Aviseringar
Rensa alla

Miljö partiet och vindkraftverk.


Ämnesstartare

jag lutar för tillfället mot MP och antar att jag ska rösta på dom, men jaghar hört att dom har kass politik angående hur vi ska ersätta kärnkraftverk, och jag vill ha kalla jävla fakta om vindkraftverk.

Gärna inte, " vindkraftverk är helt ofarliga för naturen " ( som jag läste på en sida ) för det är inte sant, det krävs mycket material och skit som man sedan måste ta ner, man skapar materialet via o naturvänliga processer.

DÄREMOT om det hade stått: " Vindkraftverk som är gjorda för att återvinnas är inte så farliga för naturen "

Eller ah, ni förstår, kalla faktan vill jag ha, för om vindkraftverk är dåliga så ligger det ett problem i grunden av MPs politik.

Det måste man lösa med att utvinna energi ifrån vulkaner eller någonting.


   
Citera

Kärnkraftverk gogo!


   
SvaraCitera

JoElite:

Eller ah, ni förstår, kalla faktan vill jag ha, för om vindkraftverk är dåliga så ligger det ett problem i grunden av MPs politik.

Vildkraftverk är BÄTTRE för miljön...


   
SvaraCitera

förutom dess effektivitet när det gäller att mörda fåglar så är väl den största nackdelen att det är så extremt låg och oberäknelig faktisk produktion. Men inom politik kan man ju uppenbart helt bortse från negativa aspekter.


   
SvaraCitera

Att försöka ersätta forsmark med lite vindsnurror är ett vansinnesprojekt. Det skulle aldrig fungera i praktiken. Sen skulle det vara ett stort övergrepp på vår natur att smälla upp en massa torn överallt. Vi skulle ersätta vår natur med en gigantiskt vindkraftspark som står still så fort vinden inte sammarbetar.

Kärnkraft är heller inte prioriterat att lägga ner. Polsk/Tysk kolkraft är en miljömässig mardröm. Om något ska läggas ner är det dem.


   
SvaraCitera

Jag är emot kärnkraft själv.

Man borde satsa mer på t.ex. solenergi, förslagsvis så kunde man i t.ex. Sahara eller annan varm plats sätta upp solceller som kunde samla in hur mycket enrgi som helst. Afrikas fattiga länder kunde dessutom tjäna på att exportera el. Grejen är ju bara den att det inte är särsklit miljövänligt att exportera varor till Europa.

Vattenkraft kund eockså förstoras.


   
SvaraCitera

MP sitter där dom sitter för att främja utvecklingen för miljön. Kärnkraftverken kommer inte att kunna ersättas på ett bra tag, vindsnurrorna ger inte tillräckligt med avkastning för det. MP har inte heller något vettigt alternativ vad jag känner till, så där finns ett dilemma. För att inte säga vad det skulle störa den svenska naturbilden.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Vildkraftverk är BÄTTRE för miljön...

ah, jag förstår farorna i kärnkraft och sånt, och jag är inte en sån som majoriteten här verkar vara " förstör jorden, det skiter väll jag i, jag har ändå inget liv"

Jag tänker mer, om vindkraftverk suger, vilket dom verkar göra så borde man informera MP om alternativa vägar att utvinna energi ifrån TEX

Bluffstopp:

solenergi

eller utvinna kraft ifrån vulkaner osv, det finna massor av alternativ.
men vindkraft verkar stå MP nära hjärtat, tänkte liksom bara att dom borde satsa mer på annat...
Fast jag är öppen för möjligheten att vindkraft är bra.


   
SvaraCitera

Bluffstopp:

förslagsvis så kunde man i t.ex. Sahara eller annan varm plats sätta upp solceller som kunde samla in hur mycket enrgi som helst.

Hur hade du tänkt transportera denna energin utan att en massa energi faller bort på vägen? [wink] För Afrika hade det däremot varit skitbra!

Kommer säkerligen bli massa solenergi i Afrika i framtiden.


   
SvaraCitera

JoElite:

men jaghar hört att dom har kass politik angående hur vi ska ersätta kärnkraftverk,

Dem fattar inte hur många vindkraft som skulle behövas för att ersätta 50% av vår elproduktion.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

underhåll av alla våra vindkraftverk kostar lika mycket årligen som underhåll av alla våra kärnkraftverk.

Går typ 450 (eller 436, minns ej siffran exakt) vindkraftverk på en reaktor.

Mer fun facts minns jag inte nu, mitt i natten när jag borde sova.

Bluffstopp:

Jag är emot kärnkraft själv.

Varför?


   
SvaraCitera

JoElite:

och jag vill ha kalla jävla fakta

Image


   
SvaraCitera

JoElite:

Jag tänker mer, om vindkraftverk suger, vilket dom verkar göra så borde man informera MP om alternativa vägar att utvinna energi ifrån TEX

Eller så vet MP om detta redan och gör det som dom finner bäst. Men om du nu tänker engagera dig så kan du ju alltid maila och fråga någon inom MP vad dom tycker och tänker i frågan.


   
SvaraCitera

Kviq:

Varför?

Jag gillar inte kärnkraft då rikserna är höga. De kan mycket väl gå sönder, ävne om vi inte har några naturkatastofer som i japan. OM elen skulle slås ut så kan det ju gå som i Japan. Dessutom så vet Sverige inte riktigt hur det enormt farliga bränslet ska förvaras. Jag har själv kärnkraftverk i närheten och gillar inte detta.

Marmoth:

Hur hade du tänkt transportera denna energin utan att en massa energi faller bort på vägen? För Afrika hade det däremot varit skitbra!

Man kan väl lagra den på batterier, nej jag vet inte. SÅ insatt är jag inte. Det jag ville säga var att man kunde satsa på bättre saker än kärnkraft och vindkraft.


   
SvaraCitera