Aviseringar
Rensa alla

MIDI-ingång till dator


Ämnesstartare

Hejsan! Min dator saknar midi-ingång. Jag skulle vilja skaffa det på något sätt. JAg vill koppla in mina digitaltrummor och leka med trumljud som jag har i datorn. Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig så vore det tacksamt!

Är det ett nytt ljudkort jag behöver köpa? I så fall så vill jag ha ett bra ljudkort som är lämpat för inspelning i Cubase bl.a.

Ska erkänna att jag inte sökt själv på google, så ni behöver inte länka mig till google tack.
Om JAG söker så brukar det bara bli fel och då tänkte jag att ni kunde hjälpa mig med det.

Tack på förhand!


   
Citera

bububu:

ingång är det jag söker då, men tack för ditt svar.[smile]

Är du helt säker på att du inte har någon?

För jag har ALDRIG varit med om en dator som inte har midi-ingång...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Är du helt säker på att du inte har någon?

För jag har ALDRIG varit med om en dator som inte har midi-ingång...

jag har en ganska gammal dator som jag har köpt nya delar till då och då! Det är därför..


   
SvaraCitera

bububu:

jag har en ganska gammal dator som jag har köpt nya delar till då och då! Det är därför..

Du vet HUR en midi-ingång ser ut va? Du har säkert en men tror kanske att det är något annat. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japp, jag vet hur en sådan ser ut... det enda liknande jag hittat är en S-Video-ingång... Men det är ju bara till för bild 🙂


   
SvaraCitera

bububu:

r det ett nytt ljudkort jag behöver köpa?

Ja.


   
SvaraCitera

bububu:

Ska erkänna att jag inte sökt själv på google, så ni behöver inte länka mig till google tack.

🙁
här kan man söka

bububu:

Om JAG söker så brukar det bara bli fel och då tänkte jag att ni kunde hjälpa mig med det.

Det där är dåligt självförtroende och din skolkurator kan hjälpa dig med det.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera