Aviseringar
Rensa alla

Mike Patton-tråden


Ämnesstartare

Han är värd en egen tråd även om det bara är jag och Nervtramp som känner till honom här på forumet. Gillar ni alternativ rockmusik och har glimten i ögat så borde ni kolla upp denna "skönsjungande" herre - få sångare är så versatila och genreutforskande som Patton. Flera kända rockakter - däribland Tool, The Mars Volta och System of a Down - brukar nämna Patton som en major influence. Även om ni inte gillar musiken så bör ni faktiskt känna till honom.

Known for his eclectic influences and experimental projects, Patton has earned critical praise for his vocals; which touch on crooning, falsetto, death growls, rapping, screaming, mouth music, beatboxing, and scatting, among other techniques. Critic Greg Prato writes, "Patton could very well be one of the most versatile and talented singers in rock music."[1] While commenting on Patton's extended and diverse music groups, Allmusic called him "a complete and utter musical visionary and a mind-blowing and standard-warping genius."

(Det tog mig dock några år innan jag förstod grejen med honom - hans musikaliska bredd och suggestiva karaktär.)


   
Citera
Ämnesstartare

Gillar det jag hör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rock änn roll!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Gillar det jag hör.

Härligt. Från och med nu kommer jag se dig som en behaglig människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Härligt. Från och med nu kommer jag se dig som en behaglig människa.

Dito


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner till honom men gillar inte


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

känner till honom men gillar inte

gå o lyssna på genesis ir nåt

Literatus:

[love]

🙂


   
SvaraCitera

jag gillade vissa grejor förut (fantomas) men tycker att det är lite för sliskigt. patton är lite för mycket skjorta med några knappar uppe och hårolja för min smak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

men tycker att det är lite för sliskigt. patton är lite för mycket skjorta med några knappar uppe och hårolja för min smak.

Han framstår ju sällan som särskilt seriös och jag tröttnar ofta på musiken på grund av det, men samtidigt finner jag det ändå rätt kul/intresseväckande att sliskimagen var något han skapade för att driva med sina fans. Det sägs till exempel att covern på Commodores Easy gjordes enbart i syfte att skrämma bort de dödsmetalanhängare som gick på Faith No Mores spelningar i början av 90-talet.

Han är för övrigt väldigt bra på att förolämpa sin publik var han än är.


   
SvaraCitera

Schism:

Det sägs till exempel att covern på Commodores Easy gjordes enbart i syfte att skrämma bort de dödsmetalanhängare som gick på Faith No Mores spelningar i början av 90-talet.

haha, det är rätt gött i och för sig.

men samtidigt, jag vet inte. jag imponeras av tekniken i vissa grejor men jag känner inte att det är särskilt roligt eller intressant eller givande.


   
SvaraCitera

Har hört Faith No More, Tomahawk, Fantomas och Mr. Bungle.

Jag tycker han är rätt bra, kanske inte så jag gick i taket då jag hörde han första gången, men jag tror jag har börjat "fatta" han mer nu. 😉

Han är för övrigt rätt snygg!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Korvkvartetten:

kanske inte så jag gick i taket då jag hörde han första gången, men jag tror jag har börjat "fatta" han mer nu. 😉

I början tyckte jag att Faith No More lät urlöjliga (när jag bara hade hört Epic och Midlife Crisis).


   
SvaraCitera