Aviseringar
Rensa alla

Mest seriösa ungdomsförbundet (endast med uttalat politiska ungdomsförbund)


Det finns inga seriösa ungdomar, ung = naiv | domar = stoopid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

sant, men de skrämde bort mig med sin smygkommunism, kändes som att jag var på RKU-möten ibland, alla bara pratade arbetarklass, klass, klass, och antirasism. Ingen av ämnena tilltalar mig nämnvärt.

Smygkommunism? Det är väl ingen hemlighet att många i SUF är kommunister. Om du hade läst principprogrammet kunde du väl inte ha blivit förvånad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adekvat:

Smygkommunism? Det är väl ingen hemlighet att många i SUF är kommunister. Om du hade läst principprogrammet kunde du väl inte ha blivit förvånad.

Sanning. Men vissa anarkister är mer vettiga än andra. Stör mig på kommunister som ser sig själva som slavar i systemet och ändå berättigar sig själva att tjäna några hundratusen i månaden och äter kött och kallar sig antirasister och vill vara lite "rebelliska" som om de levde i någon tonårsfas. riktigt okonsekvent, finns många vettiga anarkister men verkar inte hitta de flesta i suf utan snarare i mer utomparlamentariska grupper som OFOG; DRA, och sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Sanning. Men vissa anarkister är mer vettiga än andra.

Vem fan tjänar några hundratusen i månden? :S Har fan aldrig träffat nån sån i hela mitt liv. Haha din jävla pajas, klankar du ner på folk för att de är antirasister och äter kött. SUF är en utomparlamentarisk federation. Jo jävligt vettigt med anarkistdjurrättare. Suck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adekvat:

Haha din jävla pajas, klankar du ner på folk för att de är antirasister och äter kött. SUF är en utomparlamentarisk federation. Jo jävligt vettigt med anarkistdjurrättare. Suck.

Nej, alla lever som de själva gör, och gör som de vill, dock stör jag mig på att många är väldigt inkonsekventa och engagerar sig på en nivå som aldrig kommer leda till en förändring i samhället utan bara utlopp för ens egna agressioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Folk brukar gnälla här på att Grön ungdom är för politiska och pålästa pågrund av våra kopplingar till Miljöpartiet(är man med i gu är man med i mp.)

Det är skillnad på att vara "påläst" och kunna en massa random fakta och utifrån det tycka lite lösryckta saker utan något helhetsperspektiv, och att vara teoretisk påläst. GU har ingen teoretisk grund i vad de gör, det är bara en förvirrad röra av vilsna medelklassungar. Du är väl ett ganska övertydligt exempel på den typiske GUaren.

Anarkandi:

sant, men de skrämde bort mig med sin smygkommunism, kändes som att jag var på RKU-möten ibland, alla bara pratade arbetarklass, klass, klass, och antirasism. Ingen av ämnena tilltalar mig nämnvärt.

Eftersom SUF är en organisation med klasskampen som enda gemensamma nämnare är det väl självklart att man pratar klass och saker kopplade till det? Ska man prata väder och annat totalt irrelevant eller vad menar du?

Anarkandi:

Men vissa anarkister är mer vettiga än andra. Stör mig på kommunister som ser sig själva som slavar i systemet och ändå berättigar sig själva att tjäna några hundratusen i månaden och äter kött och kallar sig antirasister och vill vara lite "rebelliska" som om de levde i någon tonårsfas.

Vafan yrar du om? Sen när får kommunister inte äta kött? Är ju bara förvirrade hippies utan teoretisk grund som blandar ihop två separata kamper på det sättet. Jag är både kommunist och djurrättare men om man tror det är samma sak bör man kanske läsa på istället för att bara sitta och tycka en massa random grejer. Och "några hundratusen" i månaden tror jag inte ens medlemmarna i min lokalklubb tjänar sammanlagt. Har du något belägg för det här eller är det bara random grejer som dök upp i din lilla tankevärld?

Anarkandi:

finns många vettiga anarkister men verkar inte hitta de flesta i suf utan snarare i mer utomparlamentariska grupper som OFOG; DRA, och sånt.

Vet inte riktigt hur man kan bli mer utomparlamentarisk än SUF? Har SUF någon parlamentarisk verksamhet överhuvudtaget? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Stör mig på kommunister som ser sig själva som slavar i systemet och ändå berättigar sig själva att tjäna några hundratusen i månaden och äter kött och kallar sig antirasister och vill vara lite "rebelliska" som om de levde i någon tonårsfas

Vänta...va[tard]
vegitarianism/what ever har fan inget att göra med kommunsim.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

Ung Vänster (Vänsterpartiets) (Du röstade på detta alternativ)

väldigt pålästa och ideologiska, men satsar energi på fel saker.

Bash a Brat:

Grön Ungdom (Miljöpartiets)

sjukt vettiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

GU har ingen teoretisk grund i vad de gör, det är bara en förvirrad röra av vilsna medelklassungar. Du är väl ett ganska övertydligt exempel på den typiske GUaren.

Tror medelguaren lägger ner mycket mer tankeverksamhet än SUF:aren gör.

Jag försöker motivera allt ideologiskt. Fan det som är grön ideologi. Handlar helt om solidaritet, alla har lika värde och rättigheter oavsett kön, ras, ursprung. Alla SUF:are är olika och tycker olika, ni har allt från primitivster, anarkister, kommunister och situationister.

Bash a Brat:

Ska man prata väder och annat totalt irrelevant eller vad menar du?

[confused]

I väntan på revolutionen kan man väl iallafall göra något vettigt. Som att stoppa vapenexporten, dra ur sverige ur nato, göra samhället mer jämnställt, ge djur mer rättigheter, tro inte att folket kommer acceptera total frihet förens de lärt sig att trivas med det - nu är de så inramade i sitt löneslaveri, sin stress, och konservatism att det är omöjligt att genomföra en revoulution på en dag.

Bash a Brat:

Vet inte riktigt hur man kan bli mer utomparlamentarisk än SUF? Har SUF någon parlamentarisk verksamhet överhuvudtaget?

Skillnad på SUF och DRA och OFOG och andra dock.

passaro:

vegitarianism/what ever har fan inget att göra med kommunsim.

Nä, det är sant, kanske en av de saker jag inte gillar hos kommunister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nä, det är sant, kanske en av de saker jag inte gillar hos kommunister.

ah vegetarianismen var stor under 1800-talet då ideologierna tog sin form, sant. [zzz]

vegetarianismen i Sverige är en rätt så modern företeelse, att den inte är en grund i den kommunistiska ideologin spelar ingen som helst roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

vegetarianismen i Sverige är en rätt så modern företeelse, att den inte är en grund i den kommunistiska ideologin spelar ingen som helst roll.

kommunismen var ändå för ung för att lyckas på 1800-talet. den borde ha lyssnat på sin fader marx och väntat tills efter industriella revolutionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

kommunismen var ändå för ung för att lyckas på 1800-talet. den borde ha lyssnat på sin fader marx och väntat tills efter industriella revolutionen.

relevans?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

KU (Kristdemokraternas) (Du röstade på detta alternativ)

Helt seriös. De håller inte på gatorna eller på festerna, de är fredliga. 🙂


   
SvaraCitera

omg MUF, seriösa? vilken värld lever ni i...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stellaluna:

omg MUF, seriösa? vilken värld lever ni i...

Amen, 16 % liksom wtf? [shake][sad]


   
SvaraCitera