Aviseringar
Rensa alla

miljöpartiet tänker bedriva bidragspolitik med pengar som inte finns


Ämnesstartare

socialdemokraternas nya budgetmotion visar en ganska klar oenighet kring försvaret på vänsternsidan. även om alla koalitionspartier har samma åsikt: minska försvaret med 2 miljarder per år ala tre års tid. partierna har dock väldigt olika linjer i hur sveriges försvars- och säkerhetspolitik ska bedrivas.

problemet miljöpartiet gör är att dom utgår från att försvaret inte är underfinanserat och därav så kommer försvaret kosta mer för dom än dom inser. Det är väl inte en enorm fara eftersom det händer jämt, men att sedan gå ut och säga att pengarna man sparar ska gå till bidrag är väldigt farligt. man sparar pengar som inte finns. är detta vettigt?

Socialdemokraterna ska dock få beröm, deras förståelse för frivillighetsrörelsen och försvarsindustrin är betydligt bättre än den under Perssons regering.


   
Citera
Ämnesstartare

Suck, för sent på kvällen för en sån här tråd, dessutom är debattämnet något som de flesta här, däribland jag, inte är det minsta insatta i. Men det är ju trevligt, då vet jag din åsikt om det hela iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

längsta politiska inlägget jag sett dig skriva [tard]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

läser+svarar imorgon om den finns bland senaste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

inte är det minsta insatta i.

har iaf självinsikt [smile]

feel:

längsta politiska inlägget jag sett dig skriva

skojaru? skrivit mkt längre i anarkokapitalismtråden.

feel:

läser+svarar imorgon om den finns bland senaste.

nej tack. debatterar inte 14 åriga flickor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

nej tack. debatterar inte 14 åriga flickor

FEMTON!!!!!!! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha fattar noll 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

nej tack. debatterar inte 14 åriga flickor

du debatterar ju med mig då och då. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feel:

FEMTON!!!!!!!

dina argument e ju ofta: du är hjärntvättad och jag har rätt.

kPTRRRR:

haha fattar noll 🙁

miljömuppar försöker ekonomin att gå ihop men räknar ganska dåligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

miljömuppar försöker ekonomin att gå ihop men räknar ganska dåligt

jag är miljöpartist 🙁

fast kom på att jag har ig i matteB också .. hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

du debatterar ju med mig då och då.

har gjort det flera gånger med feel/mjölk. skillnaden är ju att du faktiskt kan debattera medan hon kör på spåret: det är fel, jag har rätt, såsom du tänker beror på att du är hjärntvättad [confused][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kPTRRRR:

jag är miljöpartist 🙁

hahaha, mupp [blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

jaha...?

galet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

har gjort det flera gånger med feel/mjölk. skillnaden är ju att du faktiskt kan debattera medan hon kör på spåret: det är fel, jag har rätt, såsom du tänker beror på att du är hjärntvättad [confused][crazy]

ifall du tittar i feminismtråden så är feel betydligt duktigare än vad jag är på att debattera. likaså är anarkandi. och absolut bta. jag tror att den enda skillnaden är att vi på något obehagligt sätt är relativt lika. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

anarkandi

skämtaru? han ljuger i sina trådar och skriver saker som faktiskt rent konkret är faktafel.


   
SvaraCitera