Aviseringar
Rensa alla

midsommarlekar


penja

elverpigen:

tack
får ta det senare på kvällen hehe

yes. är det släktfest med gamla eller är det vanlig fest med unga? eller släktfest med unga eller vanlig fest med gamla kanske? alltså, eeee jaaaa. va äre för nåre ska ske leka?


   
SvaraCitera

elverpigen: kubb blir det nog! har alldeles för mycket lutning på gräsmattan för att krocket ska fungera

Boule då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:

yes. är det släktfest med gamla eller är det vanlig fest med unga? eller släktfest med unga eller vanlig fest med gamla kanske? alltså, eeee jaaaa. va äre för nåre ska ske leka?

dä ä alle mejne suparbuddies döh


   
SvaraCitera
penja

elverpigen:

dä ä alle mejne suparbuddies döh

aa ok, men då är det ju asnice lek! 


   
SvaraCitera

brukar leka en lek som heter "mixa all sprit du har i ett glas - svep - dö"


   
SvaraCitera

penja:

sånt där är skitkul haha! synd bara att folk ofta är för fega för att ställa upp ens

Alkohol.


   
SvaraCitera
penja

dazed:

Alkohol.

man får ta det när folk hunnit bli fulla ja. precis på gränsen där innan de blir för fulla och ej fattar reglerna alls. eller så har man inga regler. 


   
SvaraCitera

penja:

man får ta det när folk hunnit bli fulla ja. precis på gränsen där innan de blir för fulla och ej fattar reglerna alls. eller så har man inga regler. 

Det blir en jävla balans på knivens egg men det skall gå! En Thorsten Flinckreferens fick jag med också.


   
SvaraCitera
penja

dazed:

Det blir en jävla balans på knivens egg men det skall gå! En Thorsten Flinckreferens fick jag med också.

precis. fast thorsten är lite läskig. tycker jag sa det bättre


   
SvaraCitera

penja:

precis. fast thorsten är lite läskig. tycker jag sa det bättre

Jag har just det albumet (en dans på knivens egg) signerat, det är en kär ägodel.  Du sa det på ett pedagogiskt och utförligt vis och jag drog sen till med en bred pensel/en sammanfattade mening.


   
SvaraCitera
penja

dazed:

Jag har just det albumet (en dans på knivens egg) signerat, det är en kär ägodel.  Du sa det på ett pedagogiskt och utförligt vis och jag drog sen till med en bred pensel/en sammanfattade mening.

dazed. ibland är jag lite poetisk och sådär. det är sant faktiskt. 


   
SvaraCitera

penja:

dazed. ibland är jag lite poetisk och sådär. det är sant faktiskt. 

Självklart det är inpräntat i dalfolkets dna och folksjäl, precis en förkärlek till Vikabröd och en viss skepsis mot avvikande människor.


   
SvaraCitera
penja

dazed:

Självklart det är inpräntat i dalfolkets dna och folksjäl, precis en förkärlek till Vikabröd och en viss skepsis mot avvikande människor.

men hallå? falu rågrut?


   
SvaraCitera
penja

ska äta falu rågrut med prästost nu 


   
SvaraCitera
penja

vi har tydligen dala järna knäcke hemma också. kanske ska prova det


   
SvaraCitera