Aviseringar
Rensa alla

Min katt har fått ryck.


tame:

Har dom monsterstora på vanliga djuraffärer? ^^

Vet inte du får nog kontakta en byggfirma, typ NCC.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Vet inte du får nog kontakta en byggfirma, typ NCC.

Hm. Får se hur det blir med det, ringer vet. imorgon och hör med dom, dom kanske också rekomenderar större lådor.


   
SvaraCitera

tame:

Hm. Får se hur det blir med det, ringer vet. imorgon och hör med dom, dom kanske också rekomenderar större lådor.

Alltså NCC kanske inte är nödvändigt men definitivt någon lokal snickare.

Sen måste du ju ha något att fylla den med också.

Vet inte riktigt vart du bor men http://www.ballastsverige.se har lite olika filialer runtom i Sverige och stort utbud med olika sorters sand och småsten.

Kan tänka mig att Putssanden på den här sidan är rätt bra:

http://www.ballastsverige.se/vara-produkter/Grusprodukter/Sand/

Och du sa att huset var 180kvm?

För att täcka hela den ytan i 10cm sand krävs 18 kubikmeter sand.

Vet inte riktigt vad de tar för sanden antar att det är så att man får skicka en offert, brukar ju vara så när man handlar med så stora mängder.

Men lycka till! Hoppas du hittar en lösning.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Tvätta där han skiter med ättika utblandat med vatten, vanligt rengöringsmedel innehåller ammoniak eller nått annat grejs vet inte som gör att dom bara lockas att göra samma sak igen! Ättika tar bort lukten av avföring även för katterna så då luktar det inte som toa för dom![cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Men lycka till! Hoppas du hittar en lösning.

Ska kolla sidorna imorgon, tack så mycket![smile] Nu, sovdags.


   
SvaraCitera

tame:

Ska kolla sidorna imorgon, tack så mycket![smile] Nu, sovdags.

Gör så.

God natt.


   
SvaraCitera

våran hankatt började bajsa precis bredvid lådan kanske två månader efter att vi fick honom. tror det började för att han var så van att lådan inte var "spotless" (både jag och min pojkvän glömde ofta att tömma lådan) så han bajsades utanför även om lådan var helt ren. Så vi köpte en till låda så att den inte skulle bli full lika fort (vi har två katter) men det slutade inte ändå. Så vi tog bort ena lådan och behöll den största och började plocka upp allt bajs och spola ner det i toaletten direkt när vi såg att någon av katterna hade bajsat i den. Så började vi tömma den på resten varje kväll. Det slutade inte ändå. Inte förrän vi även la tidningspapper under och runtom kattlådan. Nu har det äntligen slutat! 🙂


   
SvaraCitera

tame:

På senaste månaden har han börjat skita utanför lådan, inte lite heller.

Gjorde min hankatt också, antagligen för att kattlådan blev full för fort och var för liten. Ibland hände det att han stod i lådan men höll ut rumpan över kanten och sket. Naaajs, speciellt när det var diarrétider.
Det du kan göra är som många andra påpekat. Rensa ur varje dag, skaffa en stooor låda, skäll ut katten efter noter om den bajsar på golvet.

Om den ändå inte slutar kan du testa att svabba golvet med något som luktar citron starkt. Det kommer visserligen lukta i hela huset men förhoppningsvis slutar katten bajsa där det luktar som mest.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera