Aviseringar
Rensa alla

Min flickvän dumpade mig. Hur ska jag få tillbaka henne?


Ämnesstartare

Hej, jag blev nyss dumpad av min flickvän efter något som jag har gjort och jag vet inte vad jag ska göra nu hon är verkligen precis allt för mig och jag måste få tillbaka henne. Anledningen till att hon dumpade mig är för att jag har ljugit för henne och det är något jag ångrar extremt av att jag har gjort, Hon känner att hon har tappat all tillit till mig eftersom att jag har ljugit och att hon aldrig kommer kunna lita på mig igen. Jag har ljugit om att jag låg med en tjej en gång på en fest och att det inte var något mer än det, när det egentligen var så att vi hade något mer seriöst . Den enda anledningen till att jag ljög från hela första början var att min flickvän blev extremt ledsen av att jag hade legat med henne.jag berättade det för henne långt innan vi blev tillsammans och jag kände att om jag berättar hela sanningen så kommer hon inte vilja fortsätta att träffa mig för hon blev äcklad av mig att jag hade varit med henne. Jag har verkligen mått dåligt av att jag har ljugit för henne och tillslut kunde jag inte ljuga längre och var tvungen att berätta hela sanningen för henne. Grejen är den att jag var med den andra tjejen långt innan jag träffade min flickvän som nyss dumpade mig så jag har absolut inte varit otrogen eller något för det skulle jag aldrig vara. Men nu känner hon bara att om jag kan ha ljugit om det här så länge som jag har gjort så kan jag ljuga om precis vad som helst och att hon aldrig kommer kunna lita på mig igen. Jag skulle verkligen aldrig ljuga för henne igen om någonting men hon vägrar tro på mig vilket jag förstår men jag skulle verkligen aldrig göra det. Det enda jag vill göra nu är att bygga upp min tillit till henne igen och visa för henne att jag aldrig skulle ljuga för henne igen för det skulle jag verkligen ALDRIG göra men hon vägrar tro på mig och är jätte rädd för att jag ska såra henne igen genom att ljuga, Hon säger att det är helt slut och nu vill hon knappt prata med mig, Jag vet att jag aldrig kommer att såra henne igen genom att ljuga men hon vågar inte chansa, Hur ska jag göra för att få tillbaka hennes tillit till mig?, den här tjejen är verkligen det bästa som har hänt mig och jag måste få tillbaka henne.


   
Citera

Så du låg med en tjej innan du blev tillsammans med din flickvän? Och hur seriöst var förhållandet med tjejen du låg med? Var ni tillsammans? 

Fattar inte riktigt vad problemet är. Din flickvän kan ju inte säga något om något du gjort innan ni blev tillsammans? 


   
SvaraCitera

låt henne va ett tag kanske hon kommer tillbaka  


   
SvaraCitera

Lär dig leva med dina misstag


   
SvaraCitera

Alltid dumt att ljuga sä det kan jag fatta att hon blir arg på. Tror det är där det ligger inte att du varit med nån annan innan för det spelar ju ingen roll nu. 


   
SvaraCitera
M04
 M04

Fråga henne vad du måste göra  för att visa din tillit igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M04:
Fråga henne vad du måste göra  för att visa din tillit igen

det ända hon säger är tänk på det själv du har hur mycket tid som helst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Så du låg med en tjej innan du blev tillsammans med din flickvän? Och hur seriöst var förhållandet med tjejen du låg med? Var ni tillsammans? 

Fattar inte riktigt vad problemet är. Din flickvän kan ju inte säga något om något du gjort innan ni blev tillsammans? 

Problemet är ju att jag har ljugit för henne, och hon inte känner någon tillit till mig eftersom jag har gjort det under en längre tid. 


   
SvaraCitera
M04
 M04

Varför gjorde du de då, rätt självklart att vem som helst blir arg för sånt å inte vill vara tsm med en som ljuger osv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M04:
Varför gjorde du de då, rätt självklart att vem som helst blir arg för sånt å inte vill vara tsm med en som ljuger osv 

Jag har full förståelse att hon är arg och ledsen på mig, Det jag har ljugit om är att jag har sagt att jag låg med en tjej på en fest en gång när det egentligen var något mer seriöst en bara ett ligg, och jag har väl ingen bra anledning till att  jag ljög, det ända är att hon reagerade starkt och nästan äcklades av mig när jag sagt att jag låg med henne och då blev det så att jag inte sa som det var, och det är något som jag har haft ångest för att jag inte berättade hela sanningen och till slut kunde jag inte ljuga om det för henne längre och berättade för henne, Men jag får stå mitt kast för att jag inte sa hela sanningen direkt och hoppas att hon kan komma till baka till mig och att jag kan bygga upp tilliten igen 


   
SvaraCitera
Annsie

Kanske blev hon väldigt chockad och översvämmad av känslor just för stunden så att hon tog ett lite väl impulsivt beslut att agera så pass starkt att hon dumpade dig. Ge det tid så kanske hon inser att hon kan ha överreagerat och att du faktiskt vill bygga upp tilliten igen. Att du är medveten om att du gjort fel, känner ånger och att du faktiskt berättade sanningen är ett steg i rätt riktning. Man lär sig av sina misstag, något även hon också kanske inser snart att du gjort. 

Dock så rekommenderar jag dig att ställa in dig mentalt på att det är över och ta med dig lärdomen om att inte ljuga om saker till nästa förhållande. Att gå runt och hoppas på något som kanske aldrig kommer hända tär på en. Låt dig istället bli överraskad om det är så att hon faktiskt kommer tillbaka, och slippa bli besviken om hon inte gör det. Men överväg också om det verkligen är värt att hon ens kommer tillbaka, vill du verkligen ha en tjej som har svårt att lita på dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annsie:
Kanske blev hon väldigt chockad och översvämmad av känslor just för stunden så att hon tog ett lite väl impulsivt beslut att agera så pass starkt att hon dumpade dig. Ge det tid så kanske hon inser att hon kan ha överreagerat och att du faktiskt vill bygga upp tilliten igen. Att du är medveten om att du gjort fel, känner ånger och att du faktiskt berättade sanningen är ett steg i rätt riktning. Man lär sig av sina misstag, något även hon också kanske inser snart att du gjort. 

Dock så rekommenderar jag dig att ställa in dig mentalt på att det är över och ta med dig lärdomen om att inte ljuga om saker till nästa förhållande. Att gå runt och hoppas på något som kanske aldrig kommer hända tär på en. Låt dig istället bli överraskad om det är så att hon faktiskt kommer tillbaka, och slippa bli besviken om hon inte gör det. Men överväg också om det verkligen är värt att hon ens kommer tillbaka, vill du verkligen ha en tjej som har svårt att lita på dig?

Efter att vi har pratat i några timmar igår så kom hon fram till att hon vill försöka igen och att vi tar det långsamt nu i början och hon ger mig en chans att bygga upp tilliten igen, Jag vet att jag aldrig kommer att ljuga för henne igen utan säga allt som det precis är eftersom att man lär sig av sina misstag och jag aldrig skulle kunna såra henne såhär igen, Jag förstår ju att hon inte kommer lita på mig bara för att jag säger så utan att jag måste göra handlingar som visar att hon kan lita på mig och att det kan ta en längre tid innan hon känner tillit igen, Jag vill verkligen vara med den här tjejen och kommer göra allt för att få tillbaka tilliten men jag är bara lite osäker på hur jag ska göra förutom att visa att jag verkligen bryr mig om henne då hon har varit tydlig med att vi inte är tillsamman och att det inte kommer vara något mellan oss fören hon börjar känna tillit igen, Det här är mitt första riktiga förhållande där jag verkligen älskar personen och därför är allt lite nytt för mig 


   
SvaraCitera

Move on


   
SvaraCitera
Annsie

Ge det tid och var helt ärlig mot henne framöver. 

karltranberg1:

Efter att vi har pratat i några timmar igår så kom hon fram till att hon vill försöka igen och att vi tar det långsamt nu i början och hon ger mig en chans att bygga upp tilliten igen, Jag vet att jag aldrig kommer att ljuga för henne igen utan säga allt som det precis är eftersom att man lär sig av sina misstag och jag aldrig skulle kunna såra henne såhär igen, Jag förstår ju att hon inte kommer lita på mig bara för att jag säger så utan att jag måste göra handlingar som visar att hon kan lita på mig och att det kan ta en längre tid innan hon känner tillit igen, Jag vill verkligen vara med den här tjejen och kommer göra allt för att få tillbaka tilliten men jag är bara lite osäker på hur jag ska göra förutom att visa att jag verkligen bryr mig om henne då hon har varit tydlig med att vi inte är tillsamman och att det inte kommer vara något mellan oss fören hon börjar känna tillit igen, Det här är mitt första riktiga förhållande där jag verkligen älskar personen och därför är allt lite nytt för mig 


   
SvaraCitera

Det löser sig. Om du låg med någon innan lär du ligga med någon annan... Om ditt ”nya” ex verkligen var värd att behålla, snacka med henne


   
SvaraCitera