Aviseringar
Rensa alla

Min granne är senil och galen!


Ämnesstartare

04.10 vaknade jag av att någon plingade hysteriskt på min dörr så jag masar mig långsamt upp ur sängen och drar på mig en gigantisk t-shirt. När jag väl kommit upp på benen, släpat mig till dörren och ryckt upp den irriterat möts jag av en gammal kärring i morgonrock som skriker "SLÅÅÅ AAV MUSSIKEN JAG KAN INTE SOVA!". Om jag nu hade spelat musik eller på något vis levt om hade jag förstått tantens ilska men saken är den att jag helt stilla legat i min säng de senaste timmarna UTAN någon tv, radio eller dator på.

Så jag tittar på tanten utan att säga ett ord medan häver ur sig en hel ramsa med glåpord så jag förklarar för tanten att jag är ensam hemma och att ingen musik spelas här och att hon gärna får komma in och lyssna om hon vill. Men allt jag får till svar är ett irriterat fnys och dörren i ansiktet.

Liknande saker har hänt tidigare t.ex att hon har skällt ut mig i trappen men hon har aldrig våldsgästat mig mitt i natten på detta viset. Vad ska jag göra?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Vad ska jag göra?

Gör likadant mot henne alternativt döda henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget som inte en gammal hederlig hagelbrakare kan lösa [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha käringar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Gör likadant mot henne alternativt döda henne.

Men jag vågar inte, hon är läskig och luktar konstigt. [sad] Dessutom är hon säkert beväpnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Men jag vågar inte, hon är läskig och luktar konstigt. [sad] Dessutom är hon säkert beväpnad.

Eftersom att du bor i Norrland så har ni förmodligen björnfällor eller rävsax hemma. Bara att göra en fälla utanför hennes dörr!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajsa i hennes brevinkast eller klaga hos hyresvärden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon känner sej säkert bara lite ensam[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det är en hyresrätt så föreslår jag att du kontaktar hyresvärden och berättar att du inte uppskattar att bli väckt av sinnesförvirrade tanter som skriker åt dig. Rätt säker på att det inte anses okej att terrorisera sina grannar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Eftersom att du bor i Norrland så har ni förmodligen björnfällor eller rävsax hemma. Bara att göra en fälla utanför hennes dörr!

Ja, det ska jag minsann göra!

oggelgoggel:

Bajsa i hennes brevinkast eller klaga hos hyresvärden.

Vi har nog för små brevinkast. Men jag kan ju alltid pula dit lite av min katts bajs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Vi har nog för små brevinkast. Men jag kan ju alltid pula dit lite av min katts bajs.

Hur många i huset har katt? Kan bli lite för obvious. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Hon känner sej säkert bara lite ensam

Då hade hon kunnat komma över och bjudit mig på saft och bulla på någon lite mer lämplig tid.

mediakatt:

Om det är en hyresrätt så föreslår jag att du kontaktar hyresvärden och berättar att du inte uppskattar att bli väckt av sinnesförvirrade tanter som skriker åt dig. Rätt säker på att det inte anses okej att terrorisera sina grannar.

Ja, och under de året som jag bott här har jag knappt hört någon röra sig i trapphuset och än mindre hört någon spela musik så jag förstår inte varför hon har fått för sig det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Hur många i huset har katt? Kan bli lite för obvious.

99% av de som bor i min trapp är ca 250 år gamla och har 420 katter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Då hade hon kunnat komma över och bjudit mig på saft och bulla på någon lite mer lämplig tid.

Hon har kanske inte har lärt sej hur man tar kontakt med människor, tror faktiskt hon gör sitt bästa[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

99% av de som bor i min trapp är ca 250 år gamla och har 420 katter.

[y] Skrid till verket.


   
SvaraCitera