Aviseringar
Rensa alla

Min dygnsrytm, hallå?!


Ämnesstartare

Alltså, tror jag tappat bort min dygnsrytm. Tror att den kan ha förtvinat och dött. Vet inte om jag vill sova igen. Min dygnsrytm är grön. Om du ser den får du gärna lämna tillbaka den. Fast tänk om den är trasig. Kanske går att laga. Kanske silvertejp. Grönt och silver är fint. Alltså, hallå, vad gör ni när ni tappar bort er dygnsrytm? [sad][love]


   
Citera
Ämnesstartare

Det här:
Image


   
SvaraCitera
penja

för att få tillbaka min gjorde jag detta:

festade som fan. la mig sent. sov hos en kompis. vaknade tidigt. tog en buss hem. höll mig vaken tills det blev kväll trots att jag var jättetrött. sen somnade jag gott och vaknade i bra tid nästa dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]

Varför är ni så vänliga och förstående? Blir lite rörd här va.


   
SvaraCitera
Vippen

Ensamvargen:

Varför är ni så vänliga och förstående? Blir lite rörd här va.

Har det såhär själv hela tiden. Det är kämpigt [n]
Senaste veckan har dygnet sett ut ungefär såhär: upp 12.30 - 03.00 till sängs.

Men håller med penja, bästa sättet är att tvinga sig upp tidigt, hålla sig vaken och sen lägga sig normalt.

Det svåra är bara att just "tvinga sig upp" [cry] åh vilken plåga när man har sömnbrist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vippen:

Senaste veckan har dygnet sett ut ungefär såhär: upp 12.30 - 03.00 till sängs.

Det är ju inte dåligt? Eller? Det är ju mer än nio timmar.


   
SvaraCitera
Vippen

Ensamvargen:

Det är ju inte dåligt? Eller? Det är ju mer än nio timmar.

Jaha du menar så [cute]
Ja det är ju bra, jag måste sova 9 timmar/dygn annars är jag som en zombie.

Tycker bara att mitt dygn är skevt. Skulle hellre vara uppe 8 eller nåt på morgonen och lägga mig 10/11.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vippen:

Tycker bara att mitt dygn är skevt. Skulle hellre vara uppe 8 eller nåt på morgonen och lägga mig 10/11.

Ah. Jag brukar vakna vid sju åtta på morgonen, brukar lägga mig vid tre eller fyra kanske. Fast allt ballade ur totalt när jag gick och lade mig vid sju på morgonen igår,


   
SvaraCitera
Vippen

Ensamvargen:

Ah. Jag brukar vakna vid sju åtta på morgonen, brukar lägga mig vid tre eller fyra kanske. Fast allt ballade ur totalt när jag gick och lade mig vid sju på morgonen igår,

Ok. Ja det är lite väl lite sömn då.
Balla ur - känner igen det där.

Säger alltid till mig själv "imorgon SKA jag lägga mig tidigare (typ 11)". Sen sitter man där nästa dag 10.30 o tänker "jaha nu är det snart dags att runda av"....meen näähdå - 3 timmar senare eller nåt så sitter man där igen o jaha.


   
SvaraCitera