Aviseringar
Rensa alla

Min cover på Veronica Maggios fina låt "Snälla bli min"


Ämnesstartare

Panda:

Tyckte du hade fin röst 🙂

Tack så mycket, alltid något [smile]


   
SvaraCitera
zIGGE

Fin röst! Jag tycker det låter som att du anstränger dig för mycket med att forma din ljusa röst och behöver trycka ut den en extra gång än att låta den gå genom halsen genom bara unandnings-push, du kan sjunga ännu bättre. men det låter verkligen inte dåligt 🙂 Jag gjorde likadant när jag började sjunga. Vem är killen som fnissar som ett mongo under inspelningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack, bra feedback!
Jag var nervös också, detta var när jag var på kollo.
Haha, han heter Patrik...
Ska ta sånglektioner nu i höst, jag ska nog lägga ut en cover till efter det så får vi se om jag har utvecklats. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack, bra feedback!
Jag var nervös också, detta var när jag var på kollo.
Haha, han heter Patrik...
Ska ta sånglektioner nu i höst, jag ska nog lägga ut en cover till efter det så får vi se om jag har utvecklats. [smile]


   
SvaraCitera

Håller med kritiken som framförts här; lite stelt komp och ansträngd röst. Skulle vara intressant att höra din naturliga röst, för du sjunger ju helt klart rent. Om du kämpar på så kommer det säkert bli grymt till slut, lycka till!

coolgirl15:

Ska ta sånglektioner nu i höst, jag ska nog lägga ut en cover till efter det så får vi se om jag har utvecklats. [smile]

Gör gärna det, vore kul att höra framstegen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Håller med kritiken som framförts här; lite stelt komp och ansträngd röst. Skulle vara intressant att höra din naturliga röst, för du sjunger ju helt klart rent. Om du kämpar på så kommer det säkert bli grymt till slut, lycka till!

Tack så jättemycket!
Det kan hända att jag lägger ut något ganska snart där jag försöker tänka på det ni har sagt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det lika stelt när jag spelar piano tycker ni?

Titanic theme-My heart will go on-Piano cover

Mozart-La dispute-Piano cover

Skulle vara supertacksam för feedback av även dem!


   
SvaraCitera

coolgirl15:

Är det lika stelt när jag spelar piano tycker ni?

Du är tekniskt skicklig och det märks att du övat mycket på dialogen mellan dig och pianot. Dock känner jag personligen inte dialogen mellan dig och mig som lyssnare.

Jag uppfattar inte din musik i personlig närvaro, och för mig skulle upplevelsen stärkas om du vågade kasta dig mer mellan högt och lågt, mjukhet och intensitet.


   
SvaraCitera

Ditt komp skulle tjänat på ett bättre piano.
Ang. din röst så ska du sjunga med magen. Använder du magmusklerna kommer du ha mycket lättare att hålla dig kvar på rätt ton. Just nu svajjar du lite, men man hör ju att du helt klart har en fin ton och klang i rösten. Musklerna som skall användas är desamma som används vid en hostning eller om du "stöter ut" ord (pröva med ex. hoj). Håll händerna över magen så du känner att de arbetar, i början får du hela tiden jobba medvetet men det kommer av sig själv när man vant sig.

Tänk också på att värma upp, det är, förutom viktigt för att inte skada rösten, bra övning! Finns massa hjälp med uppvärmningar på nätet om man behöver inspiration.


   
SvaraCitera

Fin röst. Men pianospelet kan förbättras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Fin röst. Men pianospelet kan förbättras.

Vad syftar du på, kompet till "Snälla bli min" eller videorna då jag bara spelar piano?


   
SvaraCitera