Aviseringar
Rensa alla

MIN HÄST ÄR SJUK


Ämnesstartare

Och jag kan inte komma på vad som orsakat det.

Han vill inte stödja på höger bakben. Han är inte varm, öm eller svullen. Han står på tre ben och viftar med onda benet som en kissande hund. Ibland blir han öm i andra bakbenet istället, varpå jag tror att han egentligen är halt på båda. Han har blivit behandlad av kiropraktor i korsryggen, för nästan fem veckor sedan. Magkänslan säger att det är där nånstans hältan sitter.

Förutom denna mystiska hälta har han en ballongmage. Den låter pytte pyttelite men han bajsar iaf. Han ser pigg och glad ut, tills han ska gå någonstans. Han har gått på medelkraftigt bete, vilat, sedan tisdagen den här veckan.

Det som farit i mitt huvud är korsförlamning, men det stämme inte. Spatt kan dom väl inte heller få bara över en natt? Fång, men ha är ju inte varm eller så. erlichisstämmer inte heller. Blir galen. Tips och råd gör mig mycket glad. Veterinäen är inte anträffbar, ringer honom sju imorgon bitti.


   
Citera
Ämnesstartare

Kolik stämmer inte heller. Han har legat ner, men inte på långa vägar på ett kolikartat sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är sämst på hästsjukdomar osv.. Fång lär det väl vara för tidigt för? Mask skulle kunna förklara magen men ej resten. Jag har ingen aning! :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Fång

kan dom få så fort gräset gror har jag för mig

Underlig:

Mask

har vi också tänkt på, ska nog avmaska snart. Men hältan?! [cry]
Är jätteorolig för min bebis.

Han fick täcke iaf ifall det skulle vara korsförlamning. Regntäcke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

kan dom få så fort gräset gror har jag för mig

ah oki!

Postorderhoran:

har vi också tänkt på, ska nog avmaska snart. Men hältan?!

ingen aning! men hur är han när ni går/travar? har ni vilat honom innan? finns en häst i stallet som blir haltig när hon vilar pga senorna

Postorderhoran:

Är jätteorolig för min bebis.

det bli la bra ska du se!

Postorderhoran:

Han fick täcke iaf ifall det skulle vara korsförlamning. Regntäcke.

Då är väl ett fleccetäcke bra la? Då det värmer, så kan ni ha på lite arnikaliniment och massera ryggen med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

ingen aning! men hur är han när ni går/travar? har ni vilat honom innan? finns en häst i stallet som blir haltig när hon vilar pga senorna

han har stått periodvis pga skolgång. Aldrig någonsin varit varm/svullen/mjuk i senorna. Han kan gå men gör det bara för att man ber honom, han har ont. Har inte velat trava med honom då han knappt tar sig fram i skritt.

Han åt jättemycket jord idag, men det är gammal sjöbotten och det är inte kolik som är det stora felet ju. Kan dom bli stela i rumpan pga jordätning?

Underlig:

fleccetäcke

Hade sånt under regntäcket (som är lite fodrat) men det åkte bak och tryckte så mycket över bogarna så jag befriade honom från det efter en timme. Ska fråga min amatörhomeopatmormor om hon harr lite arnika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

han har stått periodvis pga skolgång. Aldrig någonsin varit varm/svullen/mjuk i senorna. Han kan gå men gör det bara för att man ber honom, han har ont. Har inte velat trava med honom då han knappt tar sig fram i skritt.

Ah förstår.

Postorderhoran:

Han åt jättemycket jord idag, men det är gammal sjöbotten och det är inte kolik som är det stora felet ju. Kan dom bli stela i rumpan pga jordätning?

Har ingen aning :/

Postorderhoran:

Hade sånt under regntäcket (som är lite fodrat) men det åkte bak och tryckte så mycket över bogarna så jag befriade honom från det efter en timme. Ska fråga min amatörhomeopatmormor om hon harr lite arnika.

Ja det kan ju vara bra osv!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gråt gråt han har ont men tyckte tranbärsjuice var gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var en hästtransport som hade vält, en häst låg klämd i diket.
En timme kvar att leva, sa Blå Stjärnans veterinär.
Det var en hästtransport som hade vält, en flicka grät besviket.
Polisen stod runt hästens kropp, med laddade gevär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VETRINÄR VAR HÄR IDAG; HAN GISSADE PÅ HOVBÖLD OCH BAD OSS RINGA HOVSLAGARE.

Vår ordinarie hovslagare har inte tid så vi måste hitta en annan. Men snart har min bebis mindre ont i alla fall, hoppas jag [cute]


   
SvaraCitera

sälj den till donken


   
SvaraCitera

Woho:

sälj den till donken

ser du ej skillnad mellan 1 nötkreatur och 1 hest???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ser du ej skillnad mellan 1 nötkreatur och 1 hest???

frågan är mer om donken bryr sig


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ser du ej skillnad mellan 1 nötkreatur och 1 hest???

dazed_and_confused:

frågan är mer om donken bryr sig

precis det jag syftade på [no-no]


   
SvaraCitera