Aviseringar
Rensa alla

Min bästa väns problem med sin pojkvän


Ämnesstartare

Min bästa vän har varit tillsammans med sin nuvarande pojkvän i 10 månader och dom har ganska mycket problem, som jag ser det.
Hon tycker att han inte förstår henne och han har bland annat slutat bry sig när hon är ledsen och verkligen behöver tröst. Han beter sig som en idiot och gör/säger jättetaskiga saker till henne. Senast kallade han henne bland annat för "cpf*tta".
Jag har sagt till henne vad jag tycker om honom och att jag inte skulle fortsätta med honom om jag vore henne. Men hon vill hålla kvar vid honom pga att hon älskar honom, trots alla dumma saker han gör. Jag vet inte längre vad jag ska säga/göra. Hur skulle ni hantera situationen om det var eran vän det handlade om? Jag behöver tips/hjälp!


   
Citera
Ämnesstartare

finns nog inte så mycket du kan göra mer än det du redan gjort, dvs sagt hur du tycker
hon bestämmer ju själv hur hon vill må osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet är det att hon själv inte verkar inse det stora problemet..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur gamla är dom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon är 16, han är 20


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

finns nog inte så mycket du kan göra mer än det du redan gjort, dvs sagt hur du tycker
hon bestämmer ju själv hur hon vill må osv

What she said.

JuliaLjungberg:

Men hon vill hålla kvar vid honom pga att hon älskar honom, trots alla dumma saker han gör.

Däremot kan du ju ta upp detta med henne igen och försöka få henne att förstå hur konstigt hennes resonemang är. Det räcker liksom inte att 'älska' alla gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hennes val vem hon vill vara med, tyvärr. Det enda du kan göra är att bara säga vad du tycker.


   
SvaraCitera

kärleken är blind som man brukar säga, tror jag.


   
SvaraCitera