Aviseringar
Rensa alla

Miljöpartiet eller Folkpartiet?


Ämnesstartare

Hej!

Jag ska fatta mig kort, det är så att jag vill engagera mig politiskt i ett ungdomsparti, men det är bara det att jag vet inte vilket mellan dessa två partierna Miljöpartiet och Folkpartiet? Och jag ville inte liksom inte hoppa mellan partierna, då jag anser att det kan skada min "creditbility" som politiskt aktiv. Jag vet att min idelogogi är social-liberal, och jag har spenderat hundratals timmar med att researcha dessa partier, då jag vet att det står mellan dessa två..

Vad jag vill är hitta mitt parti som vill ha en ökad välfärd i samhället och minska klyftorna mellan fattiga och rika (det är mkt här mitt "röda tänkade" kommer in)

men sen samtidigt så tror jag på folkpartiets skolpolitik, och det blåas sätt att driva samhället framåt, och att lösningen inte är att sjukskriva alla (som dem röda gärna gör, det är iaf min åsikt)

Helst skulle jag vilja ha en blandning mellan rött och blått? Men jag gillar alla partierna i opinionen, men sen samtidigt så är jag kritisk til vänsterpartiers stora roll i oppositionen..

SLUTLIGEN; VEM?


   
Citera

rätt många trådar, huh.


   
SvaraCitera

är ju som pest eller kolera båda är de ju helt opålitliga


   
SvaraCitera

Sucher:

men sen samtidigt så tror jag på folkpartiets skolpolitik

Då bör du inte ge dig in på MP - de är ju ungefär raka motsatsen. MP är väl vad jag vet anti-betyg, medan FP tycker att skolan ska vara lite mer som militären - är du svag åker du ut.

Sucher:

lösningen inte är att sjukskriva alla

Nej, med de blåa vid makten har situationen istället blivit att när du har cancer och är för sjuk för att jobba stående, då får du jobba sittande, och när du är för sjuk att jobba sittande, då ska du jobba liggande. Även om du bara har några månader kvar. Var ett fall på debatt för några månader sedan som var sådant.


   
SvaraCitera

Jag skulle råda dig att köra på FP, framförallt för att jag inte vill ha folk som dig i ett av de få någorlunda vettiga partierna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

är ju som pest eller kolera båda är de ju helt opålitliga

Vad grundar du din åsikt på? [smile]

Stringburka:

FP tycker att skolan ska vara lite mer som militären

Stringburka:

vid makten har situationen istället blivit att när du har cancer och är för sjuk för att jobba stående, då får du jobba sittande

Det är det jag menar, är att jag har åsikter som grundar sig på båda partierna, jag antar väl att jag var lite väl naiv. När jag publicerade inlägget om att jag skulle få veta ännu mera djupgående ang. partierna och dess politik(även då jag är väldigt inläst) som skulle hjälpa mig i slutfasen att välja med faktan jag har på bordet. Me det har jag inte fått, utan får väl ta mig ännu en 154:edje titt på partierna, försöka urskilja dess åsikter från sandkornen, och matcha dem med mina.

Stringburka:

Jag skulle råda dig att köra på FP, framförallt för att jag inte vill ha folk som dig i ett av de få någorlunda vettiga partierna

PERSONAL (eng): Sen att du gör ett statement, med att du anser att jag inte skulle kunna passa i ett vad du kallar vettigt parti, tar jag som stötante. Med en undran hur du grundar dig när du utför hobbyanalysen av att jag skulle vara en ovettig person?!?


   
SvaraCitera

Stringburka:

Jag skulle råda dig att köra på FP, framförallt för att jag inte vill ha folk som dig i ett av de få någorlunda vettiga partierna.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Sucher:

Vad grundar du din åsikt på?

orkar inte gå in på det men det är ju bara att läsa dagstidningarna samt höra deras korkade uttalanden när dom talar i radio/ tv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]

OF 5:

orkar inte gå in på det men det är ju bara att läsa dagstidningarna samt höra deras korkade uttalanden när dom talar i radio/ tv.

Isåfall, så orkar jag inte iheller att förklara varför jag tycker att din åsikt är inkompetent[smile]


   
SvaraCitera

Sucher:

så orkar jag inte iheller att förklara varför jag tycker att din åsikt är inkompetent

om du ändå bara visste något om mig [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

om du ändå bara visste något om mig

Det gör jag inte, men jag grundande på min åsikt på din vad jag anser vara ignorans.Eftersom att jag i en tråd vars syfte var att öppna debatt, och det jag får från dig är: Jag tycker såhär, men orkar inte förklara varför jag tycker så?!?[rolleyes]


   
SvaraCitera

Sucher:

med att du anser att jag inte skulle kunna passa i ett vad du kallar vettigt parti, tar jag som stötante.

För att förtydliga: Du har åsikter jag absolut inte skulle vilja att någon drev i ett parti jag skulle kunna tänkas rösta på. FP:s skolpolitik och alliansens inställning av "arbeta tills du dör" är två av mina favorithatämnen, och därför skulle jag gärna se att om någon ska vara politiskt aktiv med de frågorna är det helst i ett parti jag ändå skulle se som motståndare.


   
SvaraCitera

Stringburka:

"arbeta tills du dör"

Nej, hellre ge förtidspension eller sjukpension till alla som ansöker om det så att vi har ett nytt Grekland fast i Sverige [y]

Enstaka extrema fel i byråkratin är ingen nyhet Stringis.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Nej, hellre ge förtidspension eller sjukpension till alla som ansöker om det så att vi har ett nytt Grekland fast i Sverige [y]

För det finns inget mittemellan.

Chryseus:

Enstaka extrema fel i byråkratin är ingen nyhet Stringis.

Felet är när man kör på den hårda linjen att allting ska gå före människoliv, oavsett om det är sossar eller moderater som sitter vid makten.


   
SvaraCitera

Stringburka:

För det finns inget mittemellan.

Sveriges sociala skyddsnät är verkligen ett mittemellan om inte väldigt bra och fungerande jämfört med andra länder.

Stringburka:

Felet är när man kör på den hårda linjen att allting ska gå före människoliv

Det kan jag hålla med om! Undantag ska kunna göras. Men du kan ju själv se klagomålen framför dig som hade kommit in angående "särbehandling" när Inga, 43 år har så "ont i ryggen så att hon knappt kan sitta ner och jobba". Men samtidigt sitter hon gärna och tittar på Ringoling i TVsoffan hela dagarna.

Hon ska ju banne mig också ha sjukpension eftersom att den där med cancer också fick det!!!


   
SvaraCitera