Aviseringar
Rensa alla

Mig och mitt ex problem...


Ämnesstartare

Tänkte berätta lite, eller MYCKET om alla problem mellan mig och mitt ex. Visst finns det ett privatliv, men tycker ni bör veta lite hur det ligger till.

Är lite skiftningar mellan allt, för att jag har skrivit en del poster till andra.

Hej, jag kan berätta om mina problem. Visserligen har det verkligen inte med slagsmål och sånt att göra, snarare att han har hållit på med andra tjejer (flörtat och så överdrivet)

Första förhållande vi hade varade inte ens i 1 månad.. efter bara några veckor fick jag reda på vad han höll på med. Jag såg att han skickade sms till någon s.k ny "tjejkompis" där det stod: "Tänk om du var här puss" och då lutade jag mig mot honom när vi satt på bussen.

Efter några dagar satt vi på krogen, jag satt med cola och han och hans morbror satt med en varsin öl. Sen satt han och smsade med min kompis (klasskompis) och då hade hon berättat vad han skrivit. Han dolde mycket vad han skrev, för han typ vek undan och försökte gömma mobilen när vi satt där tillsammans.
Han hade skrivit: "Ingen fara hon märker inget hon pratar", då menar han att han hade tänkt flörta med henne och att jag inte skulle märka nåt, men jag litar på mina kompisar och dom säger allt han skrivit!

Första gången innan han snackade med min kompis via mobilen, så tittade han in henne så jävla mycket. Han sa "wow" till och med att jag hörde. Sen när vi skulle gå med henne till busstationen så frågade han mig om jag jag kunde fråga min kompis om hon ville ha hans nummer. Hon sa bara att hon tog emot det om jag tillät det och det gjorde jag. Men jag vet att hon inte skulle flörta med honom, för hon hade redan en kille.

Aja, sen började han prata med en annan kompis till mig (klasskompis med), som han hittade på kamrat och han hade sedan fått hennes msn. Hon är även en sådan man kan lita på. Då hade han skrivit en massa där med om att han sa att han gillade henne och sånt. En gång sa han till och med till mig (efter jag gjort slut) att han ville vara hennes kompis och kanske bli ihop med henne men hon gillade inte honom + att hon hade en kille.

Aja, det var det med dom tjejerna jag kände..

Sen efter några dagar sa han förlåt för allt han gjort mot mig och dumt nog förlät jag honom och vi började om på nytt. Sen hade han börjat snacka med en ny "tjejkompis" från enköping, visserligen slutade jag bry mig om det, men kände ändå olycklig kärlek, så jag gjorde slut dagen innan han skulle åka för att träffa henne. Gissa vad han gjorde? Jo, han blev snabbt tillsammans med henne första dagen dom träffades! Tecken på player!

Efter det jag gjorde slut andra gången, blev det aldrig vi igen. Sen efter några veckor då det fortfarande var slut och kommer alltid vara, kom han och pratade om en ny "tjejkompis" han snackat med som han kanske planerat att bli tsm med sa han. Men så stoppade det för att han hade sina känslor för mig och att jag sa att det han gjorde var fel. Nu vet han inte längre vad han vill eller vad han ska göra, men det kommer inte bli han och jag igen.

Så nu gillar jag även någon annan dessutom, men vet ej om han vill ha någon som jag, men jag försöker. Men man ska heller inte vara för snabb. 🙂 Fast har inte planerat med honom någe. Det var allt jag hade att säga 🙂 Kanske säger mer sen om det fattas nåt 😛

-----------------

Han har alltid varit såhär... om och om igen och jag har länge försökt mig förstå honom, men han har inte öppnat sig. Det är och har varit ett stort problem. Jag skulle ha mått bättre om han sagt att han gjort när det gällde tjejer, då skulle jag mått mycket bättre.

Som sagt ÄR det faktiskt enormt svårt att glömma någon som betyder och alltid betytt mycket för en. Jag kommer aldrig att glömma honom.

Jag gillar min kompis bror ja. Han är 19 och han är lugn och snäll, samt söt. Frågan är om han känner samma sak för mig. Men det som fått mina förväntningar starkare är att han sagt att jag är söt och att han skrivit puss och kram när han skulle gå. 🙂

-------------------

Känns som om jag verkligen kämpar med vänskap med honom, så ökar det.. känns som om jag inte bryr mig längre om det han gör även fast det är slut.

----------------

Ändå så blir det en massa strul och sex när vi träffas. Känns dock fel och då känns det som om vi inte ens kan vara vänner, att vi nästan är tvungna att vara tillsammans eller se varandra som främlingar..

---------------------

Men väntar vi med att träffas, blir det bara värre... då är det som om vi aldrig setts om vi träffas igen efter tillfälligt bruten kontakt och sånt, det hände förut då jag inte träffat honom på veckor.

-------------------

Jag vet inte vad han tycker. Det är skiftande med honom. Ibland verkar han så jättekär i mig och skriver gulliga sms och vill så gärna träffas, men ibland hör han inte av sig alls och verkar komma med ursäkten "jag är trött".

Men annars när vi väl träffas tycker han att det är trevligt. En gång när vi träffades efter någon vecka, då tyckte han att det var speciellt trevligt. När jag skulle gå hem, smsade jag att det var trevligt och mysigt, då sa han "ja, det var det vi måste ses fler gånger" och då fick jag mina förväntningar och blev lycklig.

När det gäller att det inte är han och jag längre, så har jag knappt min svartsjuka kvar för honom, som var stark innan. För jag har sagt åt honom att sluta leka med min svartsjuka och sluta testa den, för den blir bara starkare om han fortsätter och nu efter jag sagt det, så har han inte sagt någonting om tjejer och sånt som får mig svartsjuk, vilket gör att jag kan känna mig mer säker med honom, förhållande eller ej.

-----------------------

Förut några dagar innan nyår sa han att han ville börja om på nytt med mig i början av 2010, men sen kom han tillbaka efter nyår och sa till mig att någon hade sagt till honom att det är skönt att vara singel ibland, så det blev inte av. Sen frågade han mig: "Visst är det skönt att vara singel?"
Ska han säga som vill ha tillbaka mig ibland. Ibland händer det att han påminner mig om den tid vi hade och då skickade han mycket låtar som beskriver mycket hur vi kände för varandra, det hände till och med för någon dag sedan. Sen när han har någon annan tjej på kroken, så ignorerar han mig. -.- han säger att han försöker glömma mig fast det är JAG som borde glömma honom för allt han gjort mot mig.

--------------------

Jag har bara aldrig haft så grymt starka känslor för någon än för honom 🙁 Det är det STORA problemet...
Sen har många sagt till mig att glömma honom och avbryta kontakten, men det har aldrig hänt och kommer nog inte göra det förrän han gör något mycket dumt som jag skulle vilja ta mitt liv för. Dessutom kommer han bara att hota med att ta sitt liv om jag säger att jag inte vill ha kontakt med honom, det hände sist och han sa att han sa det för att han älskar mig.

----------------------------

Ändå trodde jag att jag funnit den rätta med exet innan.
Fast denne sa att jag var den rätta, ändå håller han på [sad]

----------------------------

Känns som om han är dum mot mig hela tiden, även fast jag inte märker något.. pga allt detta problem gör jag mig illa [sad] Har även snusat mer än jag brukar pga det...[sad]

------------------

En gång har jag ju läst hans post på kamrat och fick se att han skrivit till MÅNGA tjejer.. inge kul..

----------------

Det är så komplicerat med honom. Som sagt, i ena sekunden verkar han gilla mig, i andra inte.. [sad]

--------------

Men han verkar inte förstå mina känslor och jag har förklarat för honom hur mycket han betyder för mig, men han bara struntar i det. Vi får se vad som händer med oss i framtiden.. men jag har lovat mig själv, samt nära och kära att det aldrig kommer bli vi igen och det ska jag försöka hålla, även fast det frestar mig att vara hans tjej. Men, men.. jag får söka efter någon som verkligen respekterar och bryr sig om mig![love]


   
Citera
Ämnesstartare

ok, men du hade kunnat blogga ist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ok, men du hade kunnat blogga ist

Det har jag, men då handlar det om alla jag haft den senaste tiden, från dag till dag. Med det var ett tag sedan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OceanCat:

Det har jag, men då handlar det om alla jag haft den senaste tiden, från dag till dag. Med det var ett tag sedan..

vad hindrar dig från att skriva ännu ett blogginlägg då?


   
SvaraCitera

skit i honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh lol, mestöntfjant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att tjejer ska bli kära ned sig i idioter[zzz]


   
SvaraCitera

OceanCat:

Jag såg att han skickade sms till någon s.k ny "tjejkompis" där det stod: "Tänk om du var här puss" och då lutade jag mig mot honom när vi satt på bussen.

Förstår ej. Varför reagerade du ej på detta SÅHÄR mycket. Eller gjorde du. Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men? Sammanfatta så vi iaf orkar läsa och komma med något konkret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micke, mitt ex är en raggare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahah. Okej, tack för informationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, vilket betyder att han raggar på alla. Han bryr sig knappt om sin tjej. Dessutom är han nog en player..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OceanCat:

Dessutom är han nog en player..

ja, och såna ska man inte umgås med. iaf inte om man vill ha nåt seriöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jagskalyckas:

ja, och såna ska man inte umgås med. iaf inte om man vill ha nåt seriöst

Nej, precis. Jag känner en till som är player som jag bara är vän med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OceanCat:

Nej, precis. Jag känner en till som är player som jag bara är vän med.

jo, vänner kan man la vara.. men man kanske inte vill va vän med en kille som sårar massa 🙁 om så är fallet..


   
SvaraCitera