Aviseringar
Rensa alla

Min Iphone är spärrad!


Solidaritet:
f.ö försvinner allt på den om du återställer den, försök komma ihåg koden i första hand.

Man har förhoppningsvis en säkerhetskopia på datorn ju? Eller försvinner det också? Tänker att man kan återställa och sen lägga över säkerhetskopian.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Man har förhoppningsvis en säkerhetskopia på datorn ju? Eller försvinner det också? Tänker att man kan återställa och sen lägga över säkerhetskopian.

om han hade det hade han inte skrivit som han gjorde tänker jag, men itunes kanske gör det automatiskt vad vet jag. Skiten brukar ju ha som mål att ta upp hela jävla hårddisken liksom


   
SvaraCitera

Solidaritet:

om han hade det hade han inte skrivit som han gjorde tänker jag, men itunes kanske gör det automatiskt vad vet jag. Skiten brukar ju ha som mål att ta upp hela jävla hårddisken liksom

Tror den säkerhetskopieras automatiskt när man kopplar in den i itunes. Annars kanske hen har icloud?


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Tror den säkerhetskopieras automatiskt när man kopplar in den i itunes. Annars kanske hen har icloud?

Har inte iphone, men är osäker på ifall bilder synkas med icloud utan att man aktivt väljer att ställa in det, det tar ju en del datamängd trots allt


   
SvaraCitera

Solidaritet:

Har inte iphone, men är osäker på ifall bilder synkas med icloud utan att man aktivt väljer att ställa in det, det tar ju en del datamängd trots allt

Vi får  väl fråga TS då!

Är fd iphonebrukare så har inte heller megakoll för tillfället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan jag försöka gå till någon affär som håller på med telefoni och se om de kan fixa det? Tror ni de skulle kunna hjälpa mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Tror den säkerhetskopieras automatiskt när man kopplar in den i itunes. Annars kanske hen har icloud?

Jag har inte kopplat in min Iphone med iTunes på länge och iCloud har jag inte heller aktiverad. (Dock ska jag göra det i fortsättningen...)


   
SvaraCitera

Snälla_hjälp:
Kan jag försöka gå till någon affär som håller på med telefoni och se om de kan fixa det? Tror ni de skulle kunna hjälpa mig?

Tror inte det, misstänker faktiskt att din utväg är att återställa telefonen.. Prova att googla runt efter andra alternativ. 


   
SvaraCitera

kan skärmlåset låsa sig??


   
SvaraCitera

det är en feature.


   
SvaraCitera

Återställ telefonen via recoverymode. Kan du inte koden är bilderna förlorade eftersom iPhone automatiskt krypterar all data.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan jag försöka komma förbi mitt lösenord på något sätt. Jag har sett videor där man har kommit till kontakter (när Iphonen är låst) så att man kan se bilderna. Isåfall skulle jag ju kunna se vilka bilder jag har på telefonen och kolla om jag har bilderna på något annat ställe.


   
SvaraCitera

Snälla_hjälp:
Kan jag försöka komma förbi mitt lösenord på något sätt. Jag har sett videor där man har kommit till kontakter (när Iphonen är låst) så att man kan se bilderna. Isåfall skulle jag ju kunna se vilka bilder jag har på telefonen och kolla om jag har bilderna på något annat ställe.

Om du valt i inställningar att man ska kunna öppna kamerarullen när skärmen är låst ska det gå att komma åt funktionen genom att aktivera kameran.


   
SvaraCitera

Jag kan rekommendera företaget Apowersoft de har flera programvaror som kan hjälpa dig med detta. 

http://www.apowersoft.se/hur-man-laser-upp-en-iphone.html


   
SvaraCitera