Aviseringar
Rensa alla

Microsofts tillskott till Gen 8 spelkonsoler - Xbox One


Ämnesstartare

Idag presenterade Microsoft information om deras kommande tillskott i generation åtta  Den kommande konsolen som har namnet Xbox One kommer att integrera mycket mellan tv-tittande, spelande och surfande.

En konsol för alla dina behov - det här är Xbox One

  • Vad tror ni?
  • Kommer den att vara bättre eller sämre än WIi U och PS4?
  • Kommer ni att köpa en?

   
Citera

lol


   
SvaraCitera

det var typ min reaktion... kommer köpa ps4


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet: lol

Varför?


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Varför?

avgift på beggade spelständig uppkopplingfunkar inte utan kinect 2.0för mkt mediamaskin
osv


   
SvaraCitera

sony vinner det här.


   
SvaraCitera

df rqp:
sony vinner det här.

hoppas pga de har bäst exklusiva spel också tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet: bäst exklusiva spel

Vilka spel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Naughty Dogs spelserierQuantic dreams dito

My dreams are her:

Vilka spel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet: mediamaskin

Välkommen till 2013 här integrerar man spelande, surfande och TV-tittande.  Det är ju faktiskt inte 1996 längre då man bara stoppade i en spelkassetten och lirade.

Spelandet ska dock vara det primära och resten sekundärt.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Spelandet ska dock vara det primära och resten sekundärt.

Och tråkigt nog för Microsoft verkar de ha satsat allt på allt, vilket nog leder till att allt blir halvdant.
Om jag vill spela så vill jag spela, inte surfa och titta på TV samtidigt.
Jag vill inte dela med mig till mina vänner att jag klarat av bana 3 på ett spel. Jag vill inte dela med mig om att jag spöat sista bossen. Jag vill spela.

Om de ändå lyckas få ihop allt på något smidigt sätt, grattis, men jag tvivlar på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Och tråkigt nog för Microsoft verkar de ha satsat allt på allt, vilket nog leder till att allt blir halvdant.
Om jag vill spela så vill jag spela, inte surfa och titta på TV samtidigt.
Jag vill inte dela med mig till mina vänner att jag klarat av bana 3 på ett spel. Jag vill inte dela med mig om att jag spöat sista bossen. Jag vill spela.

Om de ändå lyckas få ihop allt på något smidigt sätt, grattis, men jag tvivlar på det.

Visst vill man bara kunna spela spelen utan att ha en massa sociala tilläggs features.  Det finns dock en stor marknad idag för allt det där sociala som kommit de senaste 6-7 åren. 


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Visst vill man bara kunna spela spelen utan att ha en massa sociala tilläggs features.  Det finns dock en stor marknad idag för allt det där sociala som kommit de senaste 6-7 åren. 

Varför ser jag då inte någon ur spelklanen jag är med i och vän med på fejjan att de lägger upp massor om spelen de spelar?
Dags småttingar kanske tycker att det är "kul", men de gör det oftast omedvetet. Så marknaden är nog inte så stor som de vill få det att verka som.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Varför ser jag då inte någon ur spelklanen jag är med i och vän med på fejjan att de lägger upp massor om spelen de spelar?
Dags småttingar kanske tycker att det är "kul", men de gör det oftast omedvetet. Så marknaden är nog inte så stor som de vill få det att verka som.

Din spelklan representerar väl inte hela spelvärlden- Nu äger jag inget gen 7 spelkonsol men Microsoft skulle väl inte integrera surfande och tv-tittande om de inte fanns någon marknad för det.


   
SvaraCitera