Aviseringar
Rensa alla

Mikael Elias Teoretiska Gymnasium ?


Ämnesstartare

Berätta !! [bigsmile]


   
Citera

ingen ville gå i lund så det stängde.

Det säger väl allt man behöver veta.[smile]


   
SvaraCitera

Chickfactor:

ingen ville gå i lund så det stängde.

Det säger väl allt man behöver veta.

vilket program gåru? [smile]


   
SvaraCitera

martin312:

vilket program gåru?

Samhäll som alla andra tards[cool]


   
SvaraCitera

Chickfactor:

Samhäll som alla andra tards

åhh, du har iaf en cool klädstil, vill oxå klä mig så om jag våga [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hum, har det i Lund stängt ? [confused]


   
SvaraCitera

heykiwi:

Berätta !!

http://www.teoretiska.se/

Deras intagningspoäng på deras naturvetenskapligaprogram var 285, medianen är 305...

Samhälls är runt 270 på båda. Medianen där ligger dock på 285 - 290... De har två inriktningar.

Om man läser mellan raderna man man säga att det är en liten skola, (eftersom de bara har två program), väldigt studiemotivarade, (p.g.a. den höga intagningspoängen).

Hänvisar till hemsidan[bigsmile].


   
SvaraCitera

KKARIM:

Om man läser mellan raderna man man säga att det är en liten skola, (eftersom de bara har två program), väldigt studiemotivarade, (p.g.a. den höga intagningspoängen).

tss, min skola hade NV 295 som median, 2/3 min klass är värdelösa!


   
SvaraCitera

martin312:

tss, min skola hade NV 295 som median, 2/3 min klass är värdelösa!

Enligt skolsystemet skall man vara bra för att få höga betyg. Man kan inte dra den slutsatsen att alla kommer vara dåliga för att dina klasskamrater blev dåliga.


   
SvaraCitera

KKARIM:

Enligt skolsystemet skall man vara bra för att få höga betyg. Man kan inte dra den slutsatsen att alla kommer vara dåliga för att dina klasskamrater blev dåliga.

jag säger bara att bara för att du kommer in på teoretiska så kommer du sitta på nån räkmacka till vidare studier, vissa skolor (främst jensen) får ju upp sina intagningar för att det är lätt att få bra betyg, är att slå krokben på sig sj när man kommer till högskolan


   
SvaraCitera

martin312:

vissa skolor (främst jensen) får ju upp sina intagningar för att det är lätt att få bra betyg

Bör inte vara så.


   
SvaraCitera

KKARIM:

Bör inte vara så.

givetvis inte, men en bra regel att gå på kvalite är ju att kolla hur skolorna gör ifrån sig på exempelvis nationella mattetävlingen och fysik för gymnasium. är ju kanske inte direkt en slump att norra real, kungsholmen och liknande är dom bästa sthlmsskolorna


   
SvaraCitera

martin312:

är ju kanske inte direkt en slump att norra real, kungsholmen och liknande är dom bästa sthlmsskolorna

Sant.


   
SvaraCitera

KKARIM:

Sant.

ja, jag går åva, förhållandevis låg intagning (runt 250) men en median på runt 295. sedan hoppade av 9 pers av min klass i 1:an, känns lite idiotiskt att folk inte fattar om dom inte hör hemma på natur eller inte [n]

vet inte hur det är på teoretiska, men känns väl ändå som att dom inte har det fenomenet med tanke på intagningen, sj skulle jag sökt VRG om jag var du, sägs vara ganska tuff


   
SvaraCitera

martin312:

känns lite idiotiskt att folk inte fattar om dom inte hör hemma på natur eller inte

Det är "karriärgivande"...idioter.

martin312:

sj skulle jag sökt VRG om jag var du

Hahahah! Median 315 XD.


   
SvaraCitera