Aviseringar
Rensa alla

Metallpluppar i marken för att förhindra att hemlösa sover vid portar


Ämnesstartare

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2652432/Anger-spikes-stop-rough-sleepers-Installation-studs-deter-homeless-luxury-block-flats-condemned-brutal.html

För er som inte orkar läsa artikeln alt inte haft någon vidare skolgång så handlar artikeln om att ett snobbigt bostadskvarter i London har skruvat uppåtstående metallpluppar vid en portingång för att hindra hemlösa från att lägga sig att sova där.

oyk6esl


   
Citera
Ämnesstartare

isola: Usch, borde inte förekomma någonstans!

Så otroligt jävla vidrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de lägger alltså ner pengar på att begränsa hemlösas liv ännu mer ist för att hjälpa dem

lol..


   
SvaraCitera

Lite unken människosyn va. Lägg pengarna på hjälp och härbärgen istället för att göra livet ännu svårare för de utsatta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte du som röstade på "jättebra" redovisa din röst mvh ts


   
SvaraCitera

isola: Jättebra, dessa borde finnas utanför alla portar!

Bostadsrättsföreningarna har ju rätt att skydda sig mot tiggare. Sen vad tänker ni med som tycker att bostadsbolag ska bygga härbärgen? Det är ju kommunens uppdrag.

isola: Kan inte du som röstade på "jättebra" redovisa din röst mvh ts

Varsågod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Bostadsrättsföreningarna har ju rätt att skydda sig mot tiggare. Sen vad tänker ni med som tycker att bostadsbolag ska bygga härbärgen? Det är ju kommunens uppdrag.

Varsågod.

Det är främst för sovare. Tiggare sätter sig nog närmare dörren. I det där hörnet stör de ju ändå inte någon och riskerar inte att bli trampade på, vilket är därför de antagligen gillar att sova där, och varför plupparna satts upp.
Man kan ju tänka i endast ett led: stackars mig, måste se detta det är upprörande/fult/annat, men förhoppningsvis tänker man sedan att detta är utsatta människor som oftast inte har någonstans att bo och därför måste lägga sig på marken natt ut och natt in. Vilket är rätt ofattbart för de flesta av oss. Hade detta gällt att folk ställde skräp utanför portar och därför satt upp piggarna så hade det varit en helt annan sak.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

isola: Usch, borde inte förekomma någonstans!90%

Känns mycket förnedrande, bland annat pga påminner om de där piggarna som sitter på stänger, tak, lampor osv för att inte fåglar ska sitta där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

Känns mycket förnedrande, bland annat pga påminner om de där piggarna som sitter på stänger, tak, lampor osv för att inte fåglar ska sitta där.

det är rätt vidrigt det med:(


   
SvaraCitera

isola: Usch, borde inte förekomma någonstans!


   
SvaraCitera

isola: I det där hörnet stör de ju ändå inte någon och riskerar inte att bli trampade på, vilket är därför de antagligen gillar att sova där, och varför plupparna satts upp.
Man kan ju tänka i endast ett led: stackars mig, måste se detta det är upprörande/fult/annat, men förhoppningsvis tänker man sedan att detta är utsatta människor som oftast inte har någonstans att bo och därför måste lägga sig på marken natt ut och natt in. Vilket är rätt ofattbart för de flesta av oss.

Jag förstår att man är kritisk till det och det är förjävligt att människor ska tvingas sova utomhus. Men samtidigt så kanske det är en barnfamilj som bor precis innanför porten och jag tycker det är deras fulla rätt att slippa öppna porten intill deras dörr när dom ska gå ut med barnen till dagis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Jag förstår att man är kritisk till det och det är förjävligt att människor ska tvingas sova utomhus. Men samtidigt så kanske det är en barnfamilj som bor precis innanför porten och jag tycker det är deras fulla rätt att slippa öppna porten intill deras dörr när dom ska gå ut med barnen till dagis.

nja alltså jag kan köpa att barn inte ska leka runt folk som kan vara påverkade, men det är ju ändå såhär samhället ser ut. Jag blev mycket skrämd och illa till mods när jag såg min första hemlösa person (minns fortfarande hur hen såg ut) men det är ju samtidigt väldigt viktigt att lära sig att se problem i samhället tidigt. Storstäder har alltid kantats av misär då det är där alla samlas, så det är ju inget att göra åt, annat än att hjälpa dem.


   
SvaraCitera

isola: nja alltså jag kan köpa att barn inte ska leka runt folk som kan vara påverkade, men det är ju ändå såhär samhället ser ut. jag blev mycket skrämd och illa till mods när jag såg min första hemlösa person (minns fortfarande hur hen såg ut) men det är ju samtidigt väldigt viktigt att lära sig att inte segregera på det viset.

Jag tycker att barnens uppväxt och säkerhet går före, om du inte håller med om det så förstår jag det. Fler härbärgen vore ju det bästa som andra skrivit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Jag tycker att barnens uppväxt och säkerhet går före, om du inte håller med om det så förstår jag det. Fler härbärgen vore ju det bästa som andra skrivit.

ja om de visade sig vara aggressiva eller på något vis närmade sig barnen på ett olämpligt vis så måste de ju bort därifrån oavsett om det finns någon annan lösning eller inte, men det har det ju inte skrivits någonting om.


   
SvaraCitera

isola: ja om de visade sig vara aggressiva eller på något vis närmade sig barnen på ett olämpligt vis så måste de ju bort därifrån oavsett om det finns någon annan lösning eller inte, men det har det ju inte skrivits någonting om.

Nej men risken är nog ganska stor att dom är alkoholister eller drogmissbrukare och man ska inte riskera tycker jag. Barnens säkerhet framför allt.


   
SvaraCitera