Aviseringar
Rensa alla

Migrän?


Ämnesstartare

hejhej
jag har ont i huvudet, halva sidan .. vid tinnigarna, när jag t.ex. går upp för trappor så får jag skitont
när jag böjer mig ner eller vänder på huvudet så får jag ont i ögat, är det migrän eller nåt annat?
har jävligt ont


   
Citera
Ämnesstartare

När du inte går upp för trappor, böjer dig eller vänder på huvudet hur är smärtan då? mår du illa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nacken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är du ljus- och ljudkänslig?


   
SvaraCitera

När jag har migrän har jag asont vid vänstra ögat, och är extremt känslig för ljus och ljud.
Om jag inte sover bort det, så spyr jag [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djuret:

När du inte går upp för trappor, böjer dig eller vänder på huvudet hur är smärtan då?


   
SvaraCitera

jag har aldrig ont i huvudet [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

roobbiinn:

jag har ont i huvudet, halva sidan .. vid tinnigarna, när jag t.ex. går upp för trappor så får jag skitont
när jag böjer mig ner eller vänder på huvudet så får jag ont i ögat, är det migrän eller nåt annat?
har jävligt ont

Så har jag med, för att jag är sjuk, du kanske håller på att bli sjuk


   
SvaraCitera

haft migrän sedan jag var 6 år,tål inte stress eller ljus eller vissa ljud,vitt vin,muskelinflamation.har både med och utan auora eller hur det stavas.

ibland får jag förkänningar,tovnande tunga konstig smak i munnen yrsel,fläckig syn(synstörningar) när jag kollar så ser jag knappt nått typ som något blokerar mina ögon på vissa ställen.

själva migrän anfallet.måste mörklägga sänka värmen stänga av alla störande ljud om inte de går använder jag öronploppar..ta en migräntablett ställa en spyhink vid sängen.

får maxalt för migränen tar jag den försent så blir det ett helvete vill fan dö så ont gör det!!sedan tar jag primperan mot illamåendet.

har provat betablokerare men för mycket biverkningar.så äter 150 mg voltaren om dagen för inflamtion i musklerna för den största delen av min migrän beror på spänning och inflamation. hemska biverkningar av blää


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera