Aviseringar
Rensa alla

Metal: Fördomar!


Razor:

Det är bara negativa fördomar du drar upp och jag håller inte med om de. Visst, vissa är såna som du beskriver men långt ifrån majoriteten är sådana. Att du sen också är stolt över att förnedra människor p.g.a. deras musiksmak borde uppmärksammas av UM-ledningen som "ogillar respektlöst beteende".

Jag kan själv identifiera mig med en, eller kanske till och med två av de exempel som är uppradade. Du vet, man kan ju ha lite självdistans också, här i livet.


   
SvaraCitera

Kudhos:

Rostfritt, slipat, borstat, polerat! Finns massa! 

Glöm inte fackföreningen 


   
SvaraCitera

linus333: Tror de är mer normalt än du tror, även utanför metalcore subgenren

Ja, det är ju klart.


   
SvaraCitera
Kudhos

Istechetvåpunktnoll:

Glöm inte fackföreningen 

De har inte giggat på länge känns det som!


   
SvaraCitera
time
 time

Razor: Att du sen också är stolt över att förnedra människor p.g.a. deras musiksmak borde uppmärksammas av UM-ledningen som "ogillar respektlöst beteende".

Satir kan förstås vara respektlöst ibland, men vi har inga censurregler när det kommer till att driva med sig själv. Satir innebär inte att det som är skrivet är sant - det är en parodi. 


   
SvaraCitera
time
 time

Har umgåtts med massa metalheads i min ungdom, min "fördom" är att de kan se rätt hårda/ostädade ut, men är oftast de gulligaste personerna som finns i världen. 


   
SvaraCitera

time: Satir kan förstås vara respektlöst ibland, men vi har inga censurregler när det kommer till att driva med sig själv. Satir innebär inte att det som är skrivet är sant - det är en parodi.

Bra, då skall jag skapa satir på UM-moderatorkåren och dig. Tumme upp Vad sägs om det?


   
SvaraCitera
time
 time

Razor:

Bra, då skall jag skapa satir på UM-moderatorkåren och dig. Tumme upp Vad sägs om det?

Du får skapa om mig om du tycker att din logik verkligen fungerar här, resten av modkåren får du be om samtycke från. Sen verkar det som att du inte riktigt förstod konceptet "driva med sig själv". Isteche drev med grupper han själv tillhör. Är du moderator? Oskyldig


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Jag kan själv identifiera mig med en, eller kanske till och med två av de exempel som är uppradade. Du vet, man kan ju ha lite självdistans också, här i livet.

Jag ogillar även självhat.

Jag gillar t ex Sabaton och jag är inte i närheten av att vara en byfåne och det är inte de flesta andra heller.


   
SvaraCitera

time: Du får skapa om mig om du tycker att din logik verkligen fungerar här, resten av modkåren får du be om samtycke från.

Du skrev att det inte finns regler för sådant, men nu måste jag plötsligt be om samtycke?


   
SvaraCitera
time
 time

Razor:

Du skrev att det inte finns regler för sådant, men nu måste jag plötsligt be om samtycke?

Jag gav dig samtycke att parodiera mig. Varsågod, gör ditt bästa. De andra behöver du inte dra ner i detta. Glad


   
SvaraCitera

Razor: Jag ogillar även självhat.

Men herre gud, håll dina hästar Razor! Sen när är självironi självhat och vad ger dig rätten att hata självhat, det låter ju inte så pragmatiskt?


   
SvaraCitera

time: Jag gav dig samtycke att parodiera mig. Varsågod, gör ditt bästa. De andra behöver du inte dra ner i detta. Glad

Det är mer lockande att göra det du förbjuder mig att göra. Mycket glad


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Men herre gud, håll dina hästar Razor! Sen när är självironi självhat och vad ger dig rätten att hata självhat, det låter ju inte så pragmatiskt?

Mvh deltidstroll.


   
SvaraCitera

Razor:

Bra, då skall jag skapa satir på UM-moderatorkåren och dig. Tumme upp Vad sägs om det?

lol, kör hårt


   
SvaraCitera