Aviseringar
Rensa alla

Mess inom studiegruppen


Ämnesstartare

Skolstart snart.. Undrar därför om ni har nå bra tips på tjänster för att messa med varann? Tentaplugg inom grupp etc. Det finns ju Kik/Whatsapp osv, men om inte alla har smart phones.. va ska man använda då? Hmm..


   
Citera

SMS-grupp kanske?  http://smsgrupp.se/


   
SvaraCitera

Wechat finns för android/iphone/symbian/windows phone/blackberry.

Wechat stödjer både walkietalki-liknanade meddelanden och vanlig chatt.

Det är svårt att säga vad för telefoner dessa personer har då smartphones är ett sådant vagt begrepp. Annars så är det väl nån sms-tjänst som är alternativet som kommer funka på alla telefoner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

@Capture ja det kanske låter som nått för oss.. ska checka in d!

@aristoteles Aha ok, men problemet e att en tjej i vår grupp har nå billig, gammal jäkla lur, inge smartphone haha


   
SvaraCitera

TESTA ATT SMS:A SOM ALLA WHOOOOFörvånad


   
SvaraCitera

aristoteles:
Wechat finns för android/iphone/symbian/windows phone/blackberry.

Wechat stödjer både walkietalki-liknanade meddelanden och vanlig chatt.

Det är svårt att säga vad för telefoner dessa personer har då smartphones är ett sådant vagt begrepp. Annars så är det väl nån sms-tjänst som är alternativet som kommer funka på alla telefoner.

Wechat har jag aldrig testat, är det bra? Drar det mycket batteri?


   
SvaraCitera

Utöver telefon och mejl så Google-dokument.


   
SvaraCitera
Kudhos

Facebook använder mina studiegrupper. Funkar utmärkt. Vi har en grupp där vi slänger in arbeten för korr-läsning samt en fb chatt som används nästan dagligen.

De some inte hade facebook skaffar åt gruppen. Vill man inte skaffa facebook(Varför leka tuff anyway?) så är det ens egna förlust. 


   
SvaraCitera

Fridask:

Wechat har jag aldrig testat, är det bra? Drar det mycket batteri?

Det är rätt najs, det är ju en av de största chatt-tjämsterna i världen.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det är rätt najs, det är ju en av de största chatt-tjämsterna i världen.

Enligt? 😀


   
SvaraCitera

Fridask:

Enligt? 😀

Enligt mig. De har cirkus 400 miljoner användare och är enligt en undersökning(finns på wikipedia)den femte mest använda applikationen för smartphones. Så jag skulle säga att dom är rätt stor, det är liksom tencent vi pratar om.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Enligt mig. De har cirkus 400 miljoner användare och är enligt en undersökning(finns på wikipedia)den femte mest använda applikationen för smartphones. Så jag skulle säga att dom är rätt stor, det är liksom tencent vi pratar om.

Jäklar:D Ja då är de nog de


   
SvaraCitera

Fridask: Jäklar:D Ja då är de nog de

De är störst i asien, så det är inte allt för välkända i västvärlden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

@aristoteles Jaha, e d en så stor tjänst, d visste jag inte heller 🙂 Vi har kört på SMSgrupp nu i 1-2 v. Funkar bra faktiskt. Men ska även kika på dem andra appsen så fort alla har uppgraderat till smartphones i vår grupp 😛


   
SvaraCitera

julia92: Men ska även kika på dem andra appsen så fort alla har uppgraderat till smartphones i vår grupp 😛

Wechat finns även till symbian om det är så att några i gruppen kör äldre nokia-telefoner till exempel.


   
SvaraCitera