Aviseringar
Rensa alla

Min blu-ray vill inte spela blu-ray. Lite hjälp tack.


Ämnesstartare

Jag köpte min första blu-ray film idag och tänkte titta på den nu. När spelaren läser skivan så är det enda alternativet som dyker upp att om jag vill öppna mappen för att se filerna.

Jag gick in i enhetshanteraren för att se om spelaren var där, vilket den var. Jag grävde i min låda med drivrutiner men hittade ingen skiva för en blu-ray så gissningsvis så har Vista ordnat den biten.

Jag har försökt att öppna den med VLC, både genom att högerklicka på spelaren i sig och genom att gå in i mapparna och dra div filtyper till VLC. Har även prövat CCCPs zoom player och media player classic.

Halp.


   
Citera
Ämnesetiketter

dålig skiva kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slashy:

dålig skiva kanske

Det tvivlar jag på med tanke på att den är direkt tagen från en ny, plomberad förpackning och jag hann aldrig tappa den i en mixer innan jag satte i den i spelaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Halp.

Du måste ha en speciell spelare. Det borde ha kommit någon med BD-spelaren.
VLC och typ alla andra spelare klarar inte BD.


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Det tvivlar jag på med tanke på att den är direkt tagen från en ny, plomberad förpackning och jag hann aldrig tappa den i en mixer innan jag satte i den i spelaren.

Ja, men man vet aldrig, jag köpte ett PS3 spel, helt ny, till min brosa i födelsedagspresent, visade sig att den inte hade något ljud, gick och bytte, fick en ny och den funkade bra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du måste ha en speciell spelare. Det borde ha kommit någon med BD-spelaren.

Du råkar inte ha en aning om vart en dylik spelare kan ligga gömd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

spelaren

Du behöver PowerDVD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

?

Om inte det funkar kan det vara ditt grafikkort eller kanske skärm.
När det gäller BD så har Sony bitchat till det värre än vanligt. Hårdvaran behöver inte bara uppfylla kraven, de måste också vara typ "godkända" eller "certifierade".
Det är därför man ska ladda ner testprogram om ens dator klarar BD innan man köper spelaren... :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wiki: HDCP
Artikel om HDPC


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det är därför man ska ladda ner testprogram om ens dator klarar BD innan man köper spelaren... :/

Verkar som att jag får slå en signal till komplett.se imorgon [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Verkar som att jag får slå en signal till komplett.se imorgon [zzz]

Aj då. [sad]
Men googla runt lite och hitta något testprogram eller något. Kanske behöver göra något med grafikkortsinställningar eller ladda ner någon uppdatering?
BD är bråkigt. [n]
Men om man inte har något emot pirat är det typ lika bra kvalitet på nedladdad 1080p .mkv-film. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Aj då.

Det ska inte vara lätt för oss som faktiskt köper skiten [zzz]x666skabb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Det ska inte vara lätt för oss som faktiskt köper skiten [zzz]x666skabb

De skyddar sig själva mot piratkopierare - och med samma taktik får de alla att föredra piratkopiering.
De tänker inte så långt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera