Aviseringar
Rensa alla

Min "bästavän" snor saker från mig...


Ämnesstartare

Ja, eller det verkar ju så... Min så kallade bästa vän, snor saker från mig. Jag vill inte anklaga henne för hon är trots allt min bästa vän, men nu är jag stensäker! Det började bara någon månad innan sommarlovet förra året. Mamma hade varit i USA och köpt trosor från victoria's secret till mig. Vi hade precis tvättat, och eftersom att det var trosor i delvis spets, så brukar vi hänga upp dem istället för att torktumla dem. Jag hade hängt upp tvätten dagen innan och pappa bad mig ta undan tvätten när min vän, vi kan kalla henne Elin, var här så det gjorde jag, och la in mina trosor i min garderob som vanligt. Vi brukar ganska ofta byta om, vet inte varför men det gör vi, och vi brukar låna kläder av varandra. Hon sa att hon skulle låna en tröja och gick upp till mitt rum utan mig och tog en tröja och tog med sig sina egna mjukisbyxor hon hade med sig och gick in på toaletten för att byta om när jag kom in på rummet. Jag tyckte att det var ganska konstigt då vi alltid byter om på mitt rum trots att den andra är där inne. Vi skäms ju inte eller något, men tänkte att hon kanske har mens och då kanske det inte är så fräscht att byta om framför andra. Tänkte inte mer på det, ingen big deal liksom. Dagen efter skulle jag ha på mig trosorna hade jag tänkt, men på morgonen var dem inte där. Jag letade i hela garderoben, inte för att jag var tvungen att ha på mig dem, men just för att dem inte bara kan försvinna ju. Dem lån inte någonstans, konstigt, jag hade ju lagt in dem igår... Inte bland annan ny tvätt heller. Jag tänkte att dem kommer väl säkert fram förr eller senare. Någon vecka senare hade jag letat hemma hos mamma med, då mina föräldrar är skilda. Har bara yngre systrar så dem kunde inte ha tagit dem heller. Ytterligare någon vecka senare i skolan, när vi hade slutat skulle vi sätta oss utanför en stund, bara chilla med lite andra kompisar från våra klasser. När vi var på väg ut såg jag att hennes mjukisbyxor hade hamnat lite långt ner så man såg lite av hennes trosor. Spets... precis likadan färg som mina. Den är nämligen rosa med lila prickar och spets "runt midjan". Låter kanske barnsliga xD Men dem är riktigt snygga. Men så frågade jag henne om hon hade likadana som mig. Hon sa bara nej, att det var dem hon hade köpt från New Yorker när jag var med henne och handlade. Men vet att det var mina för hennes var ljusare, det vet jag. Så frågade jag henne om dem inte var prickiga, men hennes svar var; Nej? Omg haha vem har prickiga trosor? och så gav hon mig en sån där blick, och jag såg hur hon ljög, lös ju rakt igenom henne men jag ville inte börja bråka så jag släppte det. Sen någon månad senare hade hon varit hos släktingar några timmar ifrån så hon åkte hem till mig direkt, med packning och allt. Hon var tydlig med att jag inte fick titta i hennes resväska, vilket gör att man blir mer misstänksam. Varför skulle jag gå och snoka liksom? Men eftersom att hon sa det och på ett sånt sätt hon sa det så gjorde jag det när hon inte var i närheten. Då hittar jag mina trosor som hon var så säker på att hon inte hade tagit. Och vet att hon inte har några underkläder från Victoria's Secret då hon påpekade det när jag frågade henne om trosorna i skolan. Så dem var mina. Men har inte sagt något för hon är en sån person som för det första blir så jävla sur och irriterad om man säger något som inte passar henne, om man anklagar henne, och hon vill alltid ha rätt och tror att hon är störst, bäst och vackrast. Men hon har en del sidor som jag älskar och därför är jag fortfarande hennes vän. Men tog inte trosorna då jag tycker att det är ofräscht att ha på mig trosor som någon annan har haft på sig. 
Sen har jag märkt att hon har tagit lite smink, och två par andra trosor, men där har jag inte lagt ner tid på att kolla upp 100% säkert. Det är inte så mycket att hon tar mina saker, utan mer att hon faktiskt gör så mot mig, tjejen som påstår sig vara min bästa vän. Man undrar ju hur mycket jag betyder för henne, för jag verkar inte betyda mycket iallafall. Jag hade aldrig haft mage att sno något över huvud taget, och ABSOLUT INTE av min bästa vän. Saker kan hon ju få behålla, men kan hon ta "onödiga" och mindre värda saker, kan hon ju lika bra ta andra saker med. Kläder, smycken, pengar. Allt möjligt. Vet inte vad jag ska göra...

Förlåt, texten blev lite lång... Men skulle uppskatta hjälp av er som faktiskt tog er tid att läsa. Kram 🙂


   
Citera
mwo
 mwo

Konfrontera henne bara. Hon kanske tror att du inte märker något och fortsätter därför stjäla saker. Hur gamla är ni egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi är 16. Ja, asså jag vill ju göra det, men vill samtidigt ha kvar henne som vän... Hon är den vännen som står mig närmast :/


   
SvaraCitera

Gå till hennes rum, konfrontera henne och ta alla dina grejer. Hon är inte din bästa vän om hon bara använder dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi är aldrig hos henne då hon oftast inte får släpa in kompisar av hennes mamma... 


   
SvaraCitera
mwo
 mwo

Jasådu:
Vi är 16. Ja, asså jag vill ju göra det, men vill samtidigt ha kvar henne som vän... Hon är den vännen som står mig närmast :/

Riktiga vänner stjäl inte av varandra. Det är skillnad på att låna och att stjäla. Jag vet inte om det kanske är något psykiskt, men om hon inte beter sig sådär med andra så borde hon inte göra det med en vän... Jag hade också såna "vänner" i grundskolan tills jag insåg att de utnyttjade mig.


   
SvaraCitera

Hon kanske har problem hemma, inte råd med vissa grejer. Men det är ändå inte okej att sno saker så antingen säga till henne eller ta tillbaka sakerna


   
SvaraCitera

Börja med att försöka finnas där för henne exakt hon kanske har problem hemma och sånt men om hon gör det bara för att skulle jag säga att de finns bättre vänner men lycka till o hoppas det löser sig 


   
SvaraCitera

har exakt ett sånt problem med. min så kalade ex kompis snode mer än 20 olika saker från mig. Saker som jag fått av bortgångerna släktinga och sånt . har inte fått tillbaka allt än men sate dit henne rakt på prik. man ska inte vara vän med någon som utnytjar dig för något sånt.


   
SvaraCitera