Aviseringar
Rensa alla

Midsommarafton


Ämnesstartare

Hej, vad ska jag göra på midsommarafton? Tror inte att några av mina vänner har några bättre planer än typ "dra ut på krogen" vilket inte är något mindre än helgerån och så långt ifrån känslan av högtiden som man kan komma, så därför tycker jag att ni skall ge mig bättre alternativ eller dejta mig eller nått, för man skall inte tvingas spendera den heligaste av högtider ensam varje år.

En kort guide till vad som är midsommar:
Grönt och landet och naturen
Blomsterkrans i håret
Sill och färskpotatis och gräddfil
Marijuana
Folktro och ritualer
Majstång
Folkmusik

INTE midsommar:
Städer
Krogen
Hip-hop


   
Citera

Du kan göra som jag. Sitta i ett mörkt rum och spela Mount & Blade: Warband.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk: Du kan göra som jag. Sitta i ett mörkt rum och spela Mount & Blade: Warband.

Nepp


   
SvaraCitera
nubbie

Är ute och cyklar då men funderar på att besöka något litet samhälle någonstans och testa på deras midsommarfirande. Tänker mig typ att folk på såna platser håller på med traditionsenlig dans kring midsommarstången och folkdräkter. Annars kommer vi nog ba äta popcorn och dricka öl vid någon sjö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

avskyr 

verkligen avskyr 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skall troligen till en bekant som jag inte sett på 3-4 år för något slags lugnt hemmafestfirande, ser faktiskt fram emot. 


   
SvaraCitera
Exner

Inte jag som håller i firandet som jag ska på, men kan höra mig för. Blir i så fall i Linköping.

Jungman:
Hej, vad ska jag göra på midsommarafton? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner: Inte jag som håller i firandet som jag ska på, men kan höra mig för. Blir i så fall i Linköping.

Väntade mig inte något sådant svar och vet inte hur jag skall ställa mig till det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi kan plocka sju sorters blommor i tystnad och klättra över gärdesgårdar i midsommarnatten. det är en ritual jag gillar.


   
SvaraCitera

om de bara ska dra ut på krogen vore det väl inte alltför svårt att försöka övertala dem till att fira midsommar med dig istället? alternativt att ni hänger på dagen och de drar till krogen på kvällen, midsommar är ju en heldagsaktivitet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ginnungagap: vi kan plocka sju sorters blommor i tystnad och klättra över gärdesgårdar i midsommarnatten. det är en ritual jag gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ginnungagap: vi kan plocka sju sorters blommor i tystnad och klättra över gärdesgårdar i midsommarnatten. det är en ritual jag gillar.

Mm, det är såna grejer som är grejen

Blivande_japan: om de bara ska dra ut på krogen vore det väl inte alltför svårt att försöka övertala dem till att fira midsommar med dig istället?

Jo, de är alldeles för lata för att göra något annat


   
SvaraCitera

Jungman:

Jo, de är alldeles för lata för att göra något annat

wow...
är det ens roligt att umgås med dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan fira att jag fyller år nästa dag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: är det ens roligt att umgås med dem?

vanligen ja, men de har väldigt tråkig attityd till högtider osv.


   
SvaraCitera