Aviseringar
Rensa alla

militär


Ämnesstartare

Jag har varit i Sverige i 3 veckor i semester börjar jag undra Tackar ni Militären när dom kommer hem från sina resor t.ex Afghanistan och har varit borta i flera månader eller gör bara vi i USA det?


   
Citera

Tror ej. Aldrig hört det. Inte civila, kanske militären själva gör det men inga ceremonier som U.S.A. vad jag vet.
Tror väl att U.S.A. har en syn på det hela vilket många länder inte har, ''far iväg och strider för sitt land...''


   
SvaraCitera

Verkligen inte. Vad finns det att tacka för? "Tack för att ni ger er in i andras länder och dödar folk där"? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

menar så här själv har jag varit med om detta 3 gånger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bintdawah:
Verkligen inte. Vad finns det att tacka för? "Tack för att ni ger er in i andras länder och dödar folk där"? 

t.ex svenska militären skyddar sverige invånare ska ni inte tacka för det? jag som är amerikan tackar usas militär för dom skyddar vårt land och vi slipper göra det


   
SvaraCitera

bintdawah:
Verkligen inte. Vad finns det att tacka för? "Tack för att ni ger er in i andras länder och dödar folk där"? 

Vore det okej att åka till Afghanistan om Afghanistans regering frågade om hjälp att skydda civilbefolkningen från Talibanernas attacker? Talibanerna är ju ändå uppenbara kuffar. 


   
SvaraCitera

25Åring:

t.ex svenska militären skyddar sverige invånare ska ni inte tacka för det? jag som är amerikan tackar usas militär för dom skyddar vårt land och vi slipper göra det

Nej det gör de inte vi har knappt någon militär och det enda dom gör är att leka att de dödar taliban i Afghanistan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bintdawah:

Nej det gör de inte vi har knappt någon militär och det enda dom gör är att leka att de dödar taliban i Afghanistan

har aldrig varit militär i Sverige så jag kan inte svara på det jag tror Sverige inte springer runt och dödar oskyldiga 


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

Vore det okej att åka till Afghanistan om Afghanistans regering frågade om hjälp att skydda civilbefolkningen från Talibanernas attacker? Talibanerna är ju ändå uppenbara kuffar. 

Sverige skall inte lägga sig i Afghanistan precis som USA etc ej skall, finns inget för Västvärlden där att göra och det är svagt av Afghanistans regering att i sådana fall be kuffar om hjälp mot taliban. Västvärlden, USA speciellt, har dödat många civilia i Afghanistan. Bombat sjukhus etc. Låt bara bli Afghanistan.


   
SvaraCitera

25Åring:

t.ex svenska militären skyddar sverige invånare ska ni inte tacka för det? jag som är amerikan tackar usas militär för dom skyddar vårt land och vi slipper göra det

Militär nere i Mellanöstern gör inte särskilt mycket för att skydda Sverige, snarare riskerar man väl att göra regionen ännu instabilare


   
SvaraCitera

bintdawah:

Sverige skall inte lägga sig i Afghanistan precis som USA etc ej skall, finns inget för Västvärlden där att göra och det är svagt av Afghanistans regering att i sådana fall be kuffar om hjälp mot taliban. Västvärlden, USA speciellt, har dödat många civilia i Afghanistan. Bombat sjukhus etc. Låt bara bli Afghanistan.

Ja, klart Afghanistans regering är svag? Därför ska folket straffas? Eller hur lyder din logik?
Det är alltså Afghanistan som vill att vi ska vara där. Framför allt vi från nationer som inte är där i rent krigsförande syfte. Men även 'Approval raten' för USAs regering är oväntat nog bland den högsta i världen i Afghanistan.
Verkligen chockerande att vanliga människor känner att de inte behöver renodlade grottmänniskor som lägger sig i hur de ska leva sina liv; att de istället uppskattar människor som handlar i deras affärer, köper deras tjänster, bygger ut infrastrukturen och helt enkelt ser till att vardagen blir lättare.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Militär nere i Mellanöstern gör inte särskilt mycket för att skydda Sverige, snarare riskerar man väl att göra regionen ännu instabilare

+1000


   
SvaraCitera

Skulle helldre bli slagen i ansiktet än att tacka dom. 


   
SvaraCitera

43434343:
Skulle helldre bli slagen i ansiktet än att tacka dom. 

Hur lyder ditt resonemang? Du tycker inte taliban är kuffar och ser hellre att de styr över landet, trots att civilbefolkningen motsätter sig detta? 

Det är ju helt okej att tycka såhär. Önskar bara man kunde vara öppen med det och sluta låtsas som om det är människorna man bryr sig om och inte religionen.


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

Hur lyder ditt resonemang? Du tycker inte taliban är kuffar och ser hellre att de styr över landet, trots att civilbefolkningen motsätter sig detta? 

Det är ju helt okej att tycka såhär. Önskar bara man kunde vara öppen med det och sluta låtsas som om det är människorna man bryr sig om och inte religionen.

Kan inte disskutera Taliban. Har dock hört saker som jag stark ogillar ifrån dom men jag har inte verifierat så tänker inte ta upp dom. 
Ser bara helldre att utomstående länder kunde sluta lägga sig i konflikterna. 


   
SvaraCitera