Aviseringar
Rensa alla

Min industrial


Ämnesstartare

Jag gjorde en industrial för 2,5 månader sedan. Nu vet jag att det tar ett tag för dem att läka, men hur lång tid tar det ungefär innan den slutar göra ont när man rör vid den? Om jag sover på den sidan, eller råkar stöta till den så gör det fortfarande ganska ont. Den varar dock inte speciellt mycket längre. Det slutade den med för ett par veckor sedan.

Verkar den vara på god väg att läkas? 🙂


   
Citera

Det torde inte ta mer än cirkus (väldigt löst räknat) tre månader för den att läka, det kan ju vara så dock att du omedvetet sover på den och således irriterar den. Men att den inte varar bör inte ses som något problem, då är läkeprocessen på god väg.. Om vi utgår ifrån det du skriver här


   
SvaraCitera

Mina brosk piercingar kan fortfarande vara väldigt ömma om ja tex försöker sova på dem även fast de är färdigläkta sen 1 år tillbaka lr mer 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

kan ju vara så dock att du omedvetet sover på den och således irriterar den.

Ok, jo det händer att jag vaknar sovandes på den sidan.

Kablash__:

Mina brosk piercingar kan fortfarande vara väldigt ömma om ja tex försöker sova på dem även fast de är färdigläkta sen 1 år tillbaka lr mer 🙂

Ja, när jag tänker på det så kan det fortfarande ömma i broskpiercingen jag har i andra örat ibland, fastän den är över 3 år gammal.

massgrav:

då är läkeprocessen på god väg.. Om vi utgår ifrån det du skriver här

Ja, men det låter bra! Jag kämpar med att inte sitta och pilla på den också, för pillandet i sig är ju mindre bra. Sitter och vrider på den, etc.

Sen undrar jag en grej till, vilket håll ska jag vrida kulan åt? Jag vill veta att den går att få av om jag önskar ta bort den/byta någon gång. Har inte lyckats rubba kulan alls :s (antar att kulan man kan vrida på sitter längst upp, in mot huvudet)


   
SvaraCitera

misfits:

Ok, jo det händer att jag vaknar sovandes på den sidan.

misfits:

Ja, när jag tänker på det så kan det fortfarande ömma i broskpiercingen jag har i andra örat ibland, fastän den är över 3 år gammal.

"Tyvärr" så är det så att det oftast blir känsligt och relativt (med betoning på relativt) ömt pga att det är igenom brosk. Men de människor jag har pratat med som haft problem med dem har endast kört på lite eftervård lite då och då för att sen bli kvitt med problemet, alltså inga kopiösa mängder under längre perioder utan endast lite 'då och då' om man säger så.

misfits:

Sitter och vrider på den, etc.

Över lag så läker piercingar som är genom brosk väldigt sakta och slött, så försök att sansa dig och pilla så lite som möjligt då det kan ställa till fan så mycket drygare problem där än på andra "mjukområden" kring örat.

misfits:

(antar att kulan man kan vrida på sitter längst upp, in mot huvudet)

Kulorna sitter alltid så att de är gängade som klockan går, dvs du skall skruva moturs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

kört på lite eftervård lite då och då för att sen bli kvitt med problemet

Jag kör med att tvätta och sen inte pilla så tar det bara ett par dagar. Sen är irritationen borta!

massgrav:

så försök att sansa dig och pilla så lite som möjligt då det kan ställa till fan så mycket drygare problem där än på andra "mjukområden" kring örat.

Jo, jag har blivit mycket bättre på det. Det är mest irriterat längst upp mot huvudet. Det är fortfarande en hård kant runt hålet där, men jag försöker mjuka upp det med sårtvätt för piercingar ett par gånger i veckan, så det har blivit mycket bättre nu.

massgrav:

Kulorna sitter alltid så att de är gängade som klockan går, dvs du skall skruva moturs

Ok! Ska försöka skruva lite på den då sen när jag inte precis har ätit hamburgare med händerna [rolleyes]


   
SvaraCitera

misfits:

Jag kör med att tvätta och sen inte pilla så tar det bara ett par dagar. Sen är irritationen borta!

Har du vettig eftervård? Kör på sådan antiseptiskt löddertvål två gånger i veckan, max så ska det nog ordna sig. Om du märker att det blir mer irriterat eller att du blir torr runt området så får du (såklart) sluta.

misfits:

men jag försöker mjuka upp det med sårtvätt för piercingar ett par gånger i veckan,

Sårtvätt är oftast för starkt och irriterar, använd eftervård som är speciellt framtagen för piercingar. Finns från Barbarella t.ex

misfits:

Ok! Ska försöka skruva lite på den då sen när jag inte precis har ätit hamburgare med händerna [rolleyes]

Gör't, fast ta inte ur smycket än!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Har du vettig eftervård? Kör på sådan antiseptiskt löddertvål två gånger i veckan, max så ska det nog ordna sig. Om du märker att det blir mer irriterat eller att du blir torr runt området så får du (såklart) sluta.

Har anticeptic aftercare solution som jag fick när jag gjorde piercingen [y]. Ok, men det är ungefär så ofta jag tvättar den, 1-2 ggr i veckan.

massgrav:

Sårtvätt

Ja, jag orkade inte gå och titta vad den hette, men se ovan. Ingen sårtvätt alltså, utan aftercare solution. Drog bara till med ett ord där.

massgrav:

Gör't, fast ta inte ur smycket än!

Nej, ska bara se om kulan går att vrida loss! Om den inte gör det så får jag väl gå till en studio och be dem lossa den åt mig, och sen får jag snurra på den lite då och då så jag vet att den går att ta loss. Så gör jag med läpp-piercingen. Är så rädd att kulorna ska fastna =p


   
SvaraCitera

misfits:

aftercare

Gött, kör på det. Blir det mer irriterat eller torrt så sluta.

misfits:

Är så rädd att kulorna ska fastna =p

Det gör dom inte, tro mig. Enklast är att du låter någon annan göra det med tanke på placeringen, fast har man inte handskar så blir det väldigt svårt att få ett vettigt grepp [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Det gör dom inte, tro mig. Enklast är att du låter någon annan göra det med tanke på placeringen, fast har man inte handskar så blir det väldigt svårt att få ett vettigt grepp

Tänkte om den kan fastna pga var och sånt.
Men jag fick loss den nu! Det gjorde inte ont eller så heller! Det var inte så svårt, bara att försöka ett par gånger!


   
SvaraCitera

misfits:

Tänkte om den kan fastna pga var och sånt.

Nä, då får du fan inte ha rengjort den på decennier. Ditt öra hade nog fan ruttnat innan dess


   
SvaraCitera

massgrav:

Sårtvätt är oftast för starkt och irriterar

Alltid använt alsolsprit


   
SvaraCitera

isola:

Alltid använt alsolsprit

Inte lätt när man oftast får tydliga instruktioner kring eftervård utav sin piercare, eller att man med lite bonnvett kan googla sig till vilken typ utav eftervård som är bäst för din piercing va?


   
SvaraCitera

massgrav:

Kulorna sitter alltid så att de är gängade som klockan går, dvs du skall skruva moturs

Righty tighty, lefty loosy[party]


   
SvaraCitera

massgrav:

Inte lätt när man oftast får tydliga instruktioner kring eftervård utav sin piercare, eller att man med lite bonnvett kan googla sig till vilken typ utav eftervård som är bäst för din piercing va?

Duger det till att ta bort bakterier från sår, så duger det till piercingar har jag sett det som.


   
SvaraCitera