Aviseringar
Rensa alla

Min framtid. Mina tankar.


Ämnesstartare

Jag går nu i andra ring på gymnasiet och det har ju gått åt helvete. Jag gjorde misstaget att välja den linjen mina kompisar valde vilket jag ångrar sjukt mycket. Kom in på linjen industritekniska programmet, det passar inte alls mig och jag fattar inte varför jag valde det. Det började bra första året, jag var där nästan alla dagar i veckan och sen bröt alltihop. Det roliga är att jag inte ens kom in på samma skola som mina kompisar gjorde och nu har jag och mina kompisar separerat totalt, har inte träffat eller snackat med dom sedan grundskolan. Men jag fick också nya vänner på skolan men dom har ju hoppat av eller börjat på en annan skola så det sket sig det med. Dom som går i min klass just nu är killar som är runt 18 eller 20 år (en skola för dom som inte klarade bas ämnena i grundskolan) och dom killarna är väldigt stökiga, det är aldrig tyst i klassrummen.

Det jag gillar att göra är att tänka/höra/se på saker om hur människan utvecklas, hur vår ras kommer att dö ut, hur allt kommer att sluta, länder & system går sönder, och vad meningen med livet egentligen är. Spenderar en massa tid vid datorn också.

Tacksam för hjälp, tips och råd.


   
Citera

Nesiras
Det jag gillar att göra är att tänka/höra/se på saker om hur människan utvecklas, hur vår ras kommer att dö ut, hur allt kommer att sluta, länder & system går sönder, och vad meningen med livet egentligen är.

om det ändå fanns en linje för sånt

men byt till nån sam kanske? lär väl vara bättre för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

om det ändå fanns en linje för sånt

men byt till nån sam kanske? lär väl vara bättre för dig.

Det skulle det absolut vara, tyvärr så är mina betyg inte jätte bra vilket man behöver för att komma in på en sådan linje (vad jag har hört) men om jag nu skulle få bättre betyg och poäng så skulle det ta en ganska lång tid, och om jag var klar med att få dom betygen/poängen så skulle det vara försent för då är jag nog inne på tredje året med tanke på att jag ligger efter väldigt mycket.


   
SvaraCitera

Nesiras:

Det skulle det absolut vara, tyvärr så är mina betyg inte jätte bra vilket man behöver för att komma in på en sådan linje (vad jag har hört) men om jag nu skulle få bättre betyg och poäng så skulle det ta en ganska lång tid, och om jag var klar med att få dom betygen/poängen så skulle det vara försent för då är jag nog inne på tredje året med tanke på att jag ligger efter väldigt mycket.

prata med studievägledaren på skolan du går på nu. Låter somatt någon form av humanisktiskt program skulle passa dig. Allt går att fixa. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

prata med studievägledaren på skolan du går på nu. Låter somatt någon form av humanisktiskt program skulle passa dig. Allt går att fixa. 🙂

Ja juste, glömde att skriva det, jag träffar min studievägledare varannan vecka men vi har inte hittat någon lösning, vi har mest pratat om just denna skolan jag går på och hur det skulle se ut om jag gick kvar, har inte snackat något om andra programm/linjer, men tack för att du sa det, ska ta upp det nästa gång jag träffar min studievägledare, och tack för din positiva inställning. 🙂


   
SvaraCitera