Aviseringar
Rensa alla

Min flickvän eller min kompis?


Ämnesstartare

Hej, jag träffade en tjej i början av Juni, vi har varit tillsammans sen dess. Vi kommer jättebra överens och vi kan prata om precis vad som helst, alltså, vår kommunikation är utomordentlig.

Vi har inte haft sex än, och jag tjatar inte eller något, och hon visar inte tillstymmelse till att vilja ha sex. Vi har pratat om det, men det blir helt enkelt inte av.

Vi har båda sagt att det känns som att vi har varit tillsammans i ett år, fastän det bara är typ två månader och någon vecka.

Jag vet inte om jag har hittat en tjej som jag hellre vill ha en kompisrelation med, istället för ett förhållande. Hon är underbar, dock lite väl frånvarande, vi är inte med varandra så jätteofta. Men det är samtidigt ganska skönt , för jag vill inte ha en tjej som är FÖR påflugen. Men det är svårt att hitta en balans.

Det jag vill få fram är: jag klarar mig själv, hon klarar sig själv. Vi har knappt tid för varandra, jag har andra behov och hon har sina. Vi kommer jättebra överens, vi är kompisar. Jag är osäker på vårat förhållande, jag vet inte varför, men hon lutar mer åt kompis än flickvän.

Ni kommer nog bara skriva frågetecken eller massor av påhopp, men jag ville bara skriva lite. =)

Kom gärna med synpunkter eller något, läs och bli förvirrad! [crazy][tard][tard]


   
Citera

Bros before hoes! [no-no]


   
SvaraCitera

Tycker det låter ganska sunt. Grunden för en bra relation är ju vänskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Grunden för en bra relation är ju vänskap.


   
SvaraCitera

Tilda1988:

Grunden för en bra relation är ju vänskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Grunden för en bra relation är ju vänskap.

you stand your point correctly!

Adde88:

Vi har pratat om det, men det blir helt enkelt inte av.

I "mina" ögon så ser jag mer ert förhållande som endast vänskap än en "riktig" relation eftersom ert "intima" umgänge verkar vara helt gone? Du säger att ni förvisso inte haft sex än. I och för sig väntade jag/vi med att ha sex typ 3-4 mån. Vi befann oss iofs inte i en särskild relation förrän vi lärt känna varandra i dom här 3-4 månaderna, vi var liksom riktigt skitbra vänner.

Okej, det var något mer än bara "vänner" men det fanns inte alls något intimt i vår relation i alla fall. Vännerna hade förklarat oss som ett par, fast det tog 2-3 månader för oss att komma fram med ett stapplande: "..v-Vill du vara tills..tillsammans med ..mig? [blush]" och så förklarade vi oss att vi var väl ett par då. hehe

Nä men, känner du själv att du själv inte vill (?) fortsätta liksom, att det är olönt liksom (?) så prata med henne för att höra vad hon anser om ert förhållande överhuvudtaget. typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

"..v-Vill du vara tills..tillsammans med ..mig? [blush]

Det är just den delen jag har missat och saknat. Nykärheten, saknaden av att vara med henne, läsa hennes meddelanden osv. Vi spolade fram 3 år direkt och har inte haft den perioden, som betyder väldigt mycket för mig.

Det är trist, för hon är en underbar person, alla jag känner gillar henne.

Jag tror ni får ta mitt "vänner" med en nypa salt, vi är inte direkt bästa vänner, hon har väldigt många vänner. Jag blev tillsammans med henne för att hon hade sådana ambitioner och att hon var positiv, men efter tre månader så har jag fått en helt annan bild av henne. Hon ringer mig på fyllan och kommer hit, spyr i toaletten, somnar, vaknar och drar hem. Sen är hon med sin bästa vän, hon skriver att de har sovit sked och att hon har haft det jättekul.

Vi är två gånger i veckan typ, då berättar hon om vad hon har gjort, visar knappt något intresse för vad jag har gjort.

Jag vill ha kul med henne, jag vill hitta på saker med henne, men sånt gör vi knappt, hon gör det med sina riktiga vänner.

Vi har ingen glöd i vårat förhållande, och det behövs, det räcker inte med att bara vara en "vän".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Nä men, känner du själv att du själv inte vill (?) fortsätta liksom, att det är olönt liksom (?) så prata med henne för att höra vad hon anser om ert förhållande överhuvudtaget. typ.

Jag vill, hon är trots allt den bästa jag har varit tillsammans med, så varför inte jobba för att det ska fungera. Det kanske finns andra typer av glöd, men just den som jag har nu är väldigt ny för mig. 🙂

Jo, försöker få tag i henne, men hon är väl och rider eller något nu.
Jag vill höra hennes värderingar i vårat förhållande, för och nackdelar och så vidare så att vi kan kompromissa, och lägga märke till att hon (förhoppningsvis) också vill jobba så att vårat förhållande håller.
Tack för ditt inlägg! Det uppskattas verkligen. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adde88:

Jo, försöker få tag i henne, men hon är väl och rider eller något nu.

Jo alltså det är ju självklart viktigt att man har egna intressen och eget "liv" liksom, men som sagt det ska väl ju inte gå till överdrift liksom. Men jag förstår precis vad du är ute efter och det du sa liksom nu är just precis det du ska ta upp med henne om.

Fråga henne vad hon vill få ut av ert förhållande. Ingen vill ju egentligen vara någon annans "madrass". Att ha en partner spelar ju in och ha någon slags innerbörd. Hon kanske inte insett själv hur hon är och vad hon gör liksom. Men det är desto viktigare att ni två ska kunna ta upp om det och prata om just sånna saker.

Lycka till! 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera