Aviseringar
Rensa alla

Min bästa vän. En 53 årig, gift man som jag förmodligen är kär i.


Ämnesstartare

Jag har ett litet problem. 
Jag har alltid haft det svårt i skolan med mobbning osv men när jag var 14 träffade jag någon som jag kunde prata med, någon som fick mig att må bättre. Det var min busschaufför. Vi pratade så fort vi fick chansen och jag orkade gå till skolan pga honom. 
Sen började jag på gymnasiet och då slutade vi att prata med varandra och jag blev helt förstörd!
Det tog 4,5 år sen skickade jag ett brev till honom och skrev hur jag kände. Någon dag senare ringer han till mig och förklarar att inget av det som hänt var meningen. Han hade tänkt lika mycket på mig som jag hade på honom. Så för någon månad sen träffades vi. Jag kunde inte fatta att det verkligen hände, jag var så glad!
Men han har blivit annorlunda, eller vi båda har blivit det. Jag är ju inte ett barn längre. 
Han har börjat flörta med mig.. eller jag tror det är så. Han rör vid mig hela tiden och tittar på mig, vilket inte gör någonting egentligen. Jag har faktiskt tänkt tanken om hur det skulle vara att ha ett förhållande med honom. Nu är det så att han är gift och har en dotter i 30 års åldern. Hans fru är sjukligt svartsjuk! Vilket gör det här väldigt jobbigt! Jag har träffat hans familj innan men nu vet dem inte om att vi pratar igen och jag har lovat att inte säga något... till någon!
Vi träffades idag och berättade ärligt vad vi kände för varandra. Både han och jag är lite småkära i varandra och vi berättade att vi båda hade tänkt på hur det skulle vara att åka iväg en helg, bara han och jag. Så nu kommer problemet: Hur ska jag göra? Både han och jag vill ju iväg men vi vet inte hur vi ska göra? Han kör fortfarande buss så jag tänkte om han kunde säga till sin fru att han skulle på en långresa eller nåt? Vad tycker ni? 
Skulle vara väldigt tacksam för svar Glad


   
Citera

Vad har du för relation med din pappa mvh nyfiken

Kan inte hjälpa att tycka att han kanske utnyttjar dig lite, men nu är du ju vuxen och får göra som du vill. Tänk bara på att kan han göra det med dig så kan han göra det mot dig.


   
SvaraCitera

isola: Vad har du för relation med din pappa mvh nyfiken


   
SvaraCitera

coolt, annorlunda


   
SvaraCitera
mynona

Att vara en hemlig partner vid sidan av till någon som har ett annat officiellt förhållande är inte roligt, men du gör som du vill


   
SvaraCitera

Mynona skrev det jag tänkte skriva 


   
SvaraCitera

det låter som att det bara är upplagt för att du ska bli sårad i och med att han är gift och åldersskillnaden. ni är på så sjukt olika ställen i livet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en bra relation med min pappa.

Jag vill verkligen inte vara orsaken till att han och hans fru skiljer sig! 
Men han är verkligen världens snällaste människa och vi känner varandra väl och vill varandra väl. 


   
SvaraCitera
time
 time

TTLOVER: Jag vill verkligen inte vara orsaken till att han och hans fru skiljer sig!

Det tror jag inte att du blir om det inte är så att frun avslöjar er. Jag tror dock inte att en man som är 53 år med ett långt äktenskap och barn skiljer sig till förmån för en vad jag antar är minst 30 år yngre kvinna han träffade på bussen.
Om de inte har ett öppet förhållande där det är okej att han även träffar dig så tycker jag inte det är värt att peta i det.


   
SvaraCitera

time: Det tror jag inte att du blir om det inte är så att frun avslöjar er. Ja

och då är hon ju ändå inte orsaken då hon inte är med i deras förhållande och således inte kan förstöra det.


   
SvaraCitera

isola: Vad har du för relation med din pappa mvh nyfiken

faderskomplex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har absolut inga faderskomplex! Jag har en jättefin relation med min pappa och har alltid haft 🙂 


   
SvaraCitera

Du kanske inte borde spendera massa tid på en 30 år gammal kille, ni har inga gemensamma vänner, ingen större framtid och dessutom måste ni smyga omkring. Kanske bäst att säga upp kontakten och gå vidare?


   
SvaraCitera

vad har han för intressen?


   
SvaraCitera

Det enda problemet är väl att han är gift egentligen. Ni är två vuxna människor. Men jag hade känt ett ganska stort obehag efter som att han hade börjat prata med en 14åring på en buss och blivit kär..


   
SvaraCitera