Aviseringar
Rensa alla

MIN FRAMTID


Ämnesstartare

hejsaaan

jag ligger verkligen efter i skolan..
det kommer alltid massor av saker i vägen , massor av prov skjuts upp ungefär 1/2 veckor framåt bara för att jag inte klarar av att plugga , kan inte koncentrera mig och lär mig inte längre någonting . Men ingen lyssnar på mig ! Får inte ens någon hjälp av mamma och pappa , dom bara suckar åt mig och går. Och jag behöver verkligen hjälp med plugget , alla lärare blir arga och säger att jag MÅSTE lämna in det snarast , och jag blir så pressad och får panik kan man säga , blir frustrerad..och det slutar med att jag skjuter upp det osv.
Får väll försöka ta tag i det själv då.Finns det något man kan göra för att plugga/koncentrera sig bätte?

behöver verkligen svar. tack !


   
Citera

har ni ingen typ stöd-plugg-grej du kan gå till efter skolan eller på raster/håltimmar?


   
SvaraCitera

elinsimonsson:

Finns det något man kan göra för att plugga/koncentrera sig bätte?

Det är lite individuellt. Jag kan inte koncentrera mig i någon typ av skola överhuvudtaget, alldeles för mycket som distraherar. Därför tar jag med det mesta hem, sätter mig i lugn och ro och fokuserar på en sak i taget.

Och om du känner att du har mycket att göra; avverka först och främst de korta uppgifterna..


   
SvaraCitera

Stod i senaste forskning o framsteg att statiskt brus kan hjälpa koncentrationen, tex ljudet av en dammsugare.

Varför? Bruset aktiverar en stor del av cellerna i hjärnan lite smått, vilket gör att de lättare kommer över tröskeln för att skicka vidare en elektrisk potential till andra celler.


   
SvaraCitera

jag brukar sätta ett alarm på 45 min, då får jag enbart plugga, ej gå på toa/sitta vid datorn etc

sen 15 min paus

upprepa

funkar för mig
du kan prova andra tider


   
SvaraCitera