Aviseringar
Rensa alla

Min bästa vän våldtog mig på fyllan


Jaggu
Ämnesstartare

Han jag kallade min bästa vän utnyttjade och tog för sig av min kropp i lördags. Fast jag sa nej, fast jag sa att jag inte ville. Han slutade inte när jag drog bort hans händer, och när jag försökte dra mig undan tog han strypgrepp på mig och höll ner mig. Han kallade mig inte för mitt namn, han sa namnet på en annan tjej som han har varit kk med. Jag var som ett objekt. Han var som förbytt.
Igår tänkte han åka ut för att hänga sig i ett träd, berättade han. Jag har mött honom och pratat med honom, och bett honom skaffa hjälp. Han har nu fått hjälp via UMO. Jag skakar konstant och får ilningar i kroppen så fort en tanke kommer på vad som hänt. Men jag vill inget annat än att hjälpa honom. Mina andra två nära vänner har sagt att det här är oförlåtligt, att han gör sig till offret fast det är jag och att jag är den sista personen som borde hjälpa honom. Att jag borde polisanmäla honom och aldrig mer prata med honom. Men jag bryr mig så oerhört mycket om honom. Jag vill bara att han ska få hjälp.
Vad hade ni gjort? 


   
Citera

Personligen skulle jag faktiskt misshandlat sönder honom och sagt att självmord inte skulle göra någon skillnad vad han gjorde mot mig 


   
SvaraCitera

Hade sett till att han får hjälp och sedan sagt upp kontakten med honom. Att hämnas på honom visar bara att du är på samma idiot nivå som honom


   
SvaraCitera
major

Jaggu: Vad hade ni gjort?

Polisanmält honom. Våldtog han dig så har han aldrig egentligen varit din vän.

Jaggu: Mina andra två nära vänner har sagt att det här är oförlåtligt, att han gör sig till offret fast det är jag och att jag är den sista personen som borde hjälpa honom.

Detta är korrekt. Du borde lyssna på dem.

Han kan alltid våldta en annan tjej framöver. Bättre att han sitter inlåst någonstans innan det händer. Förstår att det är svårt, men polisanmälan är bästa steget att ta just nu.


   
SvaraCitera
sies
 sies

Det är helt ditt val om du vill anmäla honom. Om du tycker han behöver straffas för det han gjort mot dig eller om det skulle bli lättare för dig själv att anmäla honom så gör det! 

Det låter som att han varit så packad att han misstagit dig med hans KK. 

Skulle rekommendera att du håller dig borta från honom när han är onykter. 


   
SvaraCitera

major:

Polisanmält honom. Våldtog han dig så har han aldrig egentligen varit din vän.

Detta är korrekt. Du borde lyssna på dem.

Han kan alltid våldta en annan tjej framöver. Bättre att han sitter inlåst någonstans innan det händer. Förstår att det är svårt, men polisanmälan är bästa steget att ta just nu.

Tumme upp


   
SvaraCitera

Polisanmäla


   
SvaraCitera
Jaggu
Ämnesstartare

Vi har känt varandra i 4-5 år och är så tighta. Vi har umgåtts så mycket och vi vet mer eller mindre allt om varandra. Eller kanske inte då... Fast jag visste att han har varit väldigt instabil de senaste månaderna och att han mått dåligt. Jag hade uppmanat honom att skaffa hjälp eller i alla fall börja ta tag i saker, han lovade mig det. Men det är nog inte först förrän nu som det faktiskt händer något. Det gör så jävla ont att det är han, jag vill nog inte ens förstå det.


   
SvaraCitera

Han verkar helt klart inte må bra just nu. Hade försökt hjälpa honom på avstånd men inte behållit kontakten utan gått vidare med mitt liv så småningom. Han är inte värd att du hjälper honom men det känns ju som att angreppet inte egentligen var riktat åt dig, utan snarare till den där andra tjejen vars namn han kallade dig för!

Ibland mår man inte bra och då så kan personer reagera annorlunda mot vad de brukar när de är mer medvetna om vad de håller på med. Då drabbas ofta människor i deras närhet och på så sätt håller jag med dina vänner om att du blev "offret" och jag tycker att det är väldigt synd att människor som inte har något med saken att göra ska behöva bli inblandade i sådana tråkigheter. Det är okej om eller att du mår dåligt över det som hände för att det är faktiskt en fullständigt normal reaktion till det som hände.
Kanske är det bra att du tar en liten paus från den här personen tills du själv mår bättre? Även fast att jag förstår att du fortfarande kanske gärna vill hjälpa vill hjälpa den här killen eftersom du säger att han är din vän. Fast personer som behandlar dig dåligt förtjänar inte att vara din vän.
Jag hoppas att ni båda ska kunna må bättre igen snart.Hjärta


   
SvaraCitera
major

Rebecca00: Jag hoppas att ni båda ska kunna må bättre igen snart.

Men ärligt talat, han är en våldtäktsman och han förtjänar inte att må bättre. Han förtjänar att må skit och framförallt att bli dömd för våldtäkten. Det finns endast ett offer i den här situationen. Den andre är förövare.


   
SvaraCitera

major:

Men ärligt talat, han är en våldtäktsman och han förtjänar inte att må bättre. Han förtjänar att må skit och framförallt att bli dömd för våldtäkten. Det finns endast ett offer i den här situationen. Den andre är förövare.

Du vet ingenting om den här personen eller vad han har gått igenom. Det är uppenbart att han inte mår bra och jag tycker fortfarande att det han gjorde var ett enormt stort fel, och jag försvarar honom inte för det han har gjort, men alla som mår dåligt borde kunna få hjälp och förtjänar att må bättre. Man måste försöka hjälpa de som mår dåligt annars så kan det i värsta fall leda till ett nytt offer längre fram.

Det är väl inte så smart att låta människor fortsätta med sina destruktiva sätt (hur man nu namnger olika dåliga beteenden) eftersom det bara leder till fler eller värre resultat. Skulle du hellre vilja att samhället ignorerade någon som så tydligt mådde jätte dåligt och lät honom göra som han ville tills det skedde en masskjutning  på en skola, för att han "inte förtjänade att må bättre"? Jag tror inte det. Bättre att skicka honom till en psykolog eller någon annan person som kan hjälpa honom så att fler människor inte blir utsatta.


   
SvaraCitera
major

Rebecca00: Du vet ingenting om den här personen eller vad han har gått igenom. Det är uppenbart att han inte mår bra och jag tycker fortfarande att det han gjorde var ett enormt stort fel, och jag försvarar honom inte för det han har gjort, men alla som mår dåligt borde kunna få hjälp och förtjänar att må bättre. Man måste försöka hjälpa de som mår dåligt annars så kan det i värsta fall leda till ett nytt offer längre fram.

Jag vet att han är en våldtäktsman och behöver inte veta mer än så. Psykologhjälp kan han få i fängelset. Det är egentligen irrelevant att han "mår dåligt". Man våldtar inte en annan människa för att man "mår dåligt" så det spelar alltså ingen roll om han skulle "må bättre" eftersom det inte minskar hans risk att våldta igen.

Rebecca00: Det är väl inte så smart att låta människor fortsätta med sina destruktiva sätt (hur man nu namnger olika dåliga beteenden) eftersom det bara leder till fler eller värre resultat. Skulle du hellre vilja att samhället ignorerade någon som så tydligt mådde jätte dåligt och lät honom göra som han ville tills det skedde en masskjutning på en skola, för att han "inte förtjänade att må bättre"? Jag tror inte det. Bättre att skicka honom till en psykolog eller någon annan person som kan hjälpa honom så att fler människor inte blir utsatta.

Jag skrev tydligen att han borde polisanmälas så vad du får det där om att ignorera honom ifrån vet inte jag.

Att endast ca 1 av 10 våldtäktsman anmäls är kopplat till detta daltande med dem.


   
SvaraCitera
Jaggu
Ämnesstartare

Rebecca00:

Du vet ingenting om den här personen eller vad han har gått igenom. Det är uppenbart att han inte mår bra och jag tycker fortfarande att det han gjorde var ett enormt stort fel, och jag försvarar honom inte för det han har gjort, men alla som mår dåligt borde kunna få hjälp och förtjänar att må bättre. Man måste försöka hjälpa de som mår dåligt annars så kan det i värsta fall leda till ett nytt offer längre fram.

Det är väl inte så smart att låta människor fortsätta med sina destruktiva sätt (hur man nu namnger olika dåliga beteenden) eftersom det bara leder till fler eller värre resultat. Skulle du hellre vilja att samhället ignorerade någon som så tydligt mådde jätte dåligt och lät honom göra som han ville tills det skedde en masskjutning  på en skola, för att han "inte förtjänade att må bättre"? Jag tror inte det. Bättre att skicka honom till en psykolog eller någon annan person som kan hjälpa honom så att fler människor inte blir utsatta.

Tack till den finaste människan i den här tråden. Du är kapabel till att se följden utav olika konsekvenser, och vad människors handlingar kan leda till. Någon som inte ser världen i svart eller vitt. Det är oroväckande få utav såna som du där ute. Ta gand om dig <3


   
SvaraCitera

Jaggu:

Tack till den finaste människan i den här tråden. Du är kapabel till att se följden utav olika konsekvenser, och vad människors handlingar kan leda till. Någon som inte ser världen i svart eller vitt. Det är oroväckande få utav såna som du där ute. Ta hand om dig <3

Åhh, vad fint sagt av dig! Tack så mycketHjärta, Gladta hand om dig med <3


   
SvaraCitera