Aviseringar
Rensa alla

"Metalheads" gillar ni Punk?`


Ämnesstartare

Hejsan!

Ni som mestadels lyssnar på Metal och har det som favoritgenre (nämn gärna sub-genre), gillar ni Punk?

Dessa två musikstilar är ju relativt lika. Aggression och hat är väldigt centralt och båda är en motreaktion mot "mainstream". Hyffsad likheten inom musikuppbyggnad (iaf BM och Punk, relativt monotont ljud genom hela låten).

Ha en bra lördag fan! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Knuvel

Nej, usch jag gillar inte sånt musik!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Gillar dock en del Hardcore. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knuvel:
Nej, usch jag gillar inte sånt musik!

Då var det väl onödigt att kommentera, antar att du syftar på både Metal och Punk!

Buddah:
Nej. Gillar dock en del Hardcore. 

Okok, där ser man. Är inte så jävla insatt i Punk, men Hardcore är väl en sub-genre av Punk som växte fram under just punk? Lär väl ha stora influenser därifrån i alla fall, bara skruvat upp tempot en aning och lite "tyngre"!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: bara skruvat upp tempot en aning och lite "tyngre"!

Just det som gör det bra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp, det går ner lite då och då. Gillar även när man blandar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag säger såhär:

Gillar punk Tumme upp

Avgudar metal! HjärtaPartyGalenGlatt skålandeHjärta I=I,

 


   
SvaraCitera
Yaren

Jag är inget metalhead, lyssnar knappt på punk.Jag tycker ett musiken går före texten, men lyriken är även en förutsättning för att jag ska få en uppfattning av en låt jag redan gillar. Intresset växer om det klingar fint. 

Så jag föredrar metal före punk, då det känns mer varierat mellan riff och solo. 

Lyssnar till exempel inte alls Ramones eller Sex Pistols, även om det är bättre än det mesta.

Mer på flertalet band som jag tror de flesta skulle associera med metal (alltså inte uriah heep och deep Purple)

Jag gillar inte någon sub genre, viss thrash och speed går bra, power, NWOBHM...

Ingen death och ingen black.

Hardcore/metalcore är vidrigt.

Tror förövrigt att de flesta metalheads ändå uppskattar annan sak som klassas för rock, man kan ju inte hata punk precis 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har nog definierat mig som ett "metalhead" en gång och då lyssnade jag till en del punk också i form av klassiker så som tex KSMB, idag är jag nog mer en allmän musikälskare än då och lyssnar till båda dessa genrer. Om du tar ett metalband så som tex Megadeth så möter man punken mycket i samhällskritik osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Finns få genrer jag ogillar.


   
SvaraCitera

Jomen typ death punk funkar väl, gillar svensk punk mest men metal är det jag föredrar i alla lägen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte säga att jag hatar det på något vis. Är inte speciellt insatt heller, men man kanske skulle ge det en chans.


   
SvaraCitera

Njae, min närmaste vän är punkare och spelar en massor av trashpunk blandannat, tycker det är najs ibland :p Dock inget jag lyssnar på min fritid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar punk men är inget metalhead


   
SvaraCitera