Aviseringar
Rensa alla

Min flickvän


Ämnesstartare

Jag har precis pratat i telefon med min flickvän. Ingenting är som förr. I somras var vi nykära umgicks mycket och allt det är. Nu har hon flyttat till Stockholm för att plugga och jag bor cirka tre timmar där ifrån. Sedan hon började plugga har jag fått hälsa på henne EN gång! Hon påstår att hon har mycket att göra osv. Det kanske hon har, men vad fan? Den senaste veckan har jag pratat med henne två gånger och då har jag hört av mig. Jag tycker att hon är självupptagen och jag känner mig inte uppskattad. När vi väl pratar är det hon som pratar om hennes nya kompisar och allt vad de nu har för sig tillsammans.

Jag fattar ingenting. Har hon börjat ta mig förgivet? Håller vår relation på rinna ut i sanden? Just nu får hon mig att må ganska dåligt. Jag vill höra från henne! Jag vill att hon skall säga att hon saknar mig och längtar tills jag kommer upp till henne och så vidare.

Nu kanske jag får detta att låta mycket värre än vad det är, men det är i alla fall såhär jag känner nu!

Give me some fuckin' feedback!! Jag är nere

Edit: Kan tillägga att hon inte svarar på mina sms speciellt bra heller.. Det stööör mig, det är sjukt respektlöst. Säg att jag skcikar ett sms, så får jag svar kasnke två, tre, fyra timmar senare.. eller så skriver hon till mig på typ msn..


   
Citera

finns bättre människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

finns bättre människor

Tänker det ibland :/ men jag tror inte att hon vill något illa och jag är kär i henne.. men jag tänker det


   
SvaraCitera

Pulsation:

Håller vår relation på rinna ut i sanden?

Ja.


   
SvaraCitera

Prata med henne om det. Det är nog det enda du kan göra. Jättetråkig situation ju, hoppas det blir bra. [smile]


   
SvaraCitera

Pulsation:

Tänker det ibland :/ men jag tror inte att hon vill något illa och jag är kär i henne.. men jag tänker det

se till att träffs och prata med varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Prata med henne om det. Det är nog det enda du kan göra. Jättetråkig situation ju, hoppas det blir bra.

mm, jag får väl göra det, säga som det är liksom.. som jag skrev innan jag tycker om henne väldigt mcyket, men samtidigt känner jag inte att jag får tillbaka det

OF 5:

se till att träffs och prata med varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pulsation:

Håller vår relation på rinna ut i sanden?

Verkar så tyvärr [sad]

Pulsation:

Den senaste veckan har jag pratat med henne två gånger och då har jag hört av mig

Det där visar ju bara hur mycket hon bryr sig. Man är ju för fan inte upptagen dygnet runt! Saknar man varandra så hör man ju av sig till varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

Det där visar ju bara hur mycket hon bryr sig. Man är ju för fan inte upptagen dygnet runt! Saknar man varandra så hör man ju av sig till varandra.

mm, precis jag håller med dig! jag känner att det finns två alternativ här. antingen så skiter jag i allt och så antingen tar det slut eller så fungerar det.. eller så pratar jag med henne och då kanske det finns en chans att hon tycker om mig väldigt mycket och att hon bättrar sig för min skull, för att jag inte skall må dåligt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pulsation:

eller så pratar jag med henne och då kanske det finns en chans att hon tycker om mig väldigt mycket och att hon bättrar sig för min skull, för att jag inte skall må dåligt..

Ja men om hon nu ändrar sig bara för att du inte ska må dåligt, då är det ju inte ens lönt att hon ändrar sig. Hon borde ju förstå att man hör av sig till varandra själv och att man ska träffas, det är inget som man ska behöva påpeka om. Jag tycker att du ska prata med henne, säg precis som du sa i den här tråden. Se hur hon reagerar och utefter det kan du bestämma om du vill skita i allt eller fortsätta. Är hon inte ens medveten om problemet är det nog ganska kört.. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

Är hon inte ens medveten om problemet är det nog ganska kört..

Hon är som jag sa ganska självupptagen. I början av vår relation var det hon som hörde av sig mest. Då ringde hon en gång och frågade om jag verkligen ville ha henne, hon sa att det kändes som om hon hörde av sig hela tiden och jag bara var med henne för att jag inte hade något bättre för mig. Jag förvissade henne om att så inte var fallet och nu tänkte jag att det kanske är passande att göra ett liknande samtal.

Kanske skall ringa nu till och med? Vågar jag det är frågan..

edit: jag har en plan.. nästa gång vi talar med varnadra skall jag ge ett förslag på om jag kan komma upp i typ nästa vecka, om hon säger nej.. frågar jag henne om hon ens vill att jag kommer och så kan jag göra en spinn off på det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur länge har ni varit tillsammans? Sen somras?

Pulsation:

det kändes som om hon hörde av sig hela tiden och jag bara var med henne för att jag inte hade något bättre för mig

Då borde hon ju veta hur det känns för dig nu.

Pulsation:

Kanske skall ringa nu till och med? Vågar jag det är frågan..

Jag tycker du ska ringa. Bättre att ringa och ha ett samtal så snabbt som möjligt istället för att må dåligt över det.


   
SvaraCitera

Hon har nog hittat någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

Hur länge har ni varit tillsammans? Sen somras?

yes. men vi har känt varandra länge innan..

youmademe:

Då borde hon ju veta hur det känns för dig nu.

ja det kan man tycka

youmademe:

Jag tycker du ska ringa. Bättre att ringa och ha ett samtal så snabbt som möjligt istället för att må dåligt över det.

eller mitt andra förslag? gjorde en edit


   
SvaraCitera

Om hon flyttade dit för att plugga antar jag att det var runt en månad sedan. I såfall är det väl klart som fan att hon är upptagen? Om man håller på att försöka anpassa sig till en ny bostadsort samtidigt som man försöker skaffa nya vänner och komma in i en ny utbildning så är man det. Det är inte samma sak som att hon börjat ta dig för givet eller att er relation håller på att rinna ut i sanden. Du får väl prata med henne om hur du upplever det och att du vill träffa henne och ha kontakt oftare.

Det är för övrigt inte alls respektlöst att inte svara på sms så fort man får dem.


   
SvaraCitera