Aviseringar
Rensa alla

Metallpluppar i marken för att förhindra att hemlösa sover vid portar


Ämnesstartare

isola: Usch, borde inte förekomma någonstans!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
de lägger alltså ner pengar på att begränsa hemlösas liv ännu mer ist för att hjälpa dem

lol..

Bra svar +1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns ju väldigt konstigt att prioritera att begränsa hemlösas möjlighet att kunna sova under tak framför att faktiskt hjälpa dem till ett hem. Väldigt konstigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man nu inte vill hjälpa de som har det sämre, varför lägger man ner jobb och energi på att gära det svårare för dem? Vissa människor är så jävla vidriga, sjukt tragiskt.


   
SvaraCitera
Draug

Borde inte få förekomma, men människor har en viss benägenhet att endast tänka på sig själva och blunda för de som har det sämre ställt. Inte förvånande egentligen, det enda som fortsätter att förvåna mig är människors idioti och brist på empati.


   
SvaraCitera
Kudhos

Det är ju rent visuellt rätt hemskt MEN där dessa förekommer är vid bostadsområden som får ansvaret för vad som händer dessa människor. Samt att det brukar sällan vara begränsat till någon som sover, utan det skräpas ner, knarkas, blir en toalett. Om det påverkar bostadsområdet så är väl detta den sista utvägen. Ser helt ärligt inget fel. Lösning till ett problem. Det finns dedikerade skyddsområden för hemlösa, i synnerhet i de länder som har börjat med detta. 


   
SvaraCitera

isola: Usch, borde inte förekomma någonstans!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Usch, borde inte förekomma någonstans!

Omänskligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: Så otroligt jävla vidrigt.

Attitydinkontinent: de lägger alltså ner pengar på att begränsa hemlösas liv ännu mer ist för att hjälpa dem

Edinburgh: Lite unken människosyn va. Lägg pengarna på hjälp och härbärgen istället för att göra livet ännu svårare för de utsatta.

This.

Sheriffen: Nej men risken är nog ganska stor att dom är alkoholister eller drogmissbrukare och man ska inte riskera tycker jag. Barnens säkerhet framför allt.

Alltså... jag hoppas att du är medveten att är man tillräckligt drog- eller alkoholpåverkad så lär inte dom piggarna hindra från att däcka där, så dessa hjälper inte ett piss mod drog- och alkoholpåverkade/missbrukare.

Hjärta


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Nej men risken är nog ganska stor att dom är alkoholister eller drogmissbrukare och man ska inte riskera tycker jag. Barnens säkerhet framför allt.

vad baserar du detta på?


   
SvaraCitera

player one: vad baserar du detta på?

Det är väl ingen nytt att hemlösa i relativt stor utsträckning är missbrukare?


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Det är väl ingen nytt att hemlösa i relativt stor utsträckning är missbrukare?

det var inte min fråga, min fråga var vad du grundar det antagandet på.


   
SvaraCitera

Vidrigt.


   
SvaraCitera

player one: det var inte min fråga, min fråga var vad du grundar det antagandet på.

Mina fördomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol fan vad efterblivet 😀 wtf 


   
SvaraCitera