Aviseringar
Rensa alla

Min bästa vän


Ämnesstartare

Vi har varit med om så mycket tillsammans och delat allt, tankar, minnen, upplevelser och känslor. Vissa dagar pratar vi inte med varandra men jag vet att hon alltid finns där. Det kan gå flera dagar, till och med veckor, sedan kommer saknaden.

Jag vet inte hur det kommer att bli efter sommaren, när hon inte längre finns i samma stad. Visst kommer jag klara mig, men det blir tomt utan att ha någon att verkligen kunna prata med. Någon som man kan göra ingenting med.

Det spelar ingen roll vad vi gör, vi hittar alltid på något. Hon är väldigt uttrycksfull, konstnärlig och kreativ, har alltid väldigt många tankar och idéer, hon är smart, snäll och trevlig. Vem ska kunna ersätta henne nu?

Ni kanske tycker att vi kan hålla kontakten ändå och träffas några gånger per år, eller att jag ska börja umgås med andra kompisar. Men jag orkar inte, det finns ingen annan kompis som har så många olika sidor som hon. Jo visst, jag skulle kunna ge någon flera chanser. Jag är ingen sådan som dömer människor hur som helst.

Vet inte riktigt varför jag gör en tråd om det, tänker väl att det finns fler som sitter i samma båt.. Vad skulle ni göra om eran bästa vän flyttar långt bort?


   
Citera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Vad skulle ni göra om eran bästa vän flyttar långt bort?

Hade jag haft någon bästa vän hade det varit grymt tråkigt att den personen flyttar till annan ort, men jag skulle avvakta ett tag tills man kan tänka på annat för att sedan försöka hitta en ny kompis, samtidigt som man håller kontakten med föregående.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är så pass självständig att jag inte skulle påverkas negativt utan se det som en möjlighet att ta mig längre ut i världen och skaffa djupare relationer med andra


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Vad skulle ni göra om eran bästa vän flyttar långt bort?

Flyttade ifrån alla mina vänner. Visserligen bara 2 h bilfärd.

Var rätt jobbigt i början att inte känna NÅGON. Men människor är utbytbara. Har nu funnit hur bra vänner som helst här.

Men åker fortfarande hem ibland å umgås med dem tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

avvakta ett tag tills man kan tänka på annat för att sedan försöka hitta en ny kompis, samtidigt som man håller kontakten med föregående.

Mm, det är dock lätt att man glider ifrån varandra med så stort avstånd mellan varandra. Så hoppas jag att det inte blir.

mopsen:

är så pass självständig att jag inte skulle påverkas negativt utan se det som en möjlighet att ta mig längre ut i världen och skaffa djupare relationer med andra

Får väl försöka med det.


   
SvaraCitera