Aviseringar
Rensa alla

Metal


Ämnesstartare

Enkel fråga, vilka gillar metal här inne, vilket sorts, vilka band, vilka gitarrister osv.

BEGIN!

DimmuBorgir320307.jpg


   
Citera

Gillar melodisk death metal bäst, typ Dark Tranquility, Soilwork och Amon Amarth


   
SvaraCitera

puretreat_:

vilket sorts

Lyssnar mest på Melodic Death, Folk, Black, Pagan, Symphonic, Progressive, SID och lite vanlig Death Metal. Lyssnar även en del på Metalcore.

puretreat_:

vilka band

Amon Amarth, Ensiferum, Equilibrium, Scar Symmetry, Graveworm, Iskald, Dimmu Borgir, Thyrfing, Eluveitie, Norther, Insomnium, Mors Principium Est, Omnium Gatherum, Children of Bodom, Nightwish, Sonata Arctica, Epica, Delain, Dark Tranquillity, Runic, Deadlock, As I Lay Dying, All Shall Perish, Black Dahlia Murder, I Killed The Prom Queen, August Burns Red, Hackneyed, Seventh Wonder, Machinae Supremacy bl.a.

puretreat_:

gitarrister

När det gäller gitarrister är det nog mer klassiska hårdrocksgitarrister som inspirerar mest. Gary Moore som exempel, han är ossum <3


   
SvaraCitera
time
 time

Gillar 50% av banden Buddah skrev i princip. Annars är jag mer inne på black metal/löjligt dödsig dödsmetal (typ min sambos band) och band med industrialfeeling inflätat i metalgrejen.


   
SvaraCitera

gillar väl death, melodic death, black, goth, doom o thrash metal typ cannibal corpse, at the gates, in flames, dark tranquillity, arch enemy, amon amarth, gorgoroth, mayhem, immortal, paradise lost o slayer.
skulle kunna rabla upp fler band o finns väl fler subgenrer som funkar att lyssna på också.
gillar alla iron maidens guitarister, annars kommer jag inte på någon förutom alex webster men han e bassist:))


   
SvaraCitera