Aviseringar
Rensa alla

#METOO, Killar nu ska VI ändra oss!


sies
 sies

major:

Du bör som sagt ha koll på vad du citerar. När du kallade dem "attention whores" citerade du "Du tror kvinnorna bara hittar på? Tror du detsamma om dem som anklagar Bill Cosby?"
Jag syftade alltså på kvinnorna som anklagat Trump och Cosby och du valde att kalla dem lögnare och horor. 

Nja, fast jag tog ju mina egna exempel efter det? Att du uppfattade mitt svar så först när jag citerade dig är en sak, men att du fortfarande tror det efter jag sedan skrivit mina egna exempel.

Och som jag förklarade förut, attention whore är inte någon som prostituerar sig. Attention whore är någon som gör vad som helst för uppmärksamheten. 

major: När har jag påstått att de inte finns?

Som jag precis skrev här ovanför, när jag pratat om de som förfalskat anmälningar och anklagelser så har jag pratat om de som gått ut under #MeToo. Inte bara de som anklagat Cosby eller Trump. 

Det går verkligen inte att vara specifik med dig. Om man är för specifik så klagar du på att man repeterar saker. Om man är för lite specifik så verkar du helt borta och skriver en massa trams. 

major: Men då borde han hata sig själv eftersom han är man? Så hur får du ihop det?

Ja, om han är för manshat så enligt definition så hatar han sig själv. Om han inte gör det är han väl en anti-feminist! Åh nej!

major: Du begriper inte vad man skriver alls :))

Vadå, får man sprida hat mot folkgrupper? 

major: Det krävs inte många hjärnceller för att förstår att sexism och trakasserier motar bort kvinnor...
https://www.svd.se/sexuella-trakasserier-sker-i-mansdominerade-branscher
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l8qpe/machokulturen-inom-byggbranschen-ar-fruktansvard
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/brandingenjoren-frida-sexuella-trakasserier-har-forekommit
https://www.kollega.se/sexuella-trakasserier-ett-slags-maktutovande
http://feber.se/samhalle/art/374116/kvinnor_frn_teknikbranschen_de/
https://svenska.yle.fi/artikel/2017/11/24/trakasserier-mot-kvinnor-i-armen-forsvarsmakten-ar-nojd-med-dagens-system
http://www.goteborgsfria.se/artikel/94794

Vet att det är meningslöst att ge dig länkar dock. Ska du dra samma intelligensbefriade bortförklaring som senast eller hittar du på en ny? 🙂

Men har du verkligen gått in och läst artiklarna? Jag skippade SvD och Aftonbladet för jag orkar inte avaktivera adblock. Men det finns ju ingen information att det är huvudanledningen till att kvinnor inte söker till mansdominerade branscher? 

Det skrivs mer att just branscherna hellre anställer männen. Men det handlar inte om de sexuella trakasserierna. 

Det skrivs att det är vanligare att det sker sexuella trakasserier på mansdominerade branscher, något som kan mycket väl vara sant. Men det står inget om att det är huvudanledningen till att kvinnor inte väljer de mansdominerade branscherna. 

Gör om och gör rätt. 🙂 

major: Hahahaha, du citerade mig då jag bad dig lägga ner halmdockorna och så drar du samma halmdocka igen?? 😀 Tack för att du får antifeminister att framstå som extra korkade, men det behövs inte. De klarar det bra på egen hand annars.

Gillar ändå att du inte säger emot när jag skriver att du tycker det är rätt att hata män. 🙂 

major: Tafs på tjejer, trakasserier som drag i håret m.m. som får de vanliga bortförklaringarna om att "boys will be boys".
http://www.arbetarbladet.se/opinion/ledare/nar-smapojkar-blir-forovare-

Att en pojke drar en tjej i håret är inte sexuella trakasserier. Om något är det trakasserier, punkt. Om en pojke tafsar på en flicka opassande så kan det bli sexuella trakasserier. 

För det första är de bara barn, och vet inte alltid bättre tills de blivit tillsagda. Det kan också vara en missuppfattning då, som sagt, de vet inte bättre. Att "boys will be boys" används som bortförklaring är inget jag håller med på, det är bara destruktivt och kan få pojken att inte riktigt uppfatta vad han gjort är fel. 

major: Har jag inte bett dig många gånger nu att lägga ner halmdockorna? Du kommer ingenstans med dem...

Men var det inte så du menade? Du vill bekämpa kvinnohat med manshat. Alltså hat mot hat. Så min fråga är, hur bekämpar du hat genom att skapa mer hat? 

major: Nej, det gjorde du inte. Du hittar på jävligt mycket och intalar dig själv det ena och det andra för att du inte kommer någonstans annars. Du har brutalt dålig koll på vad du skriver...

Så du säger att jag aldrig skrev om mörkertalet när jag först skrev om de 0.41 procenten? 

major: Nej, dina intelligensbefriade upprepningar tjänar ingen poäng. Du kan inte svara på min fråga och du har noll koll på vad du skrivit. Lägg ner då bara.

Jag har aldrig varit med om att en person varit såhär envist hopplös i sin okunskap och sitt förnekande. Du tar det till nya nivåer...

Du kan ju inte säga att jag nekar något när jag själv skrev om det för 11 veckor sedan. 

sies:
Under år 2015 gjordes 20 300 anmälningar om våldtäkt där män varit gärningsman. Det finns 4 930 966 män i Sverige. Det är alltså 0.41%.

Den faktiska siffran ligger någonstans mellan 0.30% - 0.50% eftersom att samma man kan ha blivit anmäld flera gånger och sen har vi också de sexualbrott som inte blivit anmälda.

Sen har du gång på gång påstått att jag nekat till mörkertalens existens. Men har jag verkligen gjort det? Jag menar, det borde jag inte ens behöva fråga när svaret finns precis ovanför den här paragrafen. 

major: Men du har citerat mig med dessa siffror 48 gånger trots att jag inte sagt något om att "man ska skylla på svenska manliga befolkningen". VARFÖR?? Din hjärna är trasig??

Ja, eftersom du ständigt har påstått att jag inte räknat med mörkertalen, skrivit att jag inte vet vad mörkertal betyder och att jag nekat till dens existens. 

Vilket jag svarat samma sak på, varje gång, mörkertalen är något man inte kan sätta en faktiskt siffra på, bara en uppskattning. Min uppskattning var då att ca 0.15% av den manliga befolkningen blir inte anmälda för deras sexualbrott. 

Fattar du fortfarande inte? Jag vet att mörkertal finns bland statistiken för sexualbrott. De finns i alla brottsstatistiker. Jag gjorde min egna uppskattning när jag tog fram mina 0.41% och uppskattade att ca 0.15% inte blir anmälda. Alltså 0.15% är mitt mörkertal bland mina

major: Vad? Det är du som behöver förstå. :))

Vet inte om du såg min graf, men den verkar ha försvunnit. Jag gjorde en illustration så du kunde se hur lite 0.41% faktiskt var jämfört med den manliga befolkningen i Sverige. 

Det är en extremt liten del av det totala. Därför är det inte rätt att klaga på männen i Sverige pga. sexualbrott. 

major: Du har missat poängen totalt, vilket har förklarats många gånger.

Jag ska försöka förklara för dig tydligare, även om det är lättare att förklara kärnfysik för en apa:
Om en by någonstans ständigt blir attackerad av vargar som dödar boskap, dödar barn och skadar människor. Om alla som dödats av djur där i byns historia har blivit dödade av just vargar cirka 98% av alla gånger, då är det ett vargproblem som byn drabbats av. Även om vargarna som varit där och dödat i byn bara är en ganska liten del av alla landets alla vargar, så är det ett fucking vargproblem...

Jag har även förklarat för dig att mansproblem inte bara är direkta sexuella övergrepp, utan även de sexistiska attityderna som leder till övergrepp. Detta har du förstås ignorerat eftersom det ger dig kortslutning... 

Det är inte den bästa förklaringen, men jag förstår vad du menar. Visserligen är det väldigt annorlunda för vargar, då det är i deras natur att leta föda och därför lätt att skylla det på deras natur. De gör inte direkt något "fel". 

Sedan är det också att alla vargar skulle ge sig på en människa om de hade chansen. Det skulle inte en man när det kommer till sexualbrott.

Om en flock med 1000 vargar(oavsett kön på vargen) attackerade en by, så skulle in princip alla av vargarna vara inblandade. Sen har vi då, ifall 1000 män och 1000 kvinnor gick in i en by, så skulle ca 5 män och ca 2 kvinnor utföra sexualbrott mot byns invånare.

Låter det verkligen som ett mansproblem då? Bara för 3st mer män än kvinnor utfört sexualbrott? När man gör siffror mycket mindre så kan man verkligen se verkligheten. Försöker inte förminska själva brottet i sig utan bara lägga upp så man inte ska lägga skulden på en viss folkgrupp. 

major: Du är ett jävla ihärdigt troll.

Hahahaha! Lägg av. 😀

Ifall du blev sexuellt utnyttjad, skulle du vilja höra "Ja, det är ju männens fel!"? Vill du inte istället höra att den som utsatt dig för det brottet blir fälld för det och att de i din omgivning vet vad för människa det egentligen är? 


   
SvaraCitera
major

sies: Nja, fast jag tog ju mina egna exempel efter det? Att du uppfattade mitt svar så först när jag citerade dig är en sak, men att du fortfarande tror det efter jag sedan skrivit mina egna exempel.

Det finns inget annat sätt att uppfatta det på. Du är bara pinsam när du vägrar erkänna vad du skrivit. Du lurar ingen...

sies: Det går verkligen inte att vara specifik med dig. Om man är för specifik så klagar du på att man repeterar saker. Om man är för lite specifik så verkar du helt borta och skriver en massa trams.

Erkänn vad du skrivit. Erkänn vad du citerat. Dina intelligensbefriade bortförklaringar leder dig ingenvart.

sies: Ja, om han är för manshat så enligt definition så hatar han sig själv. Om han inte gör det är han väl en anti-feminist! Åh nej!

Enligt din logikbefriade definition, ja. Synd att du väljer att köra på den trots att den har noll logik och trots att du fått förklarat för dig vad manshat innebär. En människa med intelligens över primitiv nivå skulle tänka till och fråga sig vad hen kan ha missat istället för att bara köra på ett resonemang som är helt utan logik...

sies: Men har du verkligen gått in och läst artiklarna? Jag skippade SvD och Aftonbladet för jag orkar inte avaktivera adblock. Men det finns ju ingen information att det är huvudanledningen till att kvinnor inte söker till mansdominerade branscher?

Nej, det är nämligen ingen som fått för sig att sådan överdrivet uppenbar information behöver påpekas. Du är den första.

sies: Gör om och gör rätt. 🙂

Tänk till istället, för en gångs skull. 🙂

sies: Gillar ändå att du inte säger emot när jag skriver att du tycker det är rätt att hata män. 🙂

Jag har förklarat för dig vad det innebär att hata män. Du tog till dig 0% av den förklaringen eftersom den annihilerade din fragila världsbild.

sies: Att en pojke drar en tjej i håret är inte sexuella trakasserier.

Det var därför jag skrev trakasserier, utan att sätta "sexuella" framför. Du påvisar ännu en gång att din läsförståelse är usel.

sies: För det första är de bara barn, och vet inte alltid bättre tills de blivit tillsagda.

Men nu var det du som började gråta över att pojkar blev tillsagda? Flickor tycks dock veta bättre än pojkar. Hur tror du det kommer sig?

sies: Men var det inte så du menade? Du vill bekämpa kvinnohat med manshat. Alltså hat mot hat. Så min fråga är, hur bekämpar du hat genom att skapa mer hat?

"Hat" skapas naturligt av det grundläggande hatet. Det är alltså en ofrånkomlighet som ingen kan hindra. Detta har jag redan förklarat för dig flera gånger, liksom det mesta av allt annat. Din hjärna är för svag för att kunna processa denna information.

Den värsta effekten av "manshat":
https://postimg.org/image/6qgvuc1d1/

sies: Så du säger att jag aldrig skrev om mörkertalet när jag först skrev om de 0.41 procenten?

Ja?? Du erkände inte existensen av den delen av mitt inlägg....

Varför ska jag ständigt behöva förklara vad du skrivit och inte skrivit? 😀

sies: Fattar du fortfarande inte? Jag vet att mörkertal finns bland statistiken för sexualbrott. De finns i alla brottsstatistiker. Jag gjorde min egna uppskattning när jag tog fram mina 0.41% och uppskattade att ca 0.15% inte blir anmälda. Alltså 0.15% är mitt mörkertal bland mina

Men du kan ta din "egna uppskattning" och stoppa upp i röven....

Du låter som extremreligiösa när de "uppskattar" hur gammal Jorden är...

Du dravlar så desperat för att komma undan dina brutala klavertramp. Det fungerar inte...

sies: Låter det verkligen som ett mansproblem då? Bara för 3st mer män än kvinnor utfört sexualbrott? När man gör siffror mycket mindre så kan man verkligen se verkligheten. Försöker inte förminska själva brottet i sig utan bara lägga upp så man inte ska lägga skulden på en viss folkgrupp.

Haha, va? Oväntat att du skulle missa poängen med 17 mil. :))

Fortfarande har ingen "lagt skulden på en folkgrupp". :))

sies: Ifall du blev sexuellt utnyttjad, skulle du vilja höra "Ja, det är ju männens fel!"? Vill du inte istället höra att den som utsatt dig för det brottet blir fälld för det och att de i din omgivning vet vad för människa det egentligen är?

Vem har sagt att "det är männens fel"? Varför försöker du slå rekord i hur många barnsliga halmdockor en människa kan spotta ur sig?


   
SvaraCitera
major

Tror det börjar bli dags att sluta mata detta troll dock. Enda sättet att få stopp på tråden är att själv sluta svara....


   
SvaraCitera
sies
 sies

major:

Det finns inget annat sätt att uppfatta det på. Du är bara pinsam när du vägrar erkänna vad du skrivit. Du lurar ingen...

major: Erkänn vad du skrivit. Erkänn vad du citerat. Dina intelligensbefriade bortförklaringar leder dig ingenvart.

Jag förstår att du kan tro jag pratade om just det du specifikt skrev om efter jag citerade. Men efteråt har jag ju skrivit mina egna exempel, borde det inte klicka till då att jag pratar om mer än just de fall du tagit upp? 

major: Enligt din logikbefriade definition, ja. Synd att du väljer att köra på den trots att den har noll logik och trots att du fått förklarat för dig vad manshat innebär. En människa med intelligens över primitiv nivå skulle tänka till och fråga sig vad hen kan ha missat istället för att bara köra på ett resonemang som är helt utan logik...

Noll logik? Är det noll logik för att jag säger att manshat är hat mot män? 

Det är exakt som att säga att kvinnohat är okej. Att hata den feminina kulturen, den feminina attityden. Man ska öppna dörrar åt kvinnor, kvinnan betalar inte för middagsdejten, kvinnor ska räddas först tillsammans med barn. Jag är emot dessa och står därför för kvinnohat! 

Innan du vräker ut en massa skit så borde du istället testa sätta en annan folkgrupp i det hela. Är det verkligen okej att tycka att manshat och kvinnohat är acceptabelt? 

Kan du svara på det istället för att nu skita ut "men kvinnohat förtrycker kvinnor!" eller liknande. 

major: Nej, det är nämligen ingen som fått för sig att sådan överdrivet uppenbar information behöver påpekas. Du är den första.

- Har du källa på detta? 
- Ja! Här har du länkar!
- Men det där säger ju inget om det vi pratade om...
- Nej, men sån uppenbar information behöver inte påpekas. 

Okej? 

major: Jag har förklarat för dig vad det innebär att hata män. Du tog till dig 0% av den förklaringen eftersom den annihilerade din fragila världsbild. 

Du säger ju det själv... Vad det innebär att hata män... Är det verkligen så svårt att förstå vad du själv sitter och säger? 

Du kan få hata machokulturen mm. Du får hata män hur mycket du vill, men du får inte sprida det hatet då det är brottsligt. 🙂 

major: Det var därför jag skrev trakasserier, utan att sätta "sexuella" framför. Du påvisar ännu en gång att din läsförståelse är usel. 

Men nu var frågan, vad är det småpojkar gör som är sexuella trakasserier/beteende? 
Du är verkligen en hycklare. Nu gör du exakt det du säger jag gjort angående det du skrev om Cosby och Trump. 

major: Men nu var det du som började gråta över att pojkar blev tillsagda? Flickor tycks dock veta bättre än pojkar. Hur tror du det kommer sig?

Hur fick du till det här nu? Jag skrev barn är barn, jag skrev inte pojkar är pojkar. Flickor kan också vara barn. 

Pojkar och flickor, alltså barn, är alltid nyfikna oavsett vad det gäller. Om det är något som de inte får göra eller något som är farligt så blir de tillsagda och vet då bättre. 

major: "Hat" skapas naturligt av det grundläggande hatet. Det är alltså en ofrånkomlighet som ingen kan hindra. Detta har jag redan förklarat för dig flera gånger, liksom det mesta av allt annat. Din hjärna är för svag för att kunna processa denna information.

Den värsta effekten av "manshat":
https://postimg.org/image/6qgvuc1d1/

Ja, och det blir som en ond cirkel. Och hur bryter man en ond cirkel? Jo, man upprepar inte problemet. 

När du säger manshat så skrev du att du ville hata den manliga kulturen. Machokulturen osv. Men tycker du det är rättvist att du riktar hat mot män som inte är delaktiga inom den machokulturen och det du är så himla emot?

Tycker du verkligen det är rätt att behöva bli hatad för att man föddes med det manliga könet? 

major: Ja?? Du erkände inte existensen av den delen av mitt inlägg....

Varför ska jag ständigt behöva förklara vad du skrivit och inte skrivit? 😀

Ska vi verkligen behöva ta det här en gång till? 

Nån tjej: Män är alla våldtäktsmän, 98% av sexualbrott är män!! Fan männen är problemet! Mansproblem! Hata män!!!

Jag: Detta är talet för anmälda män jämfört med totala män i Sverige. Siffran kan vara helt annorlunda då vi inte har statistik för de oanmälda fallen. Så jag uppskattar detta tal istället som ligger strax över den säkra siffran vi har. Det vore alltså fel att lägga skulden på männen i Sverige. 
Du: Men hallå? Fattar du inte att mörkertalen är så himla stora?!? 98% av sexualbrott är män! 
- Ja, men jämfört med den totala manliga befolkningen är det en väldigt liten del som faktiskt utför sexualbrott. 
- Men mörkertalen då??!!??!?!?!!?!? Du är ju så himla dum noll intelligens?? Hårklyveri!!! 
- Men mörkertalen är inget säkert tal, det är endast en uppskattning. 
- Nej, varför har då alla det deras statistik?!?!? Det finns ju där!
- De är endast uppskattningar. Precis som jag gjorde en med mitt tal. 
- Nej, sluta repetera ditt tal. Du vägrar ju erkänna mörkertalens existens! 
- Det har jag aldrig gjort? Jag tog ju med de i mina egna inlägg långt före du ens tog upp det. 
- Nej!!! 

Osv. Osv. Osv...

Alltså, fatta någon gång. Jag inkluderade mörkertal i mitt tal jag tog fram. Det är inget jag vägrat inse existens av. Du verkar ha som arguments strategi att anklaga den andra för saker som inte är sanna och sedan påstå att du "vunnit". Är det för att du själv vill kunna må bättre och kalla dig vinnare eller är du seriös när du skriver så? 

major: Men du kan ta din "egna uppskattning" och stoppa upp i röven....

Du låter som extremreligiösa när de "uppskattar" hur gammal Jorden är...

Du dravlar så desperat för att komma undan dina brutala klavertramp. Det fungerar inte...

Nämen oj, här var vi helt plötsligt jätte emot mörkertalen! Du förstår väl att mörkertal är endast uppskattande tal? 

major: Haha, va? Oväntat att du skulle missa poängen med 17 mil. :))

Fortfarande har ingen "lagt skulden på en folkgrupp". :))

Så, i ditt exempel så har man alltså inte lagt skulden på vargarna? 

Män är också en folkgrupp. 

major: Vem har sagt att "det är männens fel"? Varför försöker du slå rekord i hur många barnsliga halmdockor en människa kan spotta ur sig?

Om det inte är männens fel, då är vi alltså överens att det inte är männen som ska behöva ändra deras beteende och språk? 🙂 


   
SvaraCitera

Seis och Major, hur orkar ni skriva så mycket?


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:
Jag förstår mig inte eran diskussion Sies och Major, ni kommer ingen vart utan bara bråkar.

Personligen står jag på Sies sida och jag upplever att Major mest skriver ''du spelar bara apa'', ''du talar som en papegoja'', ''Du vägrar erkänna...'', ''repeterar irrelevant dravel'', ''Svara på min fråga'' och ''du ingnorerar bara det jag säger''.

Sen kanske både går förbi varandra hursomhelst. Diskussionen känns urvattnad och leder mer och mer till, ingenting vettigt alls.

Antingen har du ej läst allt eller ä du trög. Det ä Sies som ej fattar vad det handlar om, om han hade fattat då sluppit se allt tjafs från honom. Sies har förlorat debatten flera gånger, det verker han ej förstå.


   
SvaraCitera
major

Trevlig-Snubbe:
Jag förstår mig inte eran diskussion Sies och Major, ni kommer ingen vart utan bara bråkar.

Personligen står jag på Sies sida och jag upplever att Major mest skriver ''du spelar bara apa'', ''du talar som en papegoja'', ''Du vägrar erkänna...'', ''repeterar irrelevant dravel'', ''Svara på min fråga'' och ''du ingnorerar bara det jag säger''.

Sen kanske både går förbi varandra hursomhelst. Diskussionen känns urvattnad och leder mer och mer till, ingenting vettigt alls.

"Diskussionen" förlorade Sies i november redan. Jag vet inte om resterande inlägg kan räknas som diskussion. Allt har bestått av att han försökt slingra sig ifrån detta, framförallt genom att det tog en jävla lång tid innan han erkände existensen av delen av mitt inlägg som gjorde att han förlorade diskussionen...

Sies har repeterat sig värre än en papegoja ja. Han har ständigt förnekat och glömt vad andra och vad han själv skrivit. Allt han skrivit är dessutom poängmissar, ordmärkningar, hårklyverier, halmdockor, samt övriga argumentationsfel som finns i boken och kanske t.o.m. några nya som hen uppfunnit...

Jag skrev att jag tänker sluta mata trollet och det står jag fast vid. Jag kommer inte att svara Sies något mer då det är hundraprocentigt meningslöst.


   
SvaraCitera

Bizzy:

Antingen har du ej läst allt eller ä du trög. Det ä Sies som ej fattar vad det handlar om, om han hade fattat då sluppit se allt tjafs från honom. Sies har förlorat debatten flera gånger, det verker han ej förstå.

Jag tror vi delar lite olika uppfattning.


   
SvaraCitera

major:

"Diskussionen" förlorade Sies i november redan. Jag vet inte om resterande inlägg kan räknas som diskussion. Allt har bestått av att han försökt slingra sig ifrån detta, framförallt genom att det tog en jävla lång tid innan han erkände existensen av delen av mitt inlägg som gjorde att han förlorade diskussionen...

Sies har repeterat sig värre än en papegoja ja. Han har ständigt förnekat och glömt vad andra och vad han själv skrivit. Allt han skrivit är dessutom poängmissar, ordmärkningar, hårklyverier, halmdockor, samt övriga argumentationsfel som finns i boken och kanske t.o.m. några nya som hen uppfunnit...

Jag skrev att jag tänker sluta mata trollet och det står jag fast vid. Jag kommer inte att svara Sies något mer då det är hundraprocentigt meningslöst.

Ja, jag kan hålla med om att vad som började vara en diskussion till att förvandlas till tjafs.

Håller inte riktigt med men han har sagt hur han tyckt som inte verkade komma fram är min upplevelse. Nu har jag inte följt et tjäbbel jättenoga och tänker inte heller lägga min energi på det heller.

Det tycker jag att du gör rätt i, finns inget mer att diskutera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:

Asså herregud... Du kan ju verkligen inte läsa. Den bilden du tog med handlade om våldtäkter, och endast våldtäkter. Det är den jag skrev om och skrev om innan du länkade resterande statistiker av Rainn. Hur tydligt måste jag vara? 

Du verkar helt borta. Har du glömt bort vad denna tråd hamnar om eller hur den skrevs?

Här skriver OP att män, killar, brorsor osv. ska ändra vårt språk och beteende. 

Det jag då skrivit är att alla män, killar och pojkar inte ska behöva ändra deras språk och beteende. Och jag säger det eftersom det endast är 0.30% - 0.50% av alla män i Sverige som faktiskt utfört sexuella trakasserier. Så att skylla på mäns beteende är inte vägen att gå. 

Det är då du och AuriSacraFames bestämt er för att slänga in en massa annat skit i diskussionen. Och nu är vi här, 16 sidor senare. 

Hoppas jag var tydlig nog och du förstår nu. 🙂 

Hahaha 0.3% hahahaha snackar vi dömda då eller?

Jag tror minst 95% av oss någon gång gjort något sexuellt trakasserade, även om vi själva inte visste det i situationen. 


   
SvaraCitera
sies
 sies

arvan92:

Hahaha 0.3% hahahaha snackar vi dömda då eller?

Jag tror minst 95% av oss någon gång gjort något sexuellt trakasserade, även om vi själva inte visste det i situationen. 

bjjHlDs.jpg
I ett nötskal. 

Vad har du gjort som varit sexuella trakasserier? 


   
SvaraCitera

arvan92: Hahaha 0.3% hahahaha snackar vi dömda då eller?

Jag tror minst 95% av oss någon gång gjort något sexuellt trakasserade, även om vi själva inte visste det i situationen.

Om du på fullaste allvar tror detta så har du noll förståelse för hur sexuell interaktion fungerar. Det är fullt naturligt att vilja söka sig till någon partner, vår vidarelevnad som art hänger rentav på denna instinkten. Men varje försök är ett risktagande, ingen är en slipad diamant från början så du är dömd att tabba dig emellanåt. Problemet är snarare att senare generationer blivit så överkänsliga att man inte kan se skillnaden mellan en riktig trakasseri och en simpel uppvaktning. Alla obekväma situationer blir mer eller mindre ett intrång på din integritet. Så länge du känner dig obekväm så har en oförrätt begåtts mot dig. Att du inte förmedlat dina önskemål på ett adekvat sätt är inte heller något du kan lastas för då förutsättningen är att alla ska fungera precis som du.

Samtidigt som man försöker upprätthålla denna tankevurpa så pågår parallellt, i den verklighet som de allra flesta egentligen känner igen sig i - ett naturligt samspel med män och kvinnor efter ett mönster som inte ändrat sig nämnvärt sedan vi blev homo sapiens. Den absolut mest vanliga strategin är ett manligt uppvaktande av kvinnan. En roll som kräver aktion och självsäkerhet, en bedrift som delar in män i tydliga hierarkier. I en sådan aspiration är det bara naturligt att mannen begår fler övertramp än kvinnor, för du kan omöjligen komma upp dig om du inte tar för dig och testar gränserna. 

Hoppas du lärde dig något nytt nu. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kebabrullaren:

Om du på fullaste allvar tror detta så har du noll förståelse för hur sexuell interaktion fungerar. Det är fullt naturligt att vilja söka sig till någon partner, vår vidarelevnad som art hänger rentav på denna instinkten. Men varje försök är ett risktagande, ingen är en slipad diamant från början så du är dömd att tabba dig emellanåt. Problemet är snarare att senare generationer blivit så överkänsliga att man inte kan se skillnaden mellan en riktig trakasseri och en simpel uppvaktning. Alla obekväma situationer blir mer eller mindre ett intrång på din integritet. Så länge du känner dig obekväm så har en oförrätt begåtts mot dig. Att du inte förmedlat dina önskemål på ett adekvat sätt är inte heller något du kan lastas för då förutsättningen är att alla ska fungera precis som du.

Samtidigt som man försöker upprätthålla denna tankevurpa så pågår parallellt, i den verklighet som de allra flesta egentligen känner igen sig i - ett naturligt samspel med män och kvinnor efter ett mönster som inte ändrat sig nämnvärt sedan vi blev homo sapiens. Den absolut mest vanliga strategin är ett manligt uppvaktande av kvinnan. En roll som kräver aktion och självsäkerhet, en bedrift som delar in män i tydliga hierarkier. I en sådan aspiration är det bara naturligt att mannen begår fler övertramp än kvinnor, för du kan omöjligen komma upp dig om du inte tar för dig och testar gränserna. 

Hoppas du lärde dig något nytt nu. 

Är tafsa okej? Är ordet hora okej? Är "kärringrack" okej? Synd att du inte förstår bättre


   
SvaraCitera
OyottA

arvan92:
Tyvärr så finns det flera kommentarer i denna tråd som visar hur viktig den här saken är. Vi killar som är födda med blå färg, hårda tag, actionfigurer, roller som "affärs-MAN, brand-MAN, Kung, osv", runda brännbollsracket, bar överkropp, och allt där till. #metoo pekar inte ut dig som "kille/man", känn dig inte kränkt. Det är till för att vi och resten av världen skall förstå att ALLA är lika värda, mamma & Pappa, Syrra & Brorsa. Vi i sverige har det så himla sjukt bra att ni anar inte.. Det minsta vi kan göra är väl att skapa ett jämställt samhälle? Snälla pojkar, killar och män... Denna hashtag handlar inte om att just ni är idioter, utan att samhället har fel syn på könen. Så sluta tyck synd om er och sluta agera utåt, fråga en mamma eller syster om ni inte förstår vad jag menar.

Bra sag!


   
SvaraCitera

Hej! Om du vill ha grаtіs sеx → http://vyx.se/y0p ← det fіnns många tjеjer som väntаr på din penіs i dіn stad 🙂 DЕSS GRATIS


   
SvaraCitera