Aviseringar
Rensa alla

Migrän


Ämnesstartare

Utöver det, är det något som kan ge dig migrän? Rödvin, choklad...?

Jag har ganska nyligen börjat med LCHF och haft migrän då och då i någon vecka. Förra året blev jag vegetarian (har börjat äta kött nu) och då fick jag också migrän. Det är konstigt. Någon som har liknande? Byte av kost = migrän.

Och hur känns det när ni får migrän?
Jag får inte så mycket ont i huvudet (det är mer molande, som ett tryck ungefär), blir snarare mer seg, illamående och allmänt död.


   
Citera

Hannajkl:

nån gång per år (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Får i perioder,vissa veckor kan jag ha migrän varje dag och va utan ett tag och en period igen elelr bara random.


   
SvaraCitera

Hannajkl:

aldrig för fan (Du röstade på detta alternativ)

har haft ont i huvudet typ 2ggr i hela mitt liv


   
SvaraCitera

Hannajkl:

Nån gång i månaden (Du röstade på detta alternativ)

Lite mindre nuförtiden. När jag var liten fick jag det vareviga vecka. Hade ett speciellt sovrum på fritids. [blush]


   
SvaraCitera
Hando

Hannajkl:

nån gång per år (Du röstade på detta alternativ)

Skulle inte förvåna mig om jag fick ett till anfall.

Hannajkl:

hur känns det när ni får migrän?

Känns först som att man kommer svimma, sen så lite ont i ögat, och tryck mot hjärnan.


   
SvaraCitera

Hannajkl:

Nån gång i månaden (Du röstade på detta alternativ)

Jag får ont ovanför ögat, upplever yrsel och störs av skarpa ljus och ljud.


   
SvaraCitera

Hannajkl:

nån gång per år (Du röstade på detta alternativ)

mer ofta förut


   
SvaraCitera
Gifted

Hannajkl:

Jag får inte så mycket ont i huvudet (det är mer molande, som ett tryck ungefär), blir snarare mer seg, illamående och allmänt död.

Det är inte migrän, det är spänningshuvudvärk.. jag har haft det... det är brutalt...


   
SvaraCitera

Hannajkl:

Nån gång i månaden (Du röstade på detta alternativ)

Hannajkl:

Skitofta, varje vecka

Hannajkl:

Och hur känns det när ni får migrän?

Ibland flera gånger på en vecka, ibland inte på någon månad. Får det av stress, skulle jag tro.

Hannajkl:

Och hur känns det när ni får migrän?

Jag vet inte riktigt, eftersom jag större delen av tiden ligger och störtgrinar i under täcket i ett svart rum. Har inte tid att analysera hur det känns då, mer än att det gör ont och är hemskt.

Mamma spyr som en gris när hon har migrän, är glad att jag inte gör det [smile]


   
SvaraCitera

Hannajkl:

Nån gång i månaden

Hannajkl:

Och hur känns det när ni får migrän?

Jag blir först jätteljuskänslig så jag går runt och kisar och sen dundrar det i gång, på högra halvan av huvet, mest bakom örat. Då får man göra mörkläggning, ibland flimrar det framför ögonen.

Bluff:

När jag var liten fick jag det vareviga vecka. Hade ett speciellt sovrum på fritids.

[sad] Jo jag med, på mellanstadiet hade jag en "egen" soffa i studiehallen, där jag låg och tryckte typ varannan dag.

Nu har jag nästan aldrig migrän, fast å andra sidan är jag ju missbrukare , kalasbrusar varenda da [cute]


   
SvaraCitera

Hannajkl:

Nån gång i månaden (Du röstade på detta alternativ)

Äter tabletter för det i vanliga fall dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken grad migrän har du?


   
SvaraCitera

Hannajkl:

aldrig för fan (Du röstade på detta alternativ)

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Det är inte migrän, det är spänningshuvudvärk.. jag har haft det... det är brutalt...

Hur vet du, migrän kan ha exakt alla dom symptomen.


   
SvaraCitera