Aviseringar
Rensa alla

#METOO, Killar nu ska VI ändra oss!


Ämnesstartare

#MeToo är inte en hashtag som enbart handlar om kändisar eller hemmasnickare. Det är vi killar, brorsor, vänner, pappor, chefer, lärare som skall förändra vårt språk och vårt beteende mot kvinnor och varandra.
Det spelar ingen roll vem du är eller hur många år du är, ta ditt ansvar!
Tänk på hur du uttrycker dig i verkligheten, på sms och på Internet!

Make love, not war.


   
Citera

Tror det finns en del där på METOO som är bara ute efter deras "15 min of fame" och som vet skillnaden på skämt och verklighet(ahh lulu carter) 
men såklart är många offer där men det som äcklar mig mest är hur media förstör folks karriär och liv på grund av anklagelser....dessa människor har inte bevisats att dem är antastare eller vad dem nu anklagas för....kevin spacey har blivit tagen bort från house of cards och klippts bort från hans senaste film bara på grund av anklagelser....han är ju inte ens dömd ännu!...media äcklar mig ...


   
SvaraCitera

vaniljmunken från norr:
Tror det finns en del där på METOO som är bara ute efter deras "15 min of fame" och som vet skillnaden på skämt och verklighet(ahh lulu carter) 
men såklart är många offer där men det som äcklar mig mest är hur media förstör folks karriär och liv på grund av anklagelser....dessa människor har inte bevisats att dem är antastare eller vad dem nu anklagas för....kevin spacey har blivit tagen bort från house of cards och klippts bort från hans senaste film bara på grund av anklagelser....han är ju inte ens dömd ännu!...media äcklar mig ...

*Som INTE vet skillnadrn på skämt och verklighet*


   
SvaraCitera

Haha, anledningen till varför du för några år sedan reggade dig var alltså för att du kände att det var viktigt att dela med dig om att du tycker tjejer ska deepthroata.

Älskar att den här typen av utspel alltid är så talande. 


   
SvaraCitera
major

vaniljmunken från norr: ..kevin spacey har blivit tagen bort från house of cards och klippts bort från hans senaste film bara på grund av anklagelser....han är ju inte ens dömd ännu!...media äcklar mig ...

Tycker du även det skulle vara lugnt att ha med Bill Cosby i filmer för att han inte är dömd ännu?


   
SvaraCitera

major:

Tycker du även det skulle vara lugnt att ha med Bill Cosby i filmer för att han inte är dömd ännu?

Skulle du vela få sparken innan det är bevisat att du har gjort fel på arbetet? Tänk innan du skriver


   
SvaraCitera

major:

Tycker du även det skulle vara lugnt att ha med Bill Cosby i filmer för att han inte är dömd ännu?

Du borde inte jämnföra bill cosby och kevin spacey då kevin spacey har fått 1 anklagelse på sig och bill cosby har...vette fan hur många x)


   
SvaraCitera
major

vaniljmunken från norr:

Skulle du vela få sparken innan det är bevisat att du har gjort fel på arbetet? Tänk innan du skriver

Om alla innerst inne förstod att jag gjort fel, inklusive jag själv med vad som mer eller mindre är ett erkännande, kanske det. Frågan är vad man förtjänar, inte vad man vill. Tänk.

vaniljmunken från norr: Du borde inte jämnföra bill cosby och kevin spacey då kevin spacey har fått 1 anklagelse på sig och bill cosby har...vette fan hur många x)

Ditt argument kan dock appliceras på honom också x)


   
SvaraCitera

arvan92:
#MeToo är inte en hashtag som enbart handlar om kändisar eller hemmasnickare. Det är vi killar, brorsor, vänner, pappor, chefer, lärare som skall förändra vårt språk och vårt beteende mot kvinnor och varandra.
Det spelar ingen roll vem du är eller hur många år du är, ta ditt ansvar!
Tänk på hur du uttrycker dig i verkligheten, på sms och på Internet!

Make love, not war.

Jag håller med!
Vi ska inte vara rädda för att möta oss själva och förändra oss, göra oss själva bättre än den vi var igår


   
SvaraCitera
Exinon

Plejadisk Panda:
Haha, anledningen till varför du för några år sedan reggade dig var alltså för att du kände att det var viktigt att dela med dig om att du tycker tjejer ska deepthroata.

Älskar att den här typen av utspel alltid är så talande. 

Och det har med saken att göra hur då? Den frågan handlade om vad killar föredrar, hade inget att göra med att utnyttja tjejer för att få det man vill ha.


   
SvaraCitera

major:

Om alla innerst inne förstod att jag gjort fel, inklusive jag själv med vad som mer eller mindre är ett erkännande, kanske det. Frågan är vad man förtjänar, inte vad man vill. Tänk.

Ditt argument kan dock appliceras på honom också x)

När en en anklagelse kommer in på kevin så är det inte så säkert sant men när över 20 på bill cosby kommer in då är det nåt konstigt på gång...


   
SvaraCitera

23632826_10155242179986701_6345711997420


   
SvaraCitera

Den typen av person som gör en sån här tråd är samma typ av man som tycker det känns som en vettig grej att regga sig på ett forum för att berätta hur mycket man uppskattar att bli deepthroatad. Typiskt någon som har väldigt svårt att hantera både sig själv och sin sexualitet.
Eftersom man helt saknar disciplin och självkontroll har man här hittat ett perfekt utlopp för att kunna känna sig något bättre över sig själv; man placerar sig mitt i finrummet med typ Virtanen och andra manliga feministiska förkämpar.

Nej tack säger jag. De flesta av oss har inga bekymmer alls att varken kontrollera vår sexualitet eller att visa kvinnor respekt. Men fint att TS insett att han har besvär och bör göra något åt det. Rekommenderar en djupdykning i antikens manliga kardinaldygder.Lite gammalt hederligt sophrosyne, andreia och andra utdöda ideal är vad som saknas.


   
SvaraCitera

Exinon:

Och det har med saken att göra hur då? Den frågan handlade om vad killar föredrar, hade inget att göra med att utnyttja tjejer för att få det man vill ha.

Den typen av person som gör en sån här tråd är samma typ av man som tycker det känns som en vettig grej att regga sig på ett forum för att berätta hur mycket man uppskattar att bli deepthroatad. Typiskt någon som har väldigt svårt att hantera både sig själv och sin sexualitet.
Eftersom man helt saknar disciplin och självkontroll har man här hittat ett perfekt utlopp för att kunna känna sig något bättre över sig själv; man placerar sig mitt i finrummet med typ Virtanen och andra manliga feministiska förkämpar.

Nej tack säger jag. De flesta av oss har inga bekymmer alls att varken kontrollera vår sexualitet eller att visa kvinnor respekt. Men fint att TS insett att han har besvär och bör göra något åt det. Rekommenderar en djupdykning i antikens manliga kardinaldygder. Lite gammalt hederligt sophrosyne, andreia och andra utdöda ideal är vad som saknas.


   
SvaraCitera
sies
 sies

arvan92:
#MeToo är inte en hashtag som enbart handlar om kändisar eller hemmasnickare. Det är vi killar, brorsor, vänner, pappor, chefer, lärare som skall förändra vårt språk och vårt beteende mot kvinnor och varandra.
Det spelar ingen roll vem du är eller hur många år du är, ta ditt ansvar!
Tänk på hur du uttrycker dig i verkligheten, på sms och på Internet!

Make love, not war.

Bara för att du varit eller är en dålig människa så behöver du inte dra alla andra män över en kam. "Killar, brorsor, vänner, pappor, chefer och lärare" ska inte behöva tänka extra på vad de säger, det är människor som dig som skapar hat och otrygghet som ska tänka på vad ni säger och skriver. Försvinn med ditt manshat. 

Jag kan se dina tidigare inlägg som till exempel  https://ungdomar.se/forum/thread/killar-hur-vill-ni-bli-avsugna/11095171#forum_post_id-11095171

Du är väl också medveten att män kan lika gärna vara offer för sexuella trakasserier/övergrepp? Du är väl också medveten att kvinnor kan lika gärna vara den som utför sexuella trakasserier/övergrepp? 

Vi har som till exempel SR-profilen. Vi har också mängder kvinnor inom hem för ensamkommande barn där de inleder förhållanden med barnen

#MeToo är en hastag vars syfte är att uppmärksamma sexuella trakasserier/övergrepp som annars glöms bort, speciellt i miljöer där en person ska få känna sig trygg, så som dennes arbetplats. 


   
SvaraCitera