Aviseringar
Rensa alla

#METOO, Killar nu ska VI ändra oss!


OT: Damer och Herrar, här har vi ett exempel på den desperataste varelsen i samhället; en manlig feminist! Så desperat att han är villig att bli en manshatare för att han tror att han kanske får ligg. Det närmsta dessa varelser har fått till att ligga är att runka till anime.

OnT: KILL IT WITH FIRE!!!


   
SvaraCitera

Skulle aldrig få för mig att ändra mig.


   
SvaraCitera

sies:

Bara för att du varit eller är en dålig människa så behöver du inte dra alla andra män över en kam. "Killar, brorsor, vänner, pappor, chefer och lärare" ska inte behöva tänka extra på vad de säger, det är människor som dig som skapar hat och otrygghet som ska tänka på vad ni säger och skriver. Försvinn med ditt manshat. 

Jag kan se dina tidigare inlägg som till exempel  https://ungdomar.se/forum/thread/killar-hur-vill-ni-bli-avsugna/11095171#forum_post_id-11095171

Du är väl också medveten att män kan lika gärna vara offer för sexuella trakasserier/övergrepp? Du är väl också medveten att kvinnor kan lika gärna vara den som utför sexuella trakasserier/övergrepp? 

Vi har som till exempel SR-profilen. Vi har också mängder kvinnor inom hem för ensamkommande barn där de inleder förhållanden med barnen

#MeToo är en hastag vars syfte är att uppmärksamma sexuella trakasserier/övergrepp som annars glöms bort, speciellt i miljöer där en person ska få känna sig trygg, så som dennes arbetplats. 

Jo, fast nu är det ju så att 97% av alla som misstänks för sexualbrott är män (Brås statistik)
jag vet inte vad du ser men jag ser definitivt en majoritet i detta. - En GANSKA stor majoritet.

aspergers:
OT: Damer och Herrar, här har vi ett exempel på den desperataste varelsen i samhället; en manlig feminist! Så desperat att han är villig att bli en manshatare för att han tror att han kanske får ligg. Det närmsta dessa varelser har fått till att ligga är att runka till anime.

OnT: KILL IT WITH FIRE!!!

Om du på riktigt tror att feminism och manshat är samma sak vill jag rekommendera att du läser på om feminism för det verkar som om du inte riktigt har definitionen av vad det innebär. Om du väljer att inte göra det och fortsätter kalla feminister för manshatare så är du lite utav en besserwisser, tyvärr, och jag känner ingen som är särskilt förtjust i sådana. Så tar körkort innan du sätter dig bakom ratten, tack.


   
SvaraCitera
sies
 sies

AuriSacraFames:

Jo, fast nu är det ju så att 97% av alla som misstänks för sexualbrott är män (Brås statistik)
jag vet inte vad du ser men jag ser definitivt en majoritet i detta. - En GANSKA stor majoritet.

Om du på riktigt tror att feminism och manshat är samma sak vill jag rekommendera att du läser på om feminism för det verkar som om du inte riktigt har definitionen av vad det innebär. Om du väljer att inte göra det och fortsätter kalla feminister för manshatare så är du lite utav en besserwisser, tyvärr, och jag känner ingen som är särskilt förtjust i sådana. Så tar körkort innan du sätter dig bakom ratten, tack.

Ska vi också börja kalla alla muslimer för terrorister? Eller kalla alla svarta män för mördare? Bara för statistiken visar något behöver man inte dra alla av den folkgruppen till svars.

Unga killar idag lär sig att de inte kan bli våldtagna, bara att de kan våldta. Att de är till svars för andras brottslighet, bara för de föddes med det manliga könet. Låter det rätt tycker du?

När en man går ut att de blivit sexuellt trakasserad eller våldtagen skrattar folk åt den. Dehär kommentarerna lades ut på Twitter efter det kom ut på nyheterna att en man i Toronto, Kanada hade blivit våldtagen. De säger ”Kul att HAN blev våldtagen.”, ”Han borde vara glad att han fick ligga”, ”Män kan inte bli våldtagna”, ”Han är man, han får skylla sig själv.”. Och flera liknande kommentarer. 

Eller ska vi prata om fysiskt och psykiskt våld mot män? När en tjej slår en kille så får inte han slå tillbaka. Det är något till och med småbarn lär sig just nu. Det finns flera experiment där en kvinna använder våld mot en man offentligt. Människor runt om kring bara står och stirrar. Medans om en man va våldsam mot en kvinna så skulle både män och kvinnor lägga sig i direkt. 

Modern feminism är inte jämställd längre. Om dagens feminism var jämställd, varför ser man ALDRIG en feminist ställa upp för män? Varför har man ALDRIG fått se FI(Feministiska Initiativ) ta fram en fråga som skulle gynna män? Därför att deras syn på ”jämställdhet” är att trycka ner män. Det är exakt samma sak man säger om mobbare i skolan, att de trycker ner en annan för att själv känna bättre. Med andra ord, feminister är mobbare. 

Majoriteten av kvinnor i dagens samhälle, iallafall i USA och UK, ser inte sig själva som feminister. Just för att det inte längre står för jämställdhet.

Vet du vad jag tycker samhället och sig själv borde göra?
Att alla tänker för sig själva, oavsett kön. Informera om att man kan få hjälp om man blivit sexuellt trakasserad/våldtagen, speciellt i miljöer som i skolan, på arbetsplats, hemmet eller andra platser. 


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:
Haha, anledningen till varför du för några år sedan reggade dig var alltså för att du kände att det var viktigt att dela med dig om att du tycker tjejer ska deepthroata.

Älskar att den här typen av utspel alltid är så talande. 

Mycket glad every time


   
SvaraCitera
major

sies: Ska vi också börja kalla alla muslimer för terrorister? Eller kalla alla svarta män för mördare? Bara för statistiken visar något behöver man inte dra alla av den folkgruppen till svars.

Män är ingen folkgrupp. Men visst visar statistiken att mördare och framförallt terrorister är män också.

sies: Unga killar idag lär sig att de inte kan bli våldtagna, bara att de kan våldta. Att de är till svars för andras brottslighet, bara för de föddes med det manliga könet. Låter det rätt tycker du?

Nej, det gör de inte. De lär sig precis som genom alla tider att de har rätt till kvinnors kroppar och att kvinnor är 'horor'. Tjejer lär sig att de får skylla sig själva om de blir våldtagna. Låter det rätt tycker du?

sies: Därför att deras syn på ”jämställdhet” är att trycka ner män

Att lyfta fram kvinnor är inte synonymt med att trycka ner män.

sies: Majoriteten av kvinnor i dagens samhälle, iallafall i USA och UK, ser inte sig själva som feminister. Just för att det inte längre står för jämställdhet.

"Inte längre"? Feminister idag är fler än någonsin, och när feminism dessutom i grund och botten är en rörelse för kvinnors rättigheter har feminismen aldrig tidigare fokuserat mer på män än vad den gör idag.

Dessa antifeministiska myter är barnsliga.


   
SvaraCitera
sies
 sies

major:

Män är ingen folkgrupp. Men visst visar statistiken att mördare och framförallt terrorister är män också. 

Vanliga kategorier omfattar etnisk härkomst, religös övertygelse, på senare tid även sexuell läggning och könsidentitet.

major:

Nej, det gör de inte. De lär sig precis som genom alla tider att de har rätt till kvinnors kroppar och att kvinnor är 'horor'. Tjejer lär sig att de får skylla sig själva om de blir våldtagna. Låter det rätt tycker du?

Hela tiden får man se, pojkar, killar och män ska tänka extra. De ska förändra deras liv. Det kan du läsa i de mest populära tidtagarna. 

major: Att lyfta fram kvinnor är inte synonymt med att trycka ner män.

Precis detta; trodde feminism stod för jämställdhet? Och inte endast kvinnor? Männens problem ses inte ens över, de bortses. Din kommentar bevisar din syn på män. 

major:

"Inte längre"? Feminister idag är fler än någonsin, och när feminism dessutom i grund och botten är en rörelse för kvinnors rättigheter har feminismen aldrig tidigare fokuserat mer på män än vad den gör idag.

Det finns ju statistik på hur många kvinnor som faktiskt ser sig själva som feminist i USA och UK? Det är ju mainstream median som har en ledning där majoriteten är feminister, inte själva samhället och befolkningen. Det är skillnad på dessa. 


   
SvaraCitera

Nej, jag har definitivt inget ansvar för vad andra män gör så jag ser inget skäl till att ändra mig.

major: Men visst visar statistiken att mördare och framförallt terrorister är män också.

De flesta terrordåd i Europa har begåtts av muslimer. Anser du då att alla muslimer har ett ansvar för dessa dåd och att de ska förändra sitt beteende?


   
SvaraCitera
major

sies: Hela tiden får man se, pojkar, killar och män ska tänka extra. De ska förändra deras liv. Det kan du läsa i de mest populära tidtagarna.

En uppmaning till att få män att respektera kvinnor, ska det vara så farligt? Män har aldrig fått lära sig att respektera kvinnor, så det kanske vore på tiden nu eller?

sies: Precis detta; trodde feminism stod för jämställdhet? Och inte endast kvinnor? Männens problem ses inte ens över, de bortses. Din kommentar bevisar din syn på män.

Förstår du vad ojämställdhet är? Har du en balansvåg med 50kg på ena sidan och 0kg på den andra kommer vikten inte bli jämn om du adderar 50kg på varje sida. Jämställdhet handlar i huvudsak om att lyfta upp den underordnade och man behöver då lägga mer vikt på den...

Du tramsar. Vad gör du själv för jämställdheten? Vad gör de antifeministiska mansdominerade partierna? Att lägga allt jämställdhetsansvar på ett litet parti utanför riksdagen är jävligt barnsligt.

sies: Det finns ju statistik på hur många kvinnor som faktiskt ser sig själva som feminist i USA och UK? Det är ju mainstream median som har en ledning där majoriteten är feminister, inte själva samhället och befolkningen. Det är skillnad på dessa.

Du verkar ha dålig läsförståelse eftersom ingen du skriver går emot vad jag skrev. Ingen statistisk visar att feminister skulle ha varit fler förr. Tror du att feminister vad fler på den tiden då det var tillåtet för män att slå sina fruar? Förstår du inte hur det inte går ihop?


   
SvaraCitera
major

Teletvå: De flesta terrordåd i Europa har begåtts av muslimer. Anser du då att alla muslimer har ett ansvar för dessa dåd och att de ska förändra sitt beteende?

Vilka kvinnliga muslimer talar du om?


   
SvaraCitera

major:

Vilka kvinnliga muslimer talar du om?

Pratar om muslimer som grupp.


   
SvaraCitera
major

Teletvå:
Pratar om muslimer som grupp.

Ja, och jag undrade vilka muslimska kvinnor som begått terrorbrott eftersom muslimska kvinnor ingår i den muslimska folkgruppen. Religion och kön är inte jämförbart i denna fråga.


   
SvaraCitera
sies
 sies

major:

En uppmaning till att få män att respektera kvinnor, ska det vara så farligt? Män har aldrig fått lära sig att respektera kvinnor, så det kanske vore på tiden nu eller?

Varför måste du sätta kön på allt? Varför inte tycka att en människa ska respektera en annan? Varför måste du skriva han och hon? Det vore på tiden att alla ska behandla alla lika, vilket feminist betydde från första början. Nu betyder feminism att ge kvinnor allt de vill ha och skit i männen. 

major: Förstår du vad ojämställdhet är? Har du en balansvåg med 50kg på ena sidan och 0kg på den andra kommer vikten inte bli jämn om du adderar 50kg på varje sida. Jämställdhet handlar i huvudsak om att lyfta upp den underordnade och man behöver då lägga mer vikt på den...

Jämställdhet betyder att alla får samma chans.

Om sida 1 har fått chansen att få 50kg genom vissa uppgifter så ska ju inte sida 2 få 50kg bara sådär för att skapa "jämställdhet" mellan de två sidorna. Sida 2 ska få samma chans att få 50kg, om de inte gör det är det väl inte sida 1s fel? 

major:
Du tramsar. Vad gör du själv för jämställdheten? Vad gör de antifeministiska mansdominerade partierna? Att lägga allt jämställdhetsansvar på ett litet parti utanför riksdagen är jävligt barnsligt.

Ojämställdhet funkar lite som rasism. Ju mer du pratar om det, ju mer du tjafsar om det, desto större problem blir det. Just nu skyller feminister allt på män, det skapar inte jämställdhet, det skapar konflikt mellan män och kvinnor. Istället bör man se till att MÄNNISKOR som beter sig illa tas till rätta. Nästa gång du läser en text där någon skyller på män, testa byt ut ordet "män" till "svarta", "muslimer", "kvinnor" osv.

Låter det inte längre som en bra text? Nej? Då kanske den inte var så bra från början. 

major: Du verkar ha dålig läsförståelse eftersom ingen du skriver går emot vad jag skrev. Ingen statistisk visar att feminister skulle ha varit fler förr. Tror du att feminister vad fler på den tiden då det var tillåtet för män att slå sina fruar? Förstår du inte hur det inte går ihop?

Första vågen av feminism stod för politiska rättigheter, rösträtt och andra rättigheter inom lag. Jag tror detta var viktigt för kvinnor att få rätt till vilket ledde till att fler kvinnor stod för feminism. 

Andra vågen av feminism stod för dels våldet mot fruar. Tror fler kvinnor stod bakom detta på den tiden. 

Tredje vågen av feminism bestod av olika typer av våld, bland annat våldtäkter och hur det sköttes av myndigheter. 

Jag har inte läst allt för noga inom det eftersom det hände förr i tiden och jag tycker man ska bry sig mera om nu-tiden. 

Sen har vi fjärde vågen av feminism, där det mesta av debatten görs online på medier som Twitter, Facebook, Tumblr, YouTube och Instagram. Där kvinnor fortfarande tjatar om skillnaderna på lönerna vilket bevisas som en myt. Där kvinnor hyllar andra kvinnor för att de använt våld mot män, för att en kvinna våldtagen en annan man. Där mängder av "feminister" använder sig av hashtags som #killallmen.

major:
Ja, och jag undrade vilka muslimska kvinnor som begått terrorbrott eftersom muslimska kvinnor ingår i den muslimska folkgruppen. Religion och kön är inte jämförbart i denna fråga. 

Det finns kvinnor som gömt bomber under deras niqab eller burka för att självmordsbomba. Du behöver bara söka på Google "Kvinnliga jihadister", "kvinnliga terrorister". Ganska lätt. 


   
SvaraCitera

major:

Ja, och jag undrade vilka muslimska kvinnor som begått terrorbrott eftersom muslimska kvinnor ingår i den muslimska folkgruppen. Religion och kön är inte jämförbart i denna fråga.

Muslimska kvinnor har i islam väldigt lite att vinna genom att bli terrorister. Trots detta finns dock rikligt med exempel. Kan göra en lista om du vill. 
http://mobil.unt.se/leva/blundar-inte-for-kvinnliga-terrorister-4614424.aspx


   
SvaraCitera
major

sies: Varför måste du sätta kön på allt? Varför inte tycka att en människa ska respektera en annan? Varför måste du skriva han och hon? Det vore på tiden att alla ska behandla alla lika, vilket feminist betydde från första början. Nu betyder feminism att ge kvinnor allt de vill ha och skit i männen.

Jag erkänner* att samhället har satt kön på allt. För att man negligerar sexismen som resulterar i att kvinnor respekteras mindre. Jag skriven hen ibland. Kvinnor ber om att inte bli trakasserade eller våldtagna, är det för mycket begärt?

sies: Jämställdhet betyder att alla får samma chans.

Om sida 1 har fått chansen att få 50kg genom vissa uppgifter så ska ju inte sida 2 få 50kg bara sådär för att skapa "jämställdhet" mellan de två sidorna. Sida 2 ska få samma chans att få 50kg, om de inte gör det är det väl inte sida 1s fel?

Haha, va? Nu försvarar du alltså ojämställdheten. Se över ditt eget hyckleri innan du försöker peka på andras.

sies: Ojämställdhet funkar lite som rasism. Ju mer du pratar om det, ju mer du tjafsar om det, desto större problem blir det.

Nej, man bekämpar varken rasism eller sexism genom att stoppa huvudet i sanden. Då låter man rasismen och sexismen växa. Detta borde säga sig självt, synd att det faktiskt ska behöva förklaras...

sies: Just nu skyller feminister allt på män, det skapar inte jämställdhet, det skapar konflikt mellan män och kvinnor.

Nej, de skyller problemen som män orsakar på män. De erkänner att mansproblem är mansproblem. Detta skapar upplysning och rannsakan som gör att problemen kan börjas ta itu med.

sies: Istället bör man se till att MÄNNISKOR som beter sig illa tas till rätta.

Man kan tyvärr inte låtsas att det är en slump att t.ex. ca 98% av våldtäkter begås av män.

sies: Nästa gång du läser en text där någon skyller på män, testa byt ut ordet "män" till "svarta", "muslimer", "kvinnor" osv. Låter det inte längre som en bra text? Nej? Då kanske den inte var så bra från början.

Skillnaden blir då troligtvis att det sanna blir falskt. Det är stor skillnad på sant och falskt.

sies: Det finns kvinnor som gömt bomber under deras niqab eller burka för att självmordsbomba. Du behöver bara söka på Google "Kvinnliga jihadister", "kvinnliga terrorister". Ganska lätt.

Ändå är nära 100% av terrorister och masskjutare män.


   
SvaraCitera