Aviseringar
Rensa alla

Min familj gillar inte min kille


Ämnesstartare

Hejjj jag träffar en kille som jag tycker jättemycket om, men känns som att mina föräldrar inte gillar honom. Vet inte hur jag ska göra, vill vara med honom men min familj beter sig såå annorlunda när han är med 
hjäälp


   
Citera

Prata med dem om det, fråga varför. Det kan ju faktiskt vara så att någon varningssignal har väckts hos dem, med något av hans beteenden. Om det inte är något sådant så är det väl bara att ni slutar träffas med din familj. 


   
SvaraCitera

Är det du som är ihop med honom eller dina föräldrar?  kan man fråga sig självTardig

Strunta i vad de tycker och säger.. föräldrar har nåt konstigt överbeskyddande nät som de kastar över en ibland helt i onödan.. i know  i've been thereFörvånadShockerad stå på dig låt dig inte kontrollerasIcke!


   
SvaraCitera
YungG

Little-Traci:
Är det du som är ihop med honom eller dina föräldrar?  kan man fråga sig självTardig

Strunta i vad de tycker och säger.. föräldrar har nåt konstigt överbeskyddande nät som de kastar över en ibland helt i onödan.. i know  i've been thereFörvånadShockerad stå på dig låt dig inte kontrollerasIcke!

Det finns en väldigt fin linje mellan att vara överbeskyddande och genuint vettigt vetande.
Som kommentator ovan påpekade så kan det absolut vara en rödflagga som TS föräldrar har märkt av. Man får också ha i åtanke att ens föräldrar HAR mer livserfarenhet, oavsett du vill det eller ej. Med detta menar jag absolut inte att man ska kontrolleras av ens föräldrar, men det skadar aldrig att lyssna på vad de har att säga innan man gör sitt beslut.


   
SvaraCitera

Hell no ArgArgTrött

Föräldrarna kan inte bestämma vem man ska gilla och inte gilla.. och det är inte ALLTID det så att föräldrarna vet bättre.. Det var ett tag som jag lät mig kontrolleras av mina föräldrar men jag lyckades till slut bryta mig loss ifrån det..Good for meTumme upp

Over=And=OutTröttOskyldig


   
SvaraCitera
3543
 3543

Först och främst så tycker jag att du borde fråga dina föräldrar varför dom inte gillar honom och som ovanstående skrev så kanske det är någon varningssignal som dina föräldrar har märkt av


   
SvaraCitera

Little-Traci:
Hell no ArgArgTrött

Föräldrarna kan inte bestämma vem man ska gilla och inte gilla.. och det är inte ALLTID det så att föräldrarna vet bättre.. Det var ett tag som jag lät mig kontrolleras av mina föräldrar men jag lyckades till slut bryta mig loss ifrån det..Good for meTumme upp

Over=And=OutTröttOskyldig

Tumme upp

Ibland är det bra att lyssna på ens föräldrar men inte alltid. Som du säger Traci, ens föräldrar vet inte alltid bäst. Blink


   
SvaraCitera

3543:
Först och främst så tycker jag att du borde fråga dina föräldrar varför dom inte gillar honom och som ovanstående skrev så kanske det är någon varningssignal som dina föräldrar har märkt av

Tumme upp


   
SvaraCitera
YungG

Little-Traci:
Hell no ArgArgTrött

Föräldrarna kan inte bestämma vem man ska gilla och inte gilla.. och det är inte ALLTID det så att föräldrarna vet bättre.. Det var ett tag som jag lät mig kontrolleras av mina föräldrar men jag lyckades till slut bryta mig loss ifrån det..Good for meTumme upp

Over=And=OutTröttOskyldig

Det är ju precis det jag säger. Men det är fortfarande viktigt att lyssna på vad de har och säga då de till en nästan säkerhet kommer se på saken från ett annat perspektiv. Givetvis är det bara DU som ska göra beslutet, men att LYSSNA är viktigt. Sen så är givetvis manipulerande föräldrar ett undantag, that goes without saying.

Det glädjer mig att du lyckades bryta dig loss från det!


   
SvaraCitera
L Y S

Låt det ta lite tid, de kanske börjar gilla honom med tiden. 

Förresten, har de någon anledning att inte gilla honom?


   
SvaraCitera

YungG:

Det är ju precis det jag säger. Men det är fortfarande viktigt att lyssna på vad de har och säga då de till en nästan säkerhet kommer se på saken från ett annat perspektiv. Givetvis är det bara DU som ska göra beslutet, men att LYSSNA är viktigt. Sen så är givetvis manipulerande föräldrar ett undantag, that goes without saying.

Det glädjer mig att du lyckades bryta dig loss från det!

Well i guess soTumme upp ^^  men valen som sagt är ju ändå mina i slutändan.. är immun mot
manipulerande föräldrar ^^men visst kan man lyssna på nåns åsikten..

Yes  tack ^^ i'll go my way they go their way, typ..


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Tumme upp

Ibland är det bra att lyssna på ens föräldrar men inte alltid. Som du säger Traci, ens föräldrar vet inte alltid bäst. Blink

Okej visst kan hålla med dig till vis del där att lyssna kan man Blink ^^ men då ska det vara nåt väldigt specielltGalen exactly, det är inte alltid de vet bättre även om de tror det ibland..Icke!


   
SvaraCitera

Att föräldrar lägger sig i eller har åsikter om valet av pojk/flickvän kan ju i vissa fall vara fullt befogat om deras barn väljer att inleda ett förhållande med en kriminell > drogmissbrukare eller droghandlare, tjuv som livnär sig på personrån eller andra tillgreppsbrott, våldsbrott inkl misshandel och våldtäkt, bilbränder eller mobbing mm mm mm.

Ovanstående brott är inte tagna ur någon roman utan är verkligheten ute i dagens samhälle och sker varenda jävla minut ute på gator och torg och då är det föräldrarnas förbannade plikt att se till att deras barn inte blir inblandade i något liknande och på det sättet förbjuda sina barn att umgås med dessa element.


   
SvaraCitera

Little-Traci:

Okej visst kan hålla med dig till vis del där att lyssna kan man Blink ^^ men då ska det vara nåt väldigt specielltGalen exactly, det är inte alltid de vet bättre även om de tror det ibland..Icke!

Ja, lyssna på dem kan man göra, men som du säger, man måste inte göra som de säger att man ska göra. Glad
Ja, föräldrar verkar alltid tro att de alltid har rätt, vilket de inte har, dock kan de ganska ofta ha rätt, med betoning på ganska. Blink


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Ja, lyssna på dem kan man göra, men som du säger, man måste inte göra som de säger att man ska göra. Glad
Ja, föräldrar verkar alltid tro att de alltid har rätt, vilket de inte har, dock kan de ganska ofta ha rätt, med betoning på ganska. Blink

Jo men precis xD Galen hm hehe nja? inte ganska skulle jag vilja säga då men SötBlink be wild, go your own wayTumme upp


   
SvaraCitera