Aviseringar
Rensa alla

Mi


Ämnesstartare

Jag tror inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Det har jag väl visst, lika mycket som du har rätt till din (tramsiga) åsikt.

Om man vill hårddra det så kan man säga att många av de andra etablerade partierna dessutom redan indirekt är MI-partier, du behöver inte organisera dig om du utgör normen.

Du har ju rätt i att du får tycka vad du vill, men du uttryckte ju dig ju på ett väldigt taskigt sätt när du postade det första inlägget och bara för att du tycker att det är trams så behöver det inte betyda alla andra gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det var så att FI skulle få makt i Sverige hade det varit behövligt med en manlig motsvarighet då FI som bekant bara är en rörelse för kvinnor. Bäst är dock om sådana partier som enbart syftar till att öka ett köns ställning helt håller sig utanför politik.


   
SvaraCitera

hatar aprilskämt för de är alltid nån som kommer på nåt klockrent som låter hur sant som helst

rotorblad:
April april? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han skulle ju kunna seriös ändå, men vi alla gick tydligen på det.. Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VirginSteele:

Du har ju rätt i att du får tycka vad du vill, men du uttryckte ju dig ju på ett väldigt taskigt sätt när du postade det första inlägget och bara för att du tycker att det är trams så behöver det inte betyda alla andra gör det.

Nej det behöver de inte och jag tänker att en normalfungerande människa inser att det är jag som skriver att det är trams, vilket jag förvisso tror att många andra också tycker eftersom det är ett sånt tramsigt resonemang i trådstarten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Nej det behöver de inte och jag tänker att en normalfungerande människa inser att det är jag som skriver att det är trams, vilket jag förvisso tror att många andra också tycker eftersom det är ett sånt tramsigt resonemang.

Det är klart att jag förstod det, men sen får man tänka på att det kan finnas dom som inte är så jätte insatta i det här och då är det ju bättre att man förklarar hur man tänker som en del av ni redan gjort här men att klanka ner på någon för att det inte är korrekt eller att man inte håller med tycker jag är fel, blir ju svårare för personen att ta till sig det då eftersom de mesta låter så negativt..   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VirginSteele:

Det är klart att jag förstod det, men sen får man tänka på att det kan finnas dom som inte är så jätte insatta i det här och då är det ju bättre att man förklarar hur man tänker som en del av ni redan gjort här men att klanka ner på någon för att det inte är korrekt eller att man inte håller med tycker jag är fel, blir ju svårare för personen att ta till sig det då eftersom de mesta låter så negativt..   

Man tillrättavisar ju trams. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Nej det behöver de inte och jag tänker att en normalfungerande människa inser att det är jag som skriver att det är trams, vilket jag förvisso tror att många andra också tycker eftersom det är ett sånt tramsigt resonemang i trådstarten.

Bara för att du tycker det är tramsigt så är det inte så 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thé King:

Bara för att du tycker det är tramsigt så är det inte så 

Så du är alltså för att "vi ska ha" ett "Fossila bränslen"-parti också kanske? 
Eller Islamdemokraterna?


   
SvaraCitera

rotorblad:

Så du är alltså för att "vi ska ha" ett "Fossila bränslen"-parti också kanske? 
Eller Islamdemokraterna?

Jag vill bara säga att det här började dåligt och har förmodligen inget slut. 
Den som har någon jätteviktig åsikt, skapa ditt egna parti. Vill du ha ett fossila-bränslen-parti, starta ett, vill du inte, gör det inte. Kan du inte, se det fina i det som redan finns.
Livet är inte rättvist, det lärde vi oss som barn.


   
SvaraCitera

Hellre ett parti som kan neutralt ta sig an jämställdhet, än två som ska hålla på och propagera för sina respektive läger. 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
Hellre ett parti som kan neutralt ta sig an jämställdhet, än två som ska hålla på och propagera för sina respektive läger. 

Exakt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Hellre ett parti som kan neutralt ta sig an jämställdhet, än två som ska hålla på och propagera för sina respektive läger. 

Bra skrivet och håller verkligen med om detta, men för en som inte är så insatt så kan man ju undra om feminismen verkligen kämpar för att både könen ska få ett rättviss dom? Det finns kvinnor som misshandlar män, det finns kvinnor som har sex med barn men ändå ändå verkar det som om ganska många frisläpps eller att dom får en lindrigare dom än om det vore det motsatta könet som begick brottet. Är det bara en bild en del av oss får en finns det någon sanning och vad försöker dom nu göra åt detta i dagslaget? Detta var en bra fråga TS hade och det blev en intressant diskussion..


   
SvaraCitera

VirginSteele:

Bra skrivet och håller verkligen med om detta, men för en som inte är så insatt så kan man ju undra om feminismen verkligen kämpar för att både könen ska få ett rättviss dom? Det finns kvinnor som misshandlar män, det finns kvinnor som har sex med barn men ändå ändå verkar det som om ganska många frisläpps eller att dom får en lindrigare dom än om det vore det motsatta könet som begick brottet. Är det bara en bild en del av oss får en finns det någon sanning och vad försöker dom nu göra åt detta i dagslaget? Detta var en bra fråga TS hade och det blev en intressant diskussion..

That's true!
  Asså jag har väntat här ett tag, trodde alla dött!


   
SvaraCitera