Aviseringar
Rensa alla

Min hyra


Ämnesstartare

Varför måste jag betala 3460 spänn i månaden för ett 20 kvm stort (litet) rum i en sunkig studentkorridor i Karlstad? särskilt när CSN inte är världens mest generösa utbetalare.
Nu är jag i princip klar med min utbildning men då väntar väl en period av arbetslöshet och ännu dyrare boende, då jag inte kan bo kvar i en studentlya om jag inte är student. Nu har jag fixat in mig på en kurs i höst enbart för att ha en inkomst (har fortfarande ett år kvar innan CSN vägrar ge mig mer), men så kan man ju inte hålla på särskilt länge.
Jag skulle fan vara villig att låta mig våldtas analt av Alexander Bard om nån betalade min hyra varje månad


   
Citera
Exner

Har du hyresfria somrar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Har du hyresfria somrar?

Juni och juli är hyresfria, men det ska du vara tyst om för om folk här får reda på det så får inte jag mina martyrpoäng som jag är värd[mad]


   
SvaraCitera
Exner

Pro tip: bo bara där under somrarna, och hyr resten av året. Kan skaffa ett bra tält.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Kan skaffa ett bra tält.

Kan du skaffa husvagn[blush]


   
SvaraCitera
Exner

Vill du parkera din husvagn i mitt garage? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Vill du parkera din husvagn i mitt garage? [blush]

Nä fy fan då måste jag ju betala en hyra till. Du kör säkert med ockerhyra[mad]


   
SvaraCitera
Exner

Vi gör tvärt om, så får du det varmt och gott utan studentrum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Vi gör tvärt om, så får du det varmt och gott utan studentrum.

Låter bra. Du är en riktig kompis du[smile]


   
SvaraCitera

Själv registrerade jag mig hos "Stockholm bostad" och tittar ständigt efter möjligheter till en bostad. Konkurrensen är stenhård enligt mig. Jag hamnar på 90-100:e plats i slutändan, vilket innebär att mina chanser är minimala.

Så varför klaga på en hyra när jag själv är villig att beta uppåt emot 7000 kronor för en lägenhet med kokvrå och badrum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Så varför klaga på en hyra när jag själv är villig att beta uppåt emot 7000 kronor för en lägenhet med kokvrå och badrum.

Om man nu tvunget måste bo i Stockholm så förstår jag den åsikten, klart man är villig att pröjsa 7000 för 20 kvm om det är fullständigt omöjligt att få tag på mindre.
Men Stockholms bostadsmarknad kan å andra sidan ta sig i häcken


   
SvaraCitera
Exner

[wink]


   
SvaraCitera
smisk

*dör*

ska aldrig flytta hemmifrån. gratis boende är så najs.


   
SvaraCitera

Hasse Hustler:

Stockholms bostadsmarknad kan å andra sidan ta sig i häcken

Indeed. Men som ni alla vet så kommer jag med tiden erövra världen och bosätta mig i germania.[smile]


   
SvaraCitera

betalar 3100 kr för mitt studentrum, i stockholm!!!

btw, visste typ inte ens att det fanns studentkorridorer i karlstad

smisk:

ska aldrig flytta hemmifrån. gratis boende är så najs.

trodde du redan hade flyttat hemifrån?[surprised]


   
SvaraCitera