Aviseringar
Rensa alla

Mikael Elias Teoretiska Gymnasium


Ämnesstartare

Om det är någon som går på den skolan, eller vill söka dit, kommentera gärna! 🙂

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]

METG_logo_150x207.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Jag går inte där själv, men jag känner till hur de brukar köra. Det är en bra verksamhet i allmänhet, de bryr sig om eleverna och har övervägande bra lärare. Fast nu beror detta på var i Sverige du hade funderat att gå, men det är säkert lika överallt i stort sett.


   
SvaraCitera

FjollaN91:

Om det är någon som går på den skolan, eller vill söka dit, kommentera gärna! 🙂

jag har sökt dit , de verkar bra här (stockholm) , men i sundsvall hare skitrykte


   
SvaraCitera

Jag har sökt dit och jag ska komma in!!![badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick informationsbladet idag, men nu är det väl för sent att göra omval??

Dålig planering om man tar hänsyn till det =/ tyvärr, verkar vara en bra skola.


   
SvaraCitera

Det är väl å andra sidan tänkt att man ska söka information om utbildningar INNAN man söker dom och inte efter...

z_ax_en:

fick informationsbladet idag, men nu är det väl för sent att göra omval??

Dålig planering om man tar hänsyn till det =


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyll:

Det är väl å andra sidan tänkt att man ska söka information om utbildningar INNAN man söker dom och inte efter...

vänta lite... hur tänker du nu?


   
SvaraCitera

z_ax_en:

vänta lite... hur tänker du nu?

Jag tyckte bara det var lite konstigt att du tyckte det var dålig planering att du fick informationsbladet efter det var för sent att göra omval pga det jag skrev över.

Fast jag kanske missuppfattade med, vem vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyll:

Jag tyckte bara det var lite konstigt att du tyckte det var dålig planering att du fick informationsbladet efter det var för sent att göra omval pga det jag skrev över.

Fast jag kanske missuppfattade med, vem vet.

verkar så... självklart så vill skolorna se till att de sökande får information om utbildningen innan sista ansökningsdag är, eller hur?


   
SvaraCitera

z_ax_en:

verkar så... självklart så vill skolorna se till att de sökande får information om utbildningen innan sista ansökningsdag är, eller hur?

Varför, de skickar ju inte informationen till alla?

Det du fick nu var väl för att du sökt? Det är ganska logiskt i mitt huvud att de skickar ut det efter sista ansökningsdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aha, du menar så. Då förstår jag varför du missförstod mig =) Nej, jag har inte sökt. Av någon anledning fick jag den informationen nu. De skriver också i bladet att "Du kan göra omval och välja Teoretiska via webben ... eller din studievägledare/SYV" Men sista dagen för omval var ju nånstans i mitten av april [shake]l


   
SvaraCitera

Vilken söt bild. Och jo, den lär vara helt okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z_ax_en:

Men sista dagen för omval var ju nånstans i mitten av april l

Nej det var det inte. Omvalsperioden stängdes ner den 15:e Maj. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag går där 😉 i stockholm, sam-sam

/feliciajuselius.blogg.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skall vara en bra skola som dock ställer höga krav på sina elever. I alla fall enligt den jag känner som huserar där.


   
SvaraCitera