Aviseringar
Rensa alla

Midsommar


Ämnesstartare

Hejhej! Hur firar ni midsommar i år? Och vad kommer ni att äta? Någon som har ett grymt recept på sill? Själv så firar jag med massa vänner och vi funderar på att köra en knytis och försöka få ihop en riktigt bra buffé tillsammans! (Lär bli en del dryck också


   
Citera

Firar alltid med hela mammas släkt ute i Stockholms skärgård. Så fantastiskt mysigt.
Vi kommer äta potatis, köttbullar, lax, sill, gräddfil, gräslök, janssons frestelse, prinskorv osv osv.



Är taggad. 


   
SvaraCitera

Firar man det på midsommarafton eller midsommardagen?
Ska iaf jobba midsommardagen och dagen efter det.
Sen firar jag ej midsommar Party


   
SvaraCitera

Jag firar med släkten ute på Ekerö, det blir massa sill, lax, pajer, janssons och gott. Sen på kvällen så grillar vi och äter en god jordgubbstårta. I princip så har det sett ut i alla år. =) Ska dock försöka köra helnyktert i år, blev lite för mycket snaps förra året.


   
SvaraCitera

Firar knappt midsommar men de få gånger vi har gjort det har vi träffat några från släkten och haft picknick. 


   
SvaraCitera

Firade midsommar i lördags med mina föräldrar pga dom drog iväg igår på semester och är borta halva sommaren. Party blev färskpotatis, köttbullar osv och jordgubbar med grädde till efterrätt..

Öh, jag ska typ grilla på midsommar tror jag.. Grilla kyckling och dricka torr cider. 🙂 Fast det gör jag i princip varje dag nu ändå. 😀


   
SvaraCitera

S3ON: torr cider.

Vilket märke?


   
SvaraCitera

S3ON:
Firade midsommar i lördags med mina föräldrar pga dom drog iväg igår på semester och är borta halva sommaren. Party blev färskpotatis, köttbullar osv och jordgubbar med grädde till efterrätt..

Öh, jag ska typ grilla på midsommar tror jag.. Grilla kyckling och dricka torr cider. 🙂 Fast det gör jag i princip varje dag nu ändå. 😀

Cidrae? Torr cider är ju förjäkligt gott nu på sommaren


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Vilket märke?

Boulard Cidre de Normandie Brut =)

AndersO: Torr cider är ju förjäkligt gott nu på sommaren

Underbart!


   
SvaraCitera

AndersO: Torr cider är ju förjäkligt gott nu på sommaren

Underbart! 


   
SvaraCitera

S3ON: Boulard Cidre de Normandie Brut =)

Den har jag inte testat, kanske tar och fixar en flarra till midsommar.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Den har jag inte testat, kanske tar och fixar en flarra till midsommar.

Det tycker jag absolut du ska göra! 😉


   
SvaraCitera

gissar att jag kommer hänga med min sambo och hans vänner som förra året. det var nice, även om de lätt pratar om en massa programmering vilket jag finner pisstråkigt.

lagade nice sill till jul, ska se om jag kan hitta recept!


   
SvaraCitera

tror jag gjorde detta recept innan jul faktiskt:

http://www.ica.se/recept/inlagd-sill-2558/  

det var nice!

tror jag gjorde den här också: 

http://www.ica.se/recept/senapssill-493252/

men är inte helt säker. det finns dock massa nice sillrecept på icas hemsida, så du kan ju kolla runt där!

särskilt senapssill är oslagbart att göra själv, sån senapssill man köper är så jävla onice.


   
SvaraCitera

Blivande_japan: sån senapssill man köper är så jävla onice.

Allt som inte är hemmagjort är onice.


   
SvaraCitera