Aviseringar
Rensa alla

#METOO, Killar nu ska VI ändra oss!


sies
 sies

https://omni.se/a/Qlo6kA

Ännu en nyhetsartikel som motsäger det som blivit sagt i denna tråd. Rullar ögonen


   
SvaraCitera
time
 time

qwertyy:
Jag tyck att våldtäkt är fel, men jag tyck att för många fjantar dra alla män under en kam, så tyvärr kan jag inte säga att jag är feminist, men våldtäkt borde stoppas.
Vi få väl ta å hitta varje man en fv, så kan man sluta våldta :)))))))))))))

Våldtäkter sker oftast inom relationer. 

Våldtäkt handlar inte om att någon inte fått ligga tillräckligt.


   
SvaraCitera
Mumzel

Den här tråden är bara femenist shitsnack.... borde nog stängas.


   
SvaraCitera

Mumzel:
Den här tråden är bara femenist shitsnack.... borde nog stängas.

Jättedum idé. Stänger man ner allt feministiskt skitsnack finns det knappt nåt kvar på internet att skratta åt ju. 


   
SvaraCitera

Gillade denna
https://www.the-american-interest.com/2017/12/06/the-warlock-hunt/

Även Cissi Wallin var inne på samma sak i sin intervju i Resumé.


   
SvaraCitera
major

Mumzel:
Den här tråden är bara femenist shitsnack.... borde nog stängas.

Du kunde inte svara på mitt inlägg eftersom du saknade argument och nu vill du av samma anledning låsa tråden. Typiskt yttrandefrihetskämpande antifeminister. 🙂

Tråden är förövrigt fylld av antifeministisk faktaförnekande och argumentationsfel till en väldigt stor del.


   
SvaraCitera

time:

Våldtäkter sker oftast inom relationer. 

Våldtäkt handlar inte om att någon inte fått ligga tillräckligt.

Låt inte vettigt men jag bry mig inge värst heller, enda jag vet om våldtäkt är att det är rätt så svinigt.


   
SvaraCitera

Från BRÅs senaste undersökning.
NMAkiYI.jpg


   
SvaraCitera
Maya
 Maya

Men det är ju inte bara killar som måste skärpa sig det finns ju faktiskt kvinnor som gör detta också även om majoriteten är män .  Så man kan ju säga att alla måste tänka efter innan man gör något som den andre kanske inte vill eller kommer att ta illa upp.

Men vart går igentligen gränsen vad får man göra och vad får man inte göra? vad anses att vara "#metoo"?


   
SvaraCitera
Mumzel

major:

Du kunde inte svara på mitt inlägg eftersom du saknade argument och nu vill du av samma anledning låsa tråden. Typiskt yttrandefrihetskämpande antifeminister. 🙂

Tråden är förövrigt fylld av antifeministisk faktaförnekande och argumentationsfel till en väldigt stor del.

Tyvärr har ni kvinnor redan tillräckligt med uppmärksamhet, sluta fortsätta kräva mer


   
SvaraCitera
major

Wow. Intelligensnivån...


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda: Från BRÅs senaste undersökning.

Jag vet inte om du med detta menar att de flesta sexualbrott begås av någon okänd, men jag svarar ändå på det som om du menar detta, då jag hört liknande påståenden förut.
 
Detta är andelen rapporterade händelser. Som BRÅ skriver precis under diagrammet:
 

Man bör vara medveten om att det, precis som för hot- och misshandelsbrott, finns anledning att tro att händelser där personer har blivit utsatta för sexualbrott av en närstående och händelser där personer utsatts i en bostad, är särskilt underrepresenterade i undersökningen. Den typen av utsatthet kan upplevas som särskilt känslig och är därmed svår att fånga upp i en frågeundersökning.


   
SvaraCitera

anonym321123: Detta är andelen rapporterade händelser. Som BRÅ skriver precis under diagrammet:

"Rapporterade" innebär alltså inte anmälda brott. 

Men poängen var väl att det inte finns något som tyder på att de flesta som blir våldtagna blir det av sin partner. Snarare lutar det mot att motsatsen skulle vara sann.


   
SvaraCitera
time
 time

Plejadisk Panda: våldtagna blir det av sin partner.

Av någon man känner till* inte nödvändigtvis av partner.


   
SvaraCitera

time:

Av någon man känner till* inte nödvändigtvis av partner.

Du verkade motsätta dig qwertyys idé om att män borde skaffa sig flickvänner. 
Parrelationer är med all sannolikhet jättebra på att förebygga våldtäkter. Om det är något som utmärker gärningsmännen(framförallt vid överfallsvåldtäkter), så är det bristen av vettiga relationer med kvinnor.


   
SvaraCitera