Aviseringar
Rensa alla

Miljardär


Ämnesstartare

ja hade ifall hjälpt lite organisationer, man märker ju knappt att 5 mille blir borta ändå o stöttar kommunen med bättre vägar för dom är då långt ifrån bra bitvis


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Massa hus och lägenheter i de städer där jag vill ha bostad, massa bilar, en helikopter, några båtar,  lite övriga prylar jag vill ha. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja dom pengarna springer iväg fort om du ska köpa lägenheter i prisklass som i sthlm

Ice:
Massa hus och lägenheter i de städer där jag vill ha bostad, massa bilar, en helikopter, några båtar,  lite övriga prylar jag vill ha. 


   
SvaraCitera

Jag hade köpt stora bolag och skapat ett världomspännande imperium och gjort ett namn för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Jag hade köpt stora bolag och skapat ett världomspännande imperium och gjort ett namn för mig.

inte roligare o va rik lite i smyg? Glad


   
SvaraCitera

handendärnissen:
om du hade varit svinrik, rikare än dem rikaste i världen, vad hade du lagt pengar på?

Men blir inte lycklig av överdrivet mycket pengar, det är bevisat. 

Så jag skulle inte göra så mycket mer med mitt liv. Skulle kanske köpa en bra dator, men inget mer.

Skulle fortsätta som innan. Jag lever ett helt okej liv redan.

Skulle nog ge det mesta till de som har det sämre än jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

Men blir inte lycklig av överdrivet mycket pengar, det är bevisat. 

Så jag skulle inte göra så mycket mer med mitt liv. Skulle kanske köpa en bra dator, men inget mer.

Skulle fortsätta som innan. Jag lever ett helt okej liv redan.

Skulle nog ge det mesta till de som har det sämre än jag.

ja man blir väl inte gladare av att massa dyra prylar, men dela med sig o ge bort pengar till folk man känner väl funkar ju


   
SvaraCitera

handendärnissen:

ja man blir väl inte gladare av att massa dyra prylar, men dela med sig o ge bort pengar till folk man känner väl funkar ju

Eller de som inte har det bra.

Att ha oenligt med pengar är som att hacka i spel. Kul de första timmarna/dagarna, men man förstör spelet/livet efter ett tag, det blir tråkigt och man slutar spela/tar livet av sig.

Nä kanske inte tar livet av sigMycket glad men man lever inte bra iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

Eller de som inte har det bra.

Att ha oenligt med pengar är som att hacka i spel. Kul de första timmarna/dagarna, men man förstör spelet/livet efter ett tag, det blir tråkigt och man slutar spela/tar livet av sig.

Nä kanske inte tar livet av sigMycket glad men man lever inte bra iaf.

då kan man ju ge 20 miljoner tw morsan o 20 te farsan o 20 till syskon, så kanske man har kvar 40 miljoner så kan man slänga en bra slant på rädda barnen tex, men ja skulle allt köpa ett jäkligt fint hus på landet sen kan man skapa ett sparkonto o sen använda pengar när man känner att man vill köpa ny bil eller vad som, kan börja köra rally eller nåt 


   
SvaraCitera

handendärnissen:

då kan man ju ge 20 miljoner tw morsan o 20 te farsan o 20 till syskon, så kanske man har kvar 40 miljoner så kan man slänga en bra slant på rädda barnen tex, men ja skulle allt köpa ett jäkligt fint hus på landet sen kan man skapa ett sparkonto o sen använda pengar när man känner att man vill köpa ny bil eller vad som, kan börja köra rally eller nåt 

Eller ge allt till rädda barnen, och spara 1 miljon, som man delar med familj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

Eller ge allt till rädda barnen, och spara 1 miljon, som man delar med familj.

1 miljon.. ja skulle spara 10 som sen kan gå till framtida barnbarn o grejer,  behöver ju inte kasta ut allt till familjen direkt 


   
SvaraCitera

handendärnissen:

1 miljon.. ja skulle spara 10 som sen kan gå till framtida barnbarn o grejer,  behöver ju inte kasta ut allt till familjen direkt 

Varför ska dina barnbarn leva bättre än alla u-länders fattiga familjer?

Människor är själviska...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

Varför ska dina barnbarn leva bättre än alla u-länders fattiga familjer?

Människor är själviska...

no shit, såklart vi ä, annars skulle ju världens rikaste kunna slänga bort allt neråt länderna


   
SvaraCitera

handendärnissen:

no shit, såklart vi ä, annars skulle ju världens rikaste kunna slänga bort allt neråt länderna

Ja, och du och jag hade antagligen inte funnits.

Till och med att donera är själviskt, eller man gör det för att man själv mår bra av att känna att man gjort nåt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

Ja, och du och jag hade antagligen inte funnits.

Till och med att donera är själviskt, eller man gör det för att man själv mår bra av att känna att man gjort nåt bra.

yep, välgörenhet ä bra om man inte ska använda pengarna själv 


   
SvaraCitera