Aviseringar
Rensa alla

Min hund tappar päls!?


Ämnesstartare

Min lilla JAckrussel tös har tappat jättemkt päls och hon ser även röd ut i ögonen, vad kan det bero på? Hon är annars pigg å glad, piggare än vanligt:)


   
Citera
Ämnesetiketter

Gå till ett hundforum


   
SvaraCitera

eller veterinär


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ehhm trodde detta var ett forum för djur och hund är väl ett djur vad jag vet. Men näe dom e så puckade på hundforumen jag vet. Blir väl åka till vet då, men känns lite onödigt när hon e så pigg och glad annars


   
SvaraCitera

HÅRFÄLLNING
En viss grad av hårfällning bör ske två gånger per år, vår och höst. Hundar som bor i torr lägenhetsluft kan fälla även andra delar av året. Om hunden tappar mycket hår under andra tider bör man kontrollera att den blir regelbundet borstad. Hårfällning pga sjukdom är ej ovanlig.
Orsak:
Fällning kan bero på sköldkörtelrubbningar, kroniska njurskador, fel utfodring, hormonrubbning, fettsyrebrist.
Allmän behandling:
1. Bada och borsta hunden. Använd selenhaltigt schampoo
2. Lägg majsolja i maten. 5 ml i veckan till en liten hund, upp till 125 ml per vecka åt en stor hund. Detta bör hjälpa upp pälskonditionen.

HÅRAVFALL
Orsaker:
Det är inte ovanligt och kan uppträda utan synbar anledning. Kalheten kan vara resultat av jodbrist, hormonrubbning eller allmän sjukdom.
Symptom:
Håret börjar falla av fläckvis, med eller utan klåda.
Behandling:
Veterinär bör utreda orsaken till håravfallet. Cortisonpreparat kan förhindra klådan.


   
SvaraCitera

Veterinär! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfen:

http://www.klickerklok.se/pavlov/barfsv.htm

Vet inte varför du skickade denna sidan:s?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nenna92:

Alfen: http://www.klickerklok.se/pavlov/barfsv.htm
Vet inte varför du skickade denna sidan:s?

för att om du ger din hund riktig mat mår den förmodligen bättre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfen:

för att om du ger din hund riktig mat mår den förmodligen bättre?

För du vet vad min hund får för mat?
Dessutom har jag bestämt för mig att hundar inte får äta fågel som det står på sidan..

Angelize: Tack lite vettig info:)


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera