Aviseringar
Rensa alla

Min egen metod att sluta röka


Ämnesstartare

Tips till alla som försöker slutar röka!
Efter många försök att sluta utan att lyckas så utvecklade jag en egen metod utifrån den klassiska att minska gradvis på cigaretterna. Jag skrev först ner hur många cigaretter jag rökte per dag och räknade sen ut snittet. Eftersom jag ville sluta utan att behöva få allt för mycket abstinens och plågas så delade jag snittet på två månader. Fyllde sedan i min kalender hur många per dag och tog sedan en tom ask jag fyllde på varje dag med det antalet. Resultatet blev väldigt bra och jag vill gärna dela med mig av denna erfarenhet. [cheers]


   
Citera

Eller så bara ger man fan i det helt och hållet, och slutar tvärt.


   
SvaraCitera

Sluta tvärt har fungera bästa för mig men börjar likt förbannat att röka varje sommar [blush][tired]


   
SvaraCitera

Det finns en iphone app som gör exakt det du beskriver fast påminner med notiser osv, heter “Sluta röka på 60 dagar”.. Har bara använt den ett nårra dar men riktigt skönt att ha det stödet! Tror jag kommer klara det denna gången, känns som en bra metod.. [y]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Beroendet kan delvis hänga ihop med en sexuell otillfredsställelse från barndomen i den sk orala fasen. Det kan behövas någon form av terapi eller ett substitut för den orala tillfredsställelsen hos ciggen.

Såå.. jag förselår napp[y]


   
SvaraCitera